Auteur Topic: Geen remdruk na remmen revisie (voorrem, hoofremcil en klauwen)  (gelezen 2792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kessels

  • Gast
Ik heb  de hoofdremcilinder en de remklauwen gereviseerd. Alles is nu gangbaar en voorzien van nieuwe rubbers. Ik heb de hoofdremcilinder getest. Als ik druk opbouw en ik hou mijn duim op de uitgang naar de remslang (op de HRC) voel ik duidelijk druk. Echter, ik krijg geen druk in het totale remsysteem. Ik ben bekend met ontluchten en op die manier probeer ik druk in het systeem te krijgen. Uit beide nippels op de klauwen komt nu vloeistof (zie nauwelijks lucht). Als ik de remhandel intrek vloeit er bij een open nippel vloeistof uit. Heb me nu helemaal suf gepompt maar er komt nul, nul druk in het systeem. Er treedt ook nergens lekkage van vloeistof op en de remblokken bewegen geen millimeter. Doe ik iets verkeerds, weet iemand waar ik het zoeken kan? Heb de moed een beetje opgegeven. Oh ja, bij een open nippel en als ik de remhandel weer los laat vloeit de vloeistof terug in de klauw (heb een doorzichtige slang op de nippel gezet die ik normaal voor het ontluchten gebruik.

Offline The Headless Horseman

Re: Geen remdruk na remmen revisie (voorrem, hoofremcil en klauwen)
« Reactie #1 Gepost op: 04 juli 2010, 21:00 »
(zie nauwelijks lucht).

Er mag nul komma nul, niks noppes nada lucht meer in zitten !
Waarschijnlijk zit hier of daar nog een belletje in een hoekje of gaatje  :-\  Probeer dat naar boven te dirigeren door bijv. het de remklauw en/of de leiding diverse kanten op te bewegen/kantelen. Het MOET er uit !

Succes  :D
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Timy

Re: Geen remdruk na remmen revisie (voorrem, hoofremcil en klauwen)
« Reactie #2 Gepost op: 04 juli 2010, 21:05 »
Wat de hoofdloze zegt...
Een tijd geleden ook zitten klooien omdat ik zeker wist dat het ontlucht was. Bleek, na het stuur te draaien, nog één luchtbelletje alles dwars te hebben gezeten.

Gezien je verhaal zit er toch ergens nog een luchtbelletje verstopt. Succes met zoeken  ;)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Waffie

Re: Geen remdruk na remmen revisie (voorrem, hoofremcil en klauwen)
« Reactie #3 Gepost op: 04 juli 2010, 23:29 »
Ik heb  de hoofdremcilinder en de remklauwen gereviseerd. Alles is nu gangbaar en voorzien van nieuwe rubbers. Ik heb de hoofdremcilinder getest. Als ik druk opbouw en ik hou mijn duim op de uitgang naar de remslang (op de HRC) voel ik duidelijk druk. Echter, ik krijg geen druk in het totale remsysteem. Ik ben bekend met ontluchten en op die manier probeer ik druk in het systeem te krijgen. Uit beide nippels op de klauwen komt nu vloeistof (zie nauwelijks lucht). Als ik de remhandel intrek vloeit er bij een open nippel vloeistof uit. Heb me nu helemaal suf gepompt maar er komt nul, nul druk in het systeem. Er treedt ook nergens lekkage van vloeistof op en de remblokken bewegen geen millimeter. Doe ik iets verkeerds, weet iemand waar ik het zoeken kan? Heb de moed een beetje opgegeven. Oh ja, bij een open nippel en als ik de remhandel weer los laat vloeit de vloeistof terug in de klauw (heb een doorzichtige slang op de nippel gezet die ik normaal voor het ontluchten gebruik.

over welk type motorfiets hebben we het ?

soms kan ontluchten lastig zijn.. doe je het met de hand of onder vacuum

meestal blijft er bij de pomp zelf nog wat lucht hangen
ik haal dit er meestal uit door met  de hendel  snel heen enweer te laten schieten
alles trilt dan en tikken tegen de remleiding

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Re: Geen remdruk na remmen revisie (voorrem, hoofremcil en klauwen)
« Reactie #4 Gepost op: 05 juli 2010, 13:43 »
hallo
probeer is om stuur naar recht(zodat het rempotje maximaal boven is en tie-wrap om de hedel en maximaal ingeknepen vast zetten.. en zo een nachtje laten staan.

succes
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Offline Brombeer

Re: Geen remdruk na remmen revisie (voorrem, hoofremcil en klauwen)
« Reactie #5 Gepost op: 05 juli 2010, 23:19 »
Je hebt iig nog een flinke bel lucht erin zitten.

Zoals Ad zegt, waarschijnlijk onder het transparante schijfje, onderin het reservoir. Tikken is inderdaad ook zoals ik dat doe. Neem lunch mee, is een geduldig karweitje...

Suc6!


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline brings

Re: Geen remdruk na remmen revisie (voorrem, hoofremcil en klauwen)
« Reactie #6 Gepost op: 08 juli 2010, 14:14 »
Dekseltje van reservoir af, tikken, schudden met remleding.
Handel inknijpen en loslaten en goed opletten of je miniscule belletje ziet in je remolie. Kweste van geduld.
Een nachtje de remhandel met een elastiek vastzetten kan ook al helpen.
Zonder vacuumpomp doe ik er al snel 2 a 3 uur over om alles weer redelijk te krijgen.
Veel plezier!!