Auteur Topic: Sleuteldag 12 sept 2010 Boks motyre duiven  (gelezen 16676 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Sleuteldag 12 sept 2010 Boks motyre duiven
« Reactie #60 Gepost op: 13 september 2010, 14:06 »
Nou dat had ik nou ook >:(

Reed bij Wim weg in de regen, bij Velperbroek regende het pas echt hard. En vijf kilometer verderop bij afslag Arnhem Noord (waar ik er alweer af moest) was het droog. Kom je toch nog soaked thuis aan...
Volgende keer maar een parapluutje mee.

Pim, super dat je toch langskwam met de middenbok. Want jij bent ongetwijfeld bijna komen zwemmen.

Ik vond het heel leuk en leerzaam. Maurits bedankt voor de ondersteuning bij het vervangen van de bougies.

hieronder alvast een paar plaatjes, de rest is te zien op http://picasaweb.google.com/107231090981272502025/TCNSleuteldagDuiven?feat=directlink

,,,,,

ps. Sorry dat ik onverwacht verstek moest laten gaan bij het diner.  :-[ Want ook daar hebben mensen zich natuurlijk voor ingezet.

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Sleuteldag 12 sept 2010 Boks motyre duiven
« Reactie #61 Gepost op: 13 september 2010, 14:11 »
nog maar even een poging om de plaatjes in het berichtje te krijgen. (is blijkbaar niet helemaal goedgegaan)

Maar alles is te zien op de eerdere picasalink

Groeten Marc

Offline Oldtimer

Re: Sleuteldag 12 sept 2010 Boks motyre duiven
« Reactie #62 Gepost op: 13 september 2010, 19:35 »
Ik heb er ook nog een paar
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: Sleuteldag 12 sept 2010 Boks motyre duiven
« Reactie #63 Gepost op: 13 september 2010, 19:38 »
Ik doe er nog een paar.

Nadat jullie allemaal weg waren heeft Ad zijn huiswerk weer gedaan. :angel:
Geen nood, moet hij thuis ook altijd. >:D
Op de laatste 2 foto's ziet hij er dan ook erg gelukkig uit.
Op de 1e foto de trofee die gemaakt van de vervangen onderdelen volgende keer ter beschikking wordt gesteld aan de snelste sleutelaar.
( zoontje van de TWIN BROTHERS )
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

RonaldV

  • Gast
Re: Sleuteldag 12 sept 2010 Boks motyre duiven
« Reactie #64 Gepost op: 13 september 2010, 20:06 »
Mijn ervaringen:

Voor mij de eerste "persoonlijke" kennismaking met de Transalpclub-leden, wat mij zeer goed bevallen is.
Had me opgegeven omdat ik graag andere vering wilde op de Varadero: de originele zijn wat slap en voor wat dweilerig, vind ik. Door de goede verhalen over Hyperpro, besloten deze (progressieve) vering voor en achter te plaatsen.  Door dit te combineren met de sleuteldag, ook nog zelf wat (technische) kennis opdoen.
Dus: zondagochtend op naar Wim Boks, voor mij om de hoek, woon er zo'n 5 minuten vandaan, dus de regen maar even doorstaan (kleine stukje in vergelijk met andere clubleden, mag niet klagen dus). Daar aan gekomen stonden er al wat Alpjes (voornamelijk 600's) en een Varadero. Even voorgesteld aan iedereen en kon de motor binnzetten. Wim heeft me vervolgens uitgelegd wat hij ging doen en aan mij de uitdaging om als eerste de achterveer (schokdemper) los te krijgen. Zo gezegd...niet zo gedaan! Vooral de bout en moer bovenin waren moeilijk los te krijgen (lastig te bereiken) en uiteindelijk gelukt met wat hulp van Ad. Daarna de demper gegven aan Wim, die de veer vervangen heeft voor een mooie paarse van Hyperpro. Daarna de achterdemper weer geplaats met wat hulp van een clublid (Twin Brothers,sorry: namen zijn me even ontschoten, maar bedankt iig!), terugzetten ging overigens eenvoudiger dan het loshalen. Daarna de voorvering: eerst de ene voorpoot, die samen met Wim losgehaald is. Wim heeft de veer vervangen voor een Hyperpro en daarna de andere voorpoot. Alles weer teruggeplaatst met wat hulp alles (voorwiel, voorremklauwen) weer gemonteerd. 
Tussendoor kwamen er ook wat andere leden binnen (alpjes en de Africa Twin's)hier en daar wat gekletst, met clubleden, koffie en cola gedronken, lekker wat broodjes genuttigd . Al met al een hele nuttige, zinvolle maar vooral gezellige dag en zeker een ideale manier om de leden te leren kennen.
Wil Ad bedanken voor de organisatie en goede zorgen, maar ook alle andere leden die hun steentje hebben bijgedragen om dit tot een succes te brengen. Zeker ook lof naar Wim Boks voor zijn inzet en service, helemaal top!

Voor mij zeker voor herhaling vatbaar, dus tot gauw!(of op andere meetings)

Groeten,
Ronald


RonaldV

  • Gast
Re: Sleuteldag 12 sept 2010 Boks motyre duiven
« Reactie #65 Gepost op: 13 september 2010, 20:14 »
En nog wat foto's:









Groeten,
Ronald

Bassiesbike

  • Gast
Re: Sleuteldag 12 sept 2010 Boks motyre duiven
« Reactie #66 Gepost op: 14 september 2010, 11:02 »
Hoi allemaal,

Het was een erg leuke dag! Veel geleerd en veel gedaan. Leuk om met anderen over alpjes te praten en problemen op te lossen. Ook van mijn kant sorry dat ik het diner overgeslagen heb! Volgende keer beter.  Dank allemaal voor de leuke dag!

Groet
Bas