Auteur Topic: Hangende vlotter?  (gelezen 4988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Hangende vlotter?
« Gepost op: 05 juli 2010, 14:09 »
Sinds gisteravond loopt mijn motor nog maar op 1 pit.

Na een heleboel proberen en uitsluiten kom ik tot de conclusie dat de rechter carburateur (op de voorste cilinder) niet vult met benzine. Ik heb een los tankje direkt op de aanvoer leiding van beide carburateurs gemaakt.
De linker carburateur geeft benzine als ik de aftap open draai, de rechter niet.

Onder het rijden was het opeens mank lopen. Er zitten nieuwe filters in de nieuwe leidingen.

Word dit carburateurs verwijderen en demonteren/schoonmaken of kan ik nog wat anders proberen? (Ik heb al wat op de vlotterbak geklopt maar er is niemand thuis).
 :-\

Offline V-Twin

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli 2010, 17:11 »
Staan beide filters in de stroom richting gemonteerd?
Als dat het geval is denk ik dat je zelf al het antwoord weet.
Een paardenmiddel zou kunnen zijn om de aftap open te zetten, kraan op continue en dan wat tegen de onderzijde van de carb die nu vult tikken in de hoop dat de vlotternaald loskomt. Gaat de benz alsnog stromen dan weet je direct wat je mogelijk moet gaan vervangen c.q. reinigen.

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2010, 17:57 »
Filters staan 100% zeker goed.

Ik heb een losse benzine toevoer gemaakt op de twee carburateurs en inderdaad wat tegen de vlotterbak getikt. Doet niets helaas.

Als die cementwagen voor de deur plijte is haal ik de carburateurs van het blok en zal ik eens zien waar het mis gaat...

Offline V-Twin

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2010, 19:17 »
Tikken, je mag met met een kunststof hamer een tik geven, probeer dat op de rand te doen van de vlotterbak-carb.huis.

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #4 Gepost op: 05 juli 2010, 20:28 »
Ja ik tik dan met het kunstof deel van de schroevendraaier.

In ieder geval de carbs liggen nu voor mijn neus met de rechter de vlotterbak eraf. Ik zie nu al dat de vlotternaald niet beweegt als de vlotter op en neer gaat.

Lijkt mij dat dat mijn probleem is (Nu nog even kijken waarom hij dat doet).

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #5 Gepost op: 06 juli 2010, 09:43 »
Nou de vlotternaald trok ik gewoon los, geen vuil te zien.

Kanaaltje doorgespoten met wd40 en doorgeblazen. Vlotter er weer in en die gaat mooi soepel heen en weer.

Alles terug op de motor en ze doet het weer als vanouds. Misschien haal ik nog eens een flesje carbcleaner oid voor het extra gevoel.

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2010, 12:58 »
Nou schiet mij maar lek.

Gister weer slecht lopen en zelfs helemaal niets meer doen...

Vanmorgen wilde ze weer op 1 pit draaien, ik alles loshalen weer die naald vast. Ik kan geen vuiltjes vinden en als ik ze weer terugsteek blijft het ook niet meer plakken.

Is de coating versleten ofzo dat ik een nieuwe naald moet steken? Ik snap het even niet hoor.

Offline V-Twin

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2010, 13:39 »
Zou zomaar kunnen dat de vlotternaald versleten is.

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2010, 13:41 »
Nou daar ga ik dan maar even vanuit. Ook de andere vlotternaald bekeken en ik kom nergens vuil tegen of wat dan ook.

Gauze filters zijn ook schoon.

Bestel ik twee nieuwe naaldjes of ook meteen die messing zitting?

Offline V-Twin

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2010, 14:29 »
Ik zou geen risico nemen en direct beide bestellen. Alternatief is dat je Ad even mailt met de vraag of hij nog iets gebruikt heeft liggen voor je.

Roukema levert die naalden volgens mij ook en is voordeliger dan de Honda dealer.

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2010, 14:38 »
Bedankt :)

Offline Waffie

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2010, 20:42 »
 komt niet dikwijls voor maar ook de vlotter naalden slijten dan incl de zitting

zou ook je membraam kunnen zijn ???
maw komt de naald weg omhoog als je gas geeft(luchtfilterhuis er doen want dan zie je wat er gebeurt

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2010, 21:10 »
Hoi Ad,
wat zijn precies de symptomen van een slecht membraan? Ik keek niet echt verder aangezien de vlotternaald echt vast zat in de zitting. Toen ik hem lostrok deed alles het weer prima. Zo ook deze keer.
Ik kom geen vuiligheid tegen in de vlotters of de filters boven de vlotternaaldzitting. Kan weinig aan de naalden zien behalve een heel vage tekening op de coating van waar de naald op de zitting rust.

Offline Waffie

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #13 Gepost op: 19 juli 2010, 00:26 »
je naald glijd door de gasbuisnaald (die ook kan inslijten) echter deze wordt in beweging gezet door onderdruk via je membramen die in je carb zit
als deze lek is komt de gasnaald niet naar boven

maar ik zeg niet dat dit het probleem is....maar controleren kan zeker geen kwaat door te zien of de gasschuiven omhoog komen als je de gashendle draait terwijl de motor draait natuurlijk
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #14 Gepost op: 19 juli 2010, 08:33 »
Volgens mij bedoelen wij een andere naald Ad ;D

Ik bedoel degene die de benzine toevoer de vlotterkamer in reguleert. Die dus door de vlotter op en neer geduwd moet worden om zo het benzinepeil op hoogte te houden.

Offline Waffie

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #15 Gepost op: 19 juli 2010, 14:46 »
ik begrijp je wel...

de aansluiting van je brandstofnaar de vlotterkamer en die hoort te stoppen van wanneer de vlotter omhoog komt en er dus een naaldje op de zitting drukt

zodat je constant een zelfde niveau hebt

 :))

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline PimW

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #16 Gepost op: 19 juli 2010, 16:01 »
Ja precies, die bedoel ik ;D.

Maar dan hoef ik dus niet het membraan te verdenken toch?

Offline Brombeer

Re: Hangende vlotter?
« Reactie #17 Gepost op: 19 juli 2010, 20:59 »
Als je een vacuum-lek hebt in een membraan, gaat de gasschuif niet omhoog en wil die ook niet lopen.. Als je de kunststof deksel bovenop de carb eraf schroeft, kun je het membraan controleren op gebreken (maar dat weet je zelf ook wel denk ik..)

Maar als je vlotternaald steeds vast zit, moet je toch eerst daarnaar kijken.

GRtz, Brom


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin