Auteur Topic: verhelderende discussies  (gelezen 4269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stress

verhelderende discussies
« Gepost op: 16 juli 2010, 14:57 »
ik vind deze discussies wel nuttig, vet op bouten en moeren etc, uiteindelijk kunnen we hiervan iets leren, of afleren, ik heb er nog zo een, tussentijds remvloeistof bijvullen......


een gedachtegang kan zijn er zit te weinig vloeistof in het reservoir, ga ik effe bijvullen, let op zijn meerdere redenen dat het niveau daalt,een kan zijn nml slijtage van de remblokjes, tussentijds bijvullen eindigt in het overlopen van het remreservoirpotje na vervanging van de blokjes, resultaat lak beschadigd., of erger, er zit zo veel vloeistof in dat de remmen niet meer kunnen vrijkomen.
ip is het verschil tussen max en min de status van de remblokjes.


mvgr

Stress


Offline The Headless Horseman

Re: verhelderende discussies
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2010, 15:50 »

Ben het met je ees Stress (vwb. de remvloeistof dan  ;))

Nooit tussentijds remvloeistof bijvullen !  De inhoud van het reservoir is precies afgestemd en dus toereikend om de slijtage van de blokjes op te vangen. Dus als je begint met nieuwe blokken en een vol reservoir, hoef je niet bij te vullen. Tenzij er een lek is natuurlijk  :D

Ga je tussentijds de vloeistof verversen, vul dan nooit meer af dan het oude niveau was. Op die manier kun je altijd heel simpel de slijtage van de blokken in de gaten houden  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: verhelderende discussies
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2010, 16:14 »
Eensch met beiden! (doch meer met de H.H., want van hem mag je met een lek wel bijvullen.. :D)

Next subject, please..?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Stress

Re: verhelderende discussies
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2010, 16:35 »
 :)) bijvullen mag moet je wel eerst het gat dichten :angel:


te veel oile in carter:

probleem met oplopende onderdruk welke negatieve invloed heeft op lagers.

next please  :))

Offline Nikotech

Re: verhelderende discussies
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2010, 17:26 »
Nou ik weet nog wel een paar discussie punten :
 
Lucht of stikstof in je motorbanden banden    ???   (of toch liever Helium voor the flow  ;D  )
 
euro of euro super
 
synt olie of half synt olie
 
Trial attack  of Heidenau     
 
schakelen met of zonder koppeling te gebruiken
 
brede voetsteunen prettig of niet
 
Xenon of normaal H4
 
Hoge ruit  of lage ruit
 
Garmin of  Tom Tom
 
Moment sleutel gebruiken of niet
 
Met of zonder licht aan rijden
 
Wel warm draaien voor weg rijden of niet nodig
 
Stalen remleidingen toegevoegde waarde of niet ?
 
iedem voor progressieve vering
 
 
Nou ik kan nog wel even door gaan  ;)
 
Voor alle geld :  Wie het weet ( of denkt te weten  :D  ) mag het zeggen  zijn allemaal terugkerende zaken hier op het forum wellicht eens bundelen en maar naar verwijzen ipv steeds opnieuw beginnen ?
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline robgoesdakar

Re: verhelderende discussies
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2010, 19:38 »
...  zijn allemaal terugkerende zaken hier op het forum wellicht eens bundelen en maar naar verwijzen ipv steeds opnieuw beginnen ?

WIKI !!!!!!
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Brombeer

Re: verhelderende discussies
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2010, 19:40 »
Hoi Niko,

Van je hele verlanglijst vind ik het al dan niet warmdraaien, voor het wegrijden, de meest in het oog springend (want de rest hangt toch af van persoonlijke voorkeur..)

Niet warmdraaien maar gewoon wegrijden. Echter, schakelen bij gematigde toerentallen. Waarom? In de opwarmfase treedt de hoogste slijtage op, maar onder belasting is het blok het snelst op temperatuur en daarmee de slijtageperiode zo kort mogeljk.

Iemand counteren..? :P
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline trhansalp

Re: verhelderende discussies
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2010, 23:21 »
Eens met Rob. iets voor WIKI.
Het gaat om argumenten die je kunnen overtuigen anders te gaan handelen. Dus per punt voors en tegens en het liefst vooral met waarom.
Door goede argumenten kunnen eventuele denkfouten, of onjuiste overtuigingen worden weggenomen.
En dat  is leren.
Nog even en dan stopt deze hobby.

Offline kenny013

Re: verhelderende discussies
« Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2010, 12:19 »
Lucht of stikstof in je motorbanden banden       (of toch liever Helium voor the flow    ) Non issue, gezien de kosten/baten we rijden geen, hoge snelheid, wedstrijden.
 
euro of euro super Euro rijdt ze prima op
 
synt olie of half synt olie half synt, kun je nog mengen(?)
 
schakelen met of zonder koppeling te gebruiken Offroad en staand, zonder
 
brede voetsteunen prettig of niet Lijkt me van wel, maar dan ook kantelen
 
Xenon of normaal H4  Xenon zie je meer en eerder gezien
 
Hoge ruit  of lage ruit Hoge ruit fijn voor onroad, lage ruit offroad 

Garmin of  Tom Tom Garmin, we gaan voor echt mannenspul   ;)

 
Moment sleutel gebruiken of niet bij sommige bouten en moeren, vooral als het warm wordt 
 
Met of zonder licht aan rijden DûH, AAN. Is dat niet verplicht?
 
Wel warm draaien voor weg rijden of niet nodig gewoon de eerste kilometers rustig aan, proberen te, rijden
 
Stalen remleidingen toegevoegde waarde of niet ? Ja, directer
 
iedem voor progressieve vering Wederom, DûH, begrijp niet dat Honda die niet vanaf de fabriek op had gezet
Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
http://stanswebsite.tk/

Offline Waffie

Re: verhelderende discussies
« Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2010, 13:06 »
nu komen we eigenlijk tot een wezelijk feit dat motorrijden pure emotie blijkt te zijn.
 en dat daar ook de meeste keuzes op afgestemd zijn.

en over dit feit valt eigenlijk niet te discuseren.
omdat de argumenten niet eensluitend werken

neem ik de argumenten van kenny door dan kan ik bij iedere stap wel iets roepen waarbij zijn gedachten  teniet wordt gedaan.
of waarom het voor een ander niet zo  werkt,
er leiden nu eenmaal meer wegen naar rome
en dat maakt het delen van een "hobby'' zo leuk

en daarom zal er nooit een eind aankomen om hierover gedachten te wisselen,

feit is dat iedere verbrandingsmotor olie nodig heeft om vastlopen te voorkomen
feit is dat er een vorm van brandstof in moet anders doet ze het niet.
ook dat er een stroombron voor de startmotor aanwezig moet zijn.
dat we iets moeten hebben om te kunnen afremmen
dat we een helmplicht hebben

en ga zo maar door..
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Hotel 317

Re: verhelderende discussies
« Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2010, 09:46 »
Lucht of stikstof in je motorbanden banden       (of toch liever Helium voor the flow    ) Non issue, gezien de kosten/baten we rijden geen, hoge snelheid, wedstrijden.
Bovendien bevat lucht zo'n 70% stikstof. Dit zijn tevens de grootste moleculen. De kleinste moleculen (zuurstof e.d.) zullen als eerste door het rubber heen weglekken, waarna je bijvult met....  70% stikstof!
 

Xenon of normaal H4  Xenon zie je meer en eerder gezien
HID lampen op een twin werken niet: Het brandpunt is anders waardoor het lichtbeeld van de reflector teniet wordt gedaan. Resultaat is irritant licht wat een gevaar vormt voor andere weggebruikers. Er zijn opties in de maak (of al beschikbaar) waarin de HID lampen zoveel mogelijk het brandpunt hebben als hun halogeen tegenhangers.

Offline Nikotech

Re: verhelderende discussies
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2010, 15:45 »
grappig hoor dat er op mijn toch ietwat cynische opendeuren en ook o.a. als zodanig bedoelde , zeker niet serieuze lijstje toch serieus gereageerd wordt  ;D
 
 
Neemt natuurlijk niet weg dat door er over te praten stellingen / aannames / bevindingen / inzichten / ervaringen / meningen kunnen veranderen.
 
Ik ben het echter dan ook helemaal met Ad eensch dat motorrijden pure emotie is en men vooral moet dat moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
 
En ook dat wisten we al eigenlijk allang en maakt het zo leuk om met een groep redelijk gelijkgestemde hier overloos over te ..........Al heb ik soms ook wel eens iets van ......daar gaan we weer...... banden olie schermen verlichting helmen kleding navigatie  noem maar op.
Toch "bijt" ik me er vaak wel doorheen en soms tref je dan toch een opvallende stelling of een handige tip of wetenswaardigheid.
Leuk toch ?
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Entity

  • Gast
Re: verhelderende discussies
« Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2010, 16:31 »
Over dat met licht aanrijden:

Bij mij niet eens een keuze want mijn licht kan niet uit. Kan hoogstens kiezen voor groot licht of dimlicht C:-) ;)

Offline Brombeer

Re: verhelderende discussies
« Reactie #13 Gepost op: 19 juli 2010, 18:52 »
Buiten Nederland vind men het in sommige landen vreemd dat je overdag met licht rijdt en krijg je allemaal lichtsignalen of gebaren.

Mijn instructeur heeft me vroegah (maar da's toen de zon nog zwart/wit scheen :D) wijs gemaakt dat het in Nederland op eem motor verplicht is. Maar ik heb het nooit gecontroleerd..

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: verhelderende discussies
« Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2010, 23:40 »
Licht aan is voor mij een no-brainer, vooral als de zon fel is en in je bakkes schijnt dan is een voertuig met verlichting aan veel opvallender.

En inderdaad die signalen van anderen in het buitenland, dan denk ik, kunnen die lui niet zelf bedenken dat licht aan in alle omstandigheden gewoon veel beter is??
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline robgoesdakar

Re: verhelderende discussies
« Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2010, 08:10 »
En inderdaad die signalen van anderen in het buitenland, dan denk ik, kunnen die lui niet zelf bedenken dat licht aan in alle omstandigheden gewoon veel beter is??
Ja, maar in het buitenland rijdt je veelal met bepakking !!! Dus schijnt je licht ook een stukje hoger..... en laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen passen de hoogte van hun koplamp aan als ze met bagage of duo gaan rijden ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Brombeer

Re: verhelderende discussies
« Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2010, 21:00 »
Rob heeft een terecht punt. Ik pas het (op reis dan) wel aan met belading. Het komt nog steeds voor dat ik soms in een hokkie-tokkielandje in het donker beland en dan zie je geen drol meer, juist dan wanneer het zo belangrijk is!

Maar ik rij stug altijd en overal met licht. Uiteraard, om de reden die 4plugs aangeeft. Feit dat iemand gebaart of signalen geeft, betekent mooi dat ik opgemerkt ben...

Ik wil trouwens gewoon lucht in mn bandjes. Dat komt ook uit mijn voetpompje in de Sahara..

;)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline N!ek

Re: verhelderende discussies
« Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2010, 00:30 »
En inderdaad die signalen van anderen in het buitenland, dan denk ik, kunnen die lui niet zelf bedenken dat licht aan in alle omstandigheden gewoon veel beter is??

[gaat even door in de sfeer van dit topic  :)]

Ligt eraan welk buitenland. In Cambodja is overdag verboden overdag licht te voeren. Of je het 's nachts aan of uit hebt maakt dan weer niet uit.

[/gaat even door in de sfeer van dit topic  :)]