Techniek > Honda Varadero

Ketting & tandwielen

<< < (3/3)

Waffie:
 standaard genomen zijn tsubaki kettingen nooit eindloos

als je deze toch graag wenst zul je deze vroegtijdig ergens moeten laten klinken

Bill:

--- Citaat van: Robert op 17 augustus 2010, 10:53 ---dank je Jack voor de mooie beschrijving.  De versnellingspook moet toch ook los? Dat verbindingsasje zit ook weer aan de schetsplaat. Verder zie ik die zwarte plastic dop in het midden van de plaat, zit daar een moer achter die losmoet, of denk ik veel te moeilijk :) Zit die schetsplaat daar helemaal niet mee vast?
Voor de rest moet het lukken zo denk ik. wel fijn dat je zo met een reeds gesloten ketting aan de gang kunt. In het verleden met mijn alp heb ik toch besloten de ketting via een vriend (bij de honda-dealer) te laten sluiten, simpelweg omdat ik het gereedschap daarvoor niet heb.

--- Einde van citaat ---
Klopt pookje op de as los maken en geheel met schets plaat verwijderen. Dop met een schroevendraaier verwijderen en ja daar achter zit een moer die je moet verwijderen.
Succes.

Bertus:
De Duitse Honda dealer is Wessman in Bacum  (Lingen)

veerbol:
Weet dat het een oude topic is, maar toch even de statistieken ter referentie: Met Regina (via Motozoom) 1x 33000 en 1x 30000km gereden m.b.v. Scottoiler. Ook met sneeuw, regen en pekel doorgereden, zowel vlot stadsverkeer als snelweg. Nu heb ik een DID besteld. Kijken hoe lang deze meegaat.

Over 16 schakels mag de Regina-ketting max. 2,5mm langer zijn (http://www.reginachain.it/eng/use_and_maintenance/how_to04.shtml) dan een nieuwe (mijn ketting zat al op de 4mm en voortandwiel was al aardig scherp).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View