Auteur Topic: Ervaring met Heidenau K60 Scout  (gelezen 5756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Miquel

Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Gepost op: 12 februari 2011, 19:12 »
Wie heeft er al ervaring met de Heidenau K60 scout???, de normale K60 schijnt bij nat weer nog wel eens een stapje opzij te zetten, de Scout zou op dit punt verbeterd zijn. Graag jullie mening.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Huib

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2011, 20:42 »
Nog niet.... worden wel mij volgende banden. En de K60 glad in de regen? Moet je de Kenda's of de Pirelli Scorpions eens proberen..... Das pas glibberen en  glijen....
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline crejo

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2011, 21:43 »
Heb nu de voorganger en het valt wel mee op mijn AT, de Scout wordt in ieder geval de opvolger.
Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

Offline Waffie

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2011, 23:02 »

 de opvolger (scout) heeft een iets meer gesloten profiel in het midden waardoor ze in het zand zeker sneller vol zal lopen.

daarbij is ze iets ronder maw de noppen staan wat meer uit een

ik hoop dat het fluiten van met name de voorband iets minder is..
daar komt bij dat ze ook iets duurder zijn dat de gewone K 60 (RF) of K 60 M&S
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Miquel

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2011, 12:39 »
Tja het is natuurlijk altijd een lastige keus, ik heb de BAT gereden met Bridgestone Battle Wings dus het kan niet minder worden met de K60 Scout lijkt mij. ;D
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline de sjeng

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #5 Gepost op: 07 februari 2014, 12:58 »
Heb mij recent nieuwe bandjes laten zetten. Heidenau K60 en scout. Heb er nu een tijdje mee gereden, ben er zeer tevrede mee. Vandaag in de regen mee gereden. Ik moet ze zeggen. Rijd als op droge weg. Zijn natuurlijk iets luidruchtiger als mijn vorige set (anakee's)



K60



K60 scout

« Laatst bewerkt op: 07 februari 2014, 17:57 door de sjeng »

Offline thedennman

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #6 Gepost op: 07 februari 2014, 16:29 »
Heb ze ook gehad.. echter wel de k60 normaal..

achter op nat dek altijd glibberen, zelf  bij rustig ras dr op.. kansloos was t
de voorband gaat ook cuppen (zaagtand slijtage) als een mallen als hij op 50 % zit van zn levensduur.
Ze gaan echter wel lekker lang mee.!

Hoor wel van veel mensen dat de k60 scout vele malen beter is..


greetszz

Offline de sjeng

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2014, 15:17 »
Nu een tijdje op de heidenau's gereden. Ik moet zeggen, ben er zeer tevrede over. Ze maken iets meer geluid, echter ze liggen ook bij regen als een blok op de weg. Ze zien er ook bijzonder vet uit.
Ben eens benieuwd of ze ook iets (noemenswaardig) gaan doen qua gebruik.
Off-road heb ik nog niet geprobeerd.

Offline PimW

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2014, 17:04 »
Off-road zijn ze beter dan een semi-slick maar het komt niet in de buurt van een noppenband.

Maar dan is de vraag wat je precies wilt en wat je verstaat onder offroad.

Offline Geert Alp 2

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #9 Gepost op: 02 maart 2014, 19:14 »

Ik vind het een doordacht bandje, vooral die 140'er, het middendeel is "massief", goed voor rechtuit dus.
Zodra je een beetje wegzakt (onverhard rijden) gaat het nop-achtige profiel zijn werk doen.
Ik denk dat veel rubber in het midden het afplatten zo veel mogelijk voorkomt.
Dit gaat mijn vervanger denk ik worden, nu nog even een goedkoop adresje vinden ! :)
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline TransAlpGhost

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #10 Gepost op: 02 maart 2014, 19:27 »
Ik ben zeer te spreken over de K60 scout, en ik rijd nu achter op de winter versie er van. lekker band,

ik snap dat doorlopende rij vlak in het midden want ik had de band(door een enthousiaste rechter pols ::) ) vrij snel recht afgesleten,

maar pas die 140 dan? ik heb in andere topics juist voor bij zien komen dat er blijkbaar een 120 band op een alp zou "moeten"

mag ik een winkel noemen? blok het maar als het niet mag ;)

ik bestel ze via pneus online, let op ze versturen via GLS en dat is redelijk ruk maar veel montage plekken mag je wel als ontvangst adres opgeven.

let wel op welke band je wilt, en welke je besteld. naar mijn weten heb je er 3 de k60, k60scout en de k60 SI02 ook wel snowtex genoemd.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline TransAlpGhost

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #11 Gepost op: 02 maart 2014, 19:28 »
@Pim,

puur informerend, zouden de "allroad ritten" zoals deze hebben plaatsgevonden de laatste maanden op deze k60 band te doen zijn, of is daarvoor de noppenband het enige juiste schoeisel?
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #12 Gepost op: 03 maart 2014, 17:19 »
Hangt van de ondergrond en je rijvaardigheid af :)

Ik rijd nu op k60 en daar kan ik overal rijden waar een allroadrit heen voert. Ook supermul zand kom ik wel doorheen.

Zodra je in diepe blub of los/mul zand terecht komt schieten de banden in principe te kort. Je mist dan grip en voor gaat hij ''zoeken''. In bochten word dat spannend.

Maar los van het feit of het kán, ik vind het veel leuker om op noppen te rijden want dan kan ik harder (en gek genoeg denk ik dat met 80km/u op een noppenband veiliger is dan 60km/h op een allroadband) en het geeft me veel meer feedback/controle.

Nu ik erover nadenk pak ik liever mijn eencilinder, want die is lichter en heeft meer vermogen.
Maar dan wil ik eigenlijk nul km asfalt rijden.
Misschien dan toch maar een aanhanger mee en dan naar het enduropark rijden.

Je moet het gewoon proberen en je eigen middenweg vinden  :)  ;)

Op een k60 kun je prima allroad rijden (veel beter dan op een stomme anakee) en kun je best een hoop op leren. Je komt zo nu en dan gewoon de beperkingen tegen (of niet hangt van jezelf af).


Offline len_tour

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #13 Gepost op: 03 maart 2014, 18:39 »
Eens met Pim! Ik ben in korte tijd van allroad naar noppen gegaan (sirac, k60, mitasE09, mefo stonemaster) en offroad is gewoon leuker en makkelijker op noppen. De Alp is wat zwaar dus alle grip die je kan krijgen is meegenomen vooral als beginner.


Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline TransAlpGhost

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #14 Gepost op: 04 maart 2014, 12:18 »
Ha Wat een leuke reactie's.

allereerst heb ik helaas maar 1 alp anders zou ik direct meer ofroad gaan rijden op noppen, maar dat lijkt me op de weg helemaal niets, en dat wielen wisselen zie ik nog ff niet zitten...

de vraag kwam voort uit de wens om eens mee tegaan op zo een rit en dan wel met een motor aan te komen die het zou moeten kunnen, inderdaad is die 10 km offroad die ik tot nu toe heb gereden geen ervarig te noemen ;)

leuk mannen, i will stick with the k60, ik heb eerst wat modder gereden met de BT van bridgestone, en toen met de k60 en dat was veel leuker de tweede keer  ;D

wordt het spelen in de kuil op andere manieren georganiseerd dan op dit forum ik zie het niet zo vaak voor bij komen? ik wil wel eens mee als ik weer op twee wielen kan rijden.

en ik heb geen fimpje van hoe ik mijn motor uit een grepel heb moeten sleuren maar fijn was anders ;) dat was bij het zijkanaal in Zaandam, als je er helemaal omheen rijd kun je weer de bosjes in, en daar zijn heel korte stijlle modderige  paadjes, die ik (nog) niet kan, die les heb ik wel gehad maar wat Damian alleen presteerd zal ik na het zien van zijn fimpje niet meer doen  8)



Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: Ervaring met Heidenau K60 Scout
« Reactie #15 Gepost op: 04 maart 2014, 13:00 »
Je kunt het allroadmaniacs forum in de gaten houden, of zelf een berichtje plaatsen. Hun oude speelavond was de dinsdag (daar hebben ze een speciaal topic voor).

Ik ben er niet vaak meer, maar we kunnen altijd een klein TCN treffen organiseren?
Dan plof ik er wel weer een keertje heen op de Alp :)