Rob ik heb even wat testjes gedaan, zie voor bijzonderheden de mail maar voor de meelezers is onderstaand schema wellicht ook handig. De AT is voorzien van een aantal beveiligingen die er voor zorgen dat de CDI geen signaal naar de bobines stuurt waardoor de bougies niet zullen vonken. Bij een goed functionerende AT werkt de beveiliging als volgt:
1. Motor in de versnelling, contact aan, motor is niet te starten.
2. Als in 1 maar dan met ingeknepen koppeling, motor start.
3. Motor in neutraal, zijstandaard uit, contact aan, motor is te starten.
4. Motor in de versnelling, koppeling in knijpen, contact aan motor start, zijstandaard vervolgens uitklappen, motor slaat af
5. Motor in de versnelling, zijstandaard uitklappen, contact aan, motor is niet te starten.
6. Motor in de versnelling, zijstandaard uitklappen, koppeling inknijpen, contact aan, motor is niet te starten.
Aanvulling:
Bij de punten: 1, 3, 5 en 6 is de motor niet te starten omdat de startmotor niet draait.