Auteur Topic: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...  (gelezen 4389 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Greever

  • Gast
Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Gepost op: 12 juli 2010, 18:58 »
Ik lees al een tijdje mee maar nu ik vorige week een Transalp gekocht heb zal ik me ook even introduceren. Ik ben een jonge dertiger uit Noord-Holland.  8)
Mijn motorrijbewijs heb ik nog niet maar ik zit in de laatste fase. Verwacht in augustus mijn rijbewijs te halen! Toch heb ik al een Transalp 600 uit 1994 gekocht van een clublid hier en al veel informatie gevonden voor de aankoop op deze site.

Mijn motorrijbewijs ben ik gaan halen met het doel om woon-werk verkeer te gaan doen (moet de A9 elke ochtend hebben vanaf Alkmaar)

Dit is hem:




Er zaten een paar kleine mankementen aan dus ik heb al een "to-do" lijstje gemaakt om zelf te gaan sleutelen. Ik voel me net weer 16 jaar dat ik in de garage bij mijn ouders aan mijn Honda MT liep te sleutelen  ;D Toen zeurde mijn moeder over brommeronderdelen in de vaatwasser, nu is het mijn vriendin die zich beklaagd over onderdelen op het aanrecht!
Zelf heb ik niet de ruimte om goed te sleutelen en moet mijn Transalp ook nog onder de carport staan (tot ik de schuur opgeruimt heb en hij door de deur blijkt te passen).

Toch ben ik al begonnen met een paar zaken:
- opnieuw zwart spuiten van het bagagerekje
- richtingaanwijzer knippert te snel door slechte contacten



op mijn lijstje staan nog een paar zaken:
* De zijstandaard geeft geen signaal dat hij uitgeklapt staat.
Normaal gesproken moet hij afslaan als je weg wilt rijden en de zijstandaard is nog uit alleen werkt dit niet. Ook krijg ik hem soms lastig in zijn Neutraal.

* De Transalp swabbert een beetje teveel in de bochten naar mijn zin, ik denk zelf aan een paar oorzaken:
het stuur beweegt teveel in de rubbers en/of bandenspanning niet ok
Ik zal hier in de techniek-hoek nog aparte topics over starten als ik de info niet kan vinden.

Offline PimW

Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2010, 19:28 »
Hoi!

Mijnes slaat ook niet af als ik hem in de versnelling zet met zijstandaard uit. Dit komt omdat ik rijd met een nieuwe CDI. Deze is niet origineel en blijkt dit geintje niet te ondersteunen. Lampje gaat wel netjes branden.
Kun je nakijken nog dus.

Dat zwabberen in bochten is dat op hoge of lage snelheid? Met de originele vering ging die van mij ook deinen in snelle fly-overs of op/af ritten. Progressieve vering is zeer de overweging waard... Ook als je geen "problemen" hebt.
 Het balhoofd lager kan ook vreemd stuurgedrag met zich meebrengen.

Scoor een werkplaats handboek en ga het gewoon een beetje nazien/uitpluizen. Dat is leuk ;D

Toekomstig clublid? :angel:

Greever

  • Gast
Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2010, 19:58 »
Citaat
Mijnes slaat ook niet af als ik hem in de versnelling zet met zijstandaard uit. Dit komt omdat ik rijd met een nieuwe CDI. Deze is niet origineel en blijkt dit geintje niet te ondersteunen. Lampje gaat wel netjes branden.
Kun je nakijken nog dus.

Mijn dashboardlampje brand ook niet en ik zie ook geen sensor zitten bij de standaard.


Citaat
Dat zwabberen in bochten is dat op hoge of lage snelheid? Met de originele vering ging die van mij ook deinen in snelle fly-overs of op/af ritten. Progressieve vering is zeer de overweging waard... Ook als je geen "problemen" hebt.
 Het balhoofd lager kan ook vreemd stuurgedrag met zich meebrengen.

Heb ik alleen op een rotonde gemerkt. (Heb er nog niet veel op gereden want heb mijn rijbewijs nog niet :)  )
Balhoofd staat wel een beetje te strak denk ik, ik voel dat hij als het stuur recht is, in een "putje" valt.

Citaat
Scoor een werkplaats handboek en ga het gewoon een beetje nazien/uitpluizen. Dat is leuk ;D

Toekomstig clublid? :angel:

Ga ik beide zeker regelen!!

Offline gert

Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2010, 21:43 »
A ha een kandidaat voor scw (stam cafe west)
eerste woensdag van de maand meestal in Assendelft. Hou het forum maar in de gaten.
kom eens kennismaken. En na het halen van je rijbewijs ga eens mee op een tourtocht van de club.

gr, Gert ;D


Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline RP

Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2010, 21:58 »

Mijn motorrijbewijs ben ik gaan halen met het doel om woon-werk verkeer te gaan doen (moet de A9 elke ochtend hebben vanaf Alkmaar)


Hoe laat vertrek je? ik zo rond 6:30 vanaf Heerhugowaard met AT.
Waarheen moet je?

Groet
René 

Greever

  • Gast
Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2010, 22:34 »
@Gert: SCW lijkt me leuk! Misschien dat ik de eerste woensdag van augustus mijn rijbewijs al heb...

@Rene: Met de auto ga ik rond 6:00 weg uit HHW. Bestemming is wisselend maar meestal A9->A5->Hoofddorp eraf. Dus haal jij mij waarschijnlijk na de Wijkertunnel in de file in  ;D
Ik zal de Transalps die ik 's ochtends tegenkom in de gaten houden.

Greever

  • Gast
Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2010, 22:38 »
Citaat
Ik zal de Transalps die ik 's ochtends tegenkom in de gaten houden.

Bedoel Africa Twins natuurlijk  ;D De blauw/rode

Offline GSApaul

Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2010, 18:31 »


Heb ik alleen op een rotonde gemerkt. (Heb er nog niet veel op gereden want heb mijn rijbewijs nog niet :)  )
Balhoofd staat wel een beetje te strak denk ik, ik voel dat hij als het stuur recht is, in een "putje" valt.



dat putje kan wel eens een ingeslagen balhoofdlager wezen, laat er eens naar kijken als je het niet vertrouwd.
als deze echt beschadigd is zou ik die zeker vervangen, want dit is op de lange duur wel heel vervelend/gevaarlijk

Offline Peter_Winsum

Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2010, 22:32 »
Knappe brommer!

Buddy en lakwerk zien er op de foto uit als nieuw.
Als je plezier hebt in sleutelen en 'pimpen' zou ik een valbeugel zeker overwegen.

Gefeliciteerd met zo'n gaaf exemplaar.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Greever

  • Gast
Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2010, 16:19 »
Knappe brommer!

Buddy en lakwerk zien er op de foto uit als nieuw.
Als je plezier hebt in sleutelen en 'pimpen' zou ik een valbeugel zeker overwegen.

Gefeliciteerd met zo'n gaaf exemplaar.

Dank je, er zit wel op sommige plekken wat roest en een paar krasjes maar dat ga ik zoveel mogelijk wegwerken. Het bagagerekje het ik al weer opnieuw gespoten met zwarte hammerite.


En wat betreft de valbeugel, die is toevallig gisteren binnengekomen!



Ik wilde eigenlijk zo'n dikkere aluminium valbeugel maar die is nieuw vrij duur en niet 2e hands te vinden.  Moet alleen nog effe kijken hoe ik hem moet monteren...

Offline The Headless Horseman

Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #10 Gepost op: 15 juli 2010, 22:34 »

Strakke brommert Greever  8) en welkom hiero  :D
Wat zijn die 2 witte plekken op de neuskuip, net naast het ruitje ?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Greever

  • Gast
Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2010, 13:31 »
Wat zijn die 2 witte plekken op de neuskuip, net naast het ruitje ?
Dat zijn 2 reflecterende stickers... Ik weet nog niet of ik ze laat zitten of eraf haal.

Wel heb ik intussen mijn valbeugels gemonteerd! Staat goed vind ik zelf.



Volgende project in het balhoofdlager. Ik stoor me er wel aan dat ik het putje kan voelen in de bocht. Ik probeer hem eerst iets losser te zetten en anders vervangen...

Offline wimj

Re: Hallo allemaal! Heb net een Transalp gekocht...
« Reactie #12 Gepost op: 07 september 2010, 18:40 »
Mooie motor Richard! Welk bouwjaar?

Ja, ik weet dat je een keer bent wezen 'passen' op de mijne, blijkbaar zat ie lekker  ;).

Ik ben een jaar geleden gestopt met werken, bevalt prima. Om de kosten te drukken wilde ik 2 van mijn 3 motoren wegdoen, en de transalp bleef! Inmiddels staat er ruim 135000 km op de klok en alles doet het nog. Wel wat littekens van offroad avonturen maar dat hoort erbij.

Ik zal duimen dat je je rijbewijs vlot haalt!

vrgr Wim
Riding Any Road
http://www.wimj.eu