Techniek > Honda Varadero

Ketting & tandwielen

(1/3) > >>

Bertus:
Hallo Varadero collega's
Mijn varadero Travel Bj. 2005 is na 40.000 km. toe aan een nieuwe ketting + tandwielen
wat zijn de beste kettingsets en wat raden jullie mij aan ? eindloos of een geklonken ketting.
eindloos kun je volgens mij zelf monteren zonder de achterbrug te verwijderen, en om
een ketting te klinken moet je gereedschap voor hebben, (wat ik dus niet heb) :)) ;D
alvast bedankt.
Groeten

jack:
He Bertus, ik zou een eindloze monteren. Is heel eenvoudig. Je hoeft alleen de linkerschertsplaat van je voetsteun los te maken. Of als er geen eindloze beschikbaar is de ketting in de winkel laten klinken en vervolgens monteren. Het laatste heb ik ook gedaan (bij jossmit motoren in haarlem). Ik meen dat het een 112 schakels ketting is. Ik heb een DID ZVMG2 (goudkleurig) en JT tandwielen gekocht 174,50. Als je geen goudkleurige wilt is het 7 euro minder.

Waffie:

--- Citaat van: Bertus op 04 augustus 2010, 20:07 ---Hallo Varadero collega's
Mijn varadero Travel Bj. 2005 is na 40.000 km. toe aan een nieuwe ketting + tandwielen
wat zijn de beste kettingsets en wat raden jullie mij aan ? eindloos of een geklonken ketting.
eindloos kun je volgens mij zelf monteren zonder de achterbrug te verwijderen, en om
een ketting te klinken moet je gereedschap voor hebben, (wat ik dus niet heb) :)) ;D
alvast bedankt.
Groeten

--- Einde van citaat ---


 een gesloten ketting is uniform van kwaliteit als deze door de fabrikant reeds aan elkaar geklonken.
want in haast alle gevallen zal de klinkschakel de zwakste schakel blijven.
 en zonder  juist gereedschap ben je gauw klaar.
al zal er vaak wel iemand beschikbaar zijn om je daarin van dienst te zijn.

op je vraag welk merk.. zoveel smaken maar ook zal prijs een rol spelen
De eerste montage ketting is een DID VM 2 ketting met sunstar tandwielen .
je kunt natuurlijk een zwaardere ketting nemen maar dit geen garantie dat ze langer mee zal gaan
nog steeds is goed onderhoud ook hier het sleutel woord
dus schoonmaken en tijdig smeren   maar voorla op de juiste voor spanning zetten is belangrijk voor een optimale levensduur.



als  een goed keus kunnen onder meer
DID,Tsubaki, DC-afam en RK wel beschouwd worden

als het om tand wielen gaat zijn de tandwielen van JT  de top en die vind je vaak alleen maar in de ketting sets van tsubaki


mocht je echt meer ad-vies willen gewoon mailen

Bill:

--- Citaat van: jack op 04 augustus 2010, 21:56 ---He Bertus, ik zou een eindloze monteren. Is heel eenvoudig. Je hoeft alleen de linkerschertsplaat van je voetsteun los te maken. Of als er geen eindloze beschikbaar is de ketting in de winkel laten klinken en vervolgens monteren. Het laatste heb ik ook gedaan (bij jossmit motoren in haarlem). Ik meen dat het een 112 schakels ketting is. Ik heb een DID ZVMG2 (goudkleurig) en JT tandwielen gekocht 174,50. Als je geen goudkleurige wilt is het 7 euro minder.

--- Einde van citaat ---
Vandaag een nieuwe set gemonteerd na ruim 25000km ;D . Voorheen had ik altijd een open ketting van DID en klonk ik hem zelf, maar kreeg nu een gesloten. Nu las ik hier jou opmerking van alleen de linkerschertsplaat verwijderen en hopla :o ketting eraf en nieuwe erom.
Het werkt inderdaad zo :-* ik was met anderhalf uur klaar met nieuwe tandwielen en ketting. Moest wel mijn uitlaat klem losmaken om een beetje spelling te krijgen tussen achterbrug en uitlaat.
Bedankt voor jou opmerking dus :-* :-* :-*

robert:
Ik moet dit binnenkort ook gaan doen, en heb dit bij een dero ook nog nooit gedaan. Zou je het iets uitgebreider willen omschrijven? Als ik ff snel kijk, moet de koppelingskabel los, daarna beschermkap van voortandwiel en kettingbeschermer eraf, uiterraard achterwiel eruit. Kan de as van de achterbrug dus blijven zitten? Ik neem aan dat als ik er mee aan de gang ga, het een en ander wel duidelijk wordt, maar ik weet graag alles zeker  :P

Grtn Robert, Waalwijk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View