Techniek > Honda Varadero

Ketting & tandwielen

<< < (2/3) > >>

Two Plugs:
Tsubaki QR pro-gold series. Die komt bij de eerstvolgende vervanging er bij mij onder.

Op dit moment nog een DID O-ring ketting; ben ik ook best tevreden over (gemiddelde levensduur ca 30.000 km, de Tsubaki moet volgens 'ervaringdeskundigen' nog langer mee gaan!).

Daar heb ik graag een iets hogere aanschafprijs voor over.

Bertus:
Hallo Two Plugs
weet jij mischien of die Tsubaki QR pro-gold series ook eindloos zijn,
en waar die te verkrijgen zijn ?
mischien Mulders motoren heb ik ook nog clubkorting ( moet er natuurlijk wel heenrijden)
en dan met JT tanwielen heb ik wel eens gehoord.
in Duitsland betaal ik bij de Honda dealer € 178.
voor een goudkleurige DID met tandwielen.

jack:

--- Citaat van: Robert op 16 augustus 2010, 11:26 ---Ik moet dit binnenkort ook gaan doen, en heb dit bij een dero ook nog nooit gedaan. Zou je het iets uitgebreider willen omschrijven? Als ik ff snel kijk, moet de koppelingskabel los, daarna beschermkap van voortandwiel en kettingbeschermer eraf, uiterraard achterwiel eruit. Kan de as van de achterbrug dus blijven zitten? Ik neem aan dat als ik er mee aan de gang ga, het een en ander wel duidelijk wordt, maar ik weet graag alles zeker  :P

Grtn Robert, Waalwijk

--- Einde van citaat ---

Uit mijn hoofd:
Koppelingskabel losmaken van beschermkap voortandwiel
Beschermkap voortandwiel verwijderen (opletten hoe het cylindertje in de beschermkap zit ivm later terugplaatsen. Als je het cylindertje per ongeluk andersom plaatst bij het terug monteren werkt je koppeling niet meer)
Achterwiel blokkeren met stuk hout of iets dergelijks (om moer voortandwiel te kunnen verwijderen)
Moer voortandwiel verwijderen
As uit achterwiel trekken
Linkerschertsplaat losmaken
Ketting verwijderen
Voortandwiel verwijderen
Achtertandwiel verwijderen
Je as van je brug blijft dus zitten
Nieuwe tandwielen op je achterwiel zetten (moeren tandwiel vastzetten met loctite nr 254 te verkrijgen bij brezan)
Wiel tussen je brug plaatsen
Ketting erom leggen
Achterwiel vastzetten (wel even opletten dat je remklauw goed zit. Zie gleuf achterbrug)
Ketting om je voortandwiel plaatsen en nieuwe voortandwiel op de as plaatsen
Achterwiel met stuk hout blokkeren
Moer voortandwiel met loctite 254 vastzetten
Schertsplaat bevestigen
Beschermkap en koppelingskabel terug monteren (even opletten dat het cylindertje goed zit)
Alles met de juiste momenten vastzetten
Achterwiel uitlijnen

robert:
dank je Jack voor de mooie beschrijving.  De versnellingspook moet toch ook los? Dat verbindingsasje zit ook weer aan de schetsplaat. Verder zie ik die zwarte plastic dop in het midden van de plaat, zit daar een moer achter die losmoet, of denk ik veel te moeilijk :) Zit die schetsplaat daar helemaal niet mee vast?
Voor de rest moet het lukken zo denk ik. wel fijn dat je zo met een reeds gesloten ketting aan de gang kunt. In het verleden met mijn alp heb ik toch besloten de ketting via een vriend (bij de honda-dealer) te laten sluiten, simpelweg omdat ik het gereedschap daarvoor niet heb.

Two Plugs:

--- Citaat van: Bertus op 16 augustus 2010, 19:35 ---Hallo Two Plugs
weet jij mischien of die Tsubaki QR pro-gold series ook eindloos zijn,
en waar die te verkrijgen zijn ?
mischien Mulders motoren heb ik ook nog clubkorting ( moet er natuurlijk wel heenrijden)
en dan met JT tanwielen heb ik wel eens gehoord.
in Duitsland betaal ik bij de Honda dealer € 178.
voor een goudkleurige DID met tandwielen.

--- Einde van citaat ---

Geen idee. Combineer nieuwe ketting en tandwielen altijd met een grote beurt - besteed het dus idd uit bij Mulders... Die Duitse dealer van je, is dat misschien Honda Brink in Weener? Goede ervaringen mee.

Wellicht als je het zelf doet... Is Hein Geriche (of Polo) in Aurich ook een optie. Die zullen ongetwijffeld ook goedkoop zijn. De Tsubaki Gold is volgens mij geen O-ring, maar een X-ring ketting. Gevoelsmatig 'zeg' ik dat 'ie idd eindloos zou moeten zijn...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View