Ik moet dit binnenkort ook gaan doen, en heb dit bij een dero ook nog nooit gedaan. Zou je het iets uitgebreider willen omschrijven? Als ik ff snel kijk, moet de koppelingskabel los, daarna beschermkap van voortandwiel en kettingbeschermer eraf, uiterraard achterwiel eruit. Kan de as van de achterbrug dus blijven zitten? Ik neem aan dat als ik er mee aan de gang ga, het een en ander wel duidelijk wordt, maar ik weet graag alles zeker
Grtn Robert, Waalwijk
Uit mijn hoofd:
Koppelingskabel losmaken van beschermkap voortandwiel
Beschermkap voortandwiel verwijderen (opletten hoe het cylindertje in de beschermkap zit ivm later terugplaatsen. Als je het cylindertje per ongeluk andersom plaatst bij het terug monteren werkt je koppeling niet meer)
Achterwiel blokkeren met stuk hout of iets dergelijks (om moer voortandwiel te kunnen verwijderen)
Moer voortandwiel verwijderen
As uit achterwiel trekken
Linkerschertsplaat losmaken
Ketting verwijderen
Voortandwiel verwijderen
Achtertandwiel verwijderen
Je as van je brug blijft dus zitten
Nieuwe tandwielen op je achterwiel zetten (moeren tandwiel vastzetten met loctite nr 254 te verkrijgen bij brezan)
Wiel tussen je brug plaatsen
Ketting erom leggen
Achterwiel vastzetten (wel even opletten dat je remklauw goed zit. Zie gleuf achterbrug)
Ketting om je voortandwiel plaatsen en nieuwe voortandwiel op de as plaatsen
Achterwiel met stuk hout blokkeren
Moer voortandwiel met loctite 254 vastzetten
Schertsplaat bevestigen
Beschermkap en koppelingskabel terug monteren (even opletten dat het cylindertje goed zit)
Alles met de juiste momenten vastzetten
Achterwiel uitlijnen