Techniek > Techniek Algemeen
Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
olaf:
PER HEDEN STOP IK MET HET OMBOUWEN VAN DE POMPEN
DE reden is heel simpel , er zijn af en toe problemen , er zijn nu een behoorlijk aantal prints in de omloop voor de AT en 35 stuks geleverd door mijzelf , hier van zijn 5 motoren die niet goed lopen met deze aanpassing (waar ik van weet) .
Een aantal van deze pompen waar problemen mee waren , heb ik onder mijn eigen AT gezet en ben er mee gaan proefrijden , en wat schets mijn verbazing , geen enkel probleem , geen inhouden stotteren , of te wel geen slag verkeerd .
Een aantal leden hebben mij geholpen met testen maar ik kan het gewoon niet vinden , en volgens de maker Gerben ligt het niet aan de lichtsluis .
Vandaar ook mijn besluit om er mee op te houden voorlopig .
Het blijkt dus van de motor af te hangen , maar wat is er dan anders of mis .
Shiet mij maar lek inmiddels .
Wil je van je onbetrouwbare contactpunten af , nu is er een oplossing .
De print is beschikbaar voor AFRICA TWIN & VARADERO (carberateur versie)
HET INBOUWEN EN RIJDEN MET DEZE PRINT IS ECHTER WEL GEHEEL OP EIGEN RISICO !!!!!!
Kosten Nu 50euro voorheen 55 euro voor de print inclusief inbouw , daarbij komen indien nodig 6euro voor retour zenden .
Prijs is per heden (23-05-2011) 5 EURO GEZAKT reden is dat Gerben wat grotere aantallen laat maken en dat is wat voordeliger .
De print is voorzien van een noodloop , dit houd in als de lichtsluis vuil zou zijn geworden en niet meer goed kan zien , gaat hij in een mode met een automatische loop (pompslag) zodat je kunt blijven doorrijden , er blijft dus benzine in de carb stromen , pomp levert dan niet genoeg om volgas te rijden maar 60 km per uur of meer zal zeker lukken .
Bij normaal gebruik zal het niet voorkomen , het is een keer voorgekomen dat de pomp onder water heeft gestaan en de deksel er niet goed op zat , die zat helemaal vol met drap , kwestie van schoonmaken , en hij doet het weer .
De print wordt na de inbouw helemaal afgesloten met een speciale lak, zodat hij vocht bestendig is en blijft .
Dit is voorlopig ook de reden dat ik ze zelf inbouw en niet verstuur , het blijkt dat na het sealen het erg moeilijk wordt om de draadjes te solderen op de printplaat .
Het is geen super moeilijke klus het inbouwen maar er moet geknipt en gesoldeerd worden met de juiste spullen , gebruik je de verkeerde tin dan gaat de boel corroderen .
Nog een paar plaatjes van het geheel , en het is een zeer degelijk geheel , maar de foto's spreken voor zich .
Nog een ding de pomp moet in orginele staat zijn , dat wil zeggen originele bedrading en stekker (andere of aangepaste punten geen probleem ) . en verwijder het rubber van de ophanging van de pomp , kan ik hem niet vergeten terug te sturen .
Is ie niet in orginele staat , kan ook maar in overleg , fout aansluiten ruineert de print namelijk .
Heb je intresse ojschrama@hotmail.com
Olaf
Geart:
Yep! Ik graag!
Two Plugs:
Olaf: graag wil ik je vragen om hierover een kort stukje te schrijven voor in de Transalper. Wellicht is er in de komene nog een (klein) plekje. Geld immers voor vrijwel alle Africa twin- en Carbudero rijders. Heb Bram al ff ingelicht; kopijsluiting is al wel geweest dus spoed is gewenst... ;)
Nikotech:
Olaf,
Ik neem zomaar even aan dat het weer een soort van ruil systeem wordt ? Oude pomp inleveren en modern gereviseerde retour?
Heb juist vorige week de, via jouw Oosterijkse gemodificeerde pomp aan barrels na 24.000, dus ben ik in de race voor een ge-update reservepomp.
Hoor/lees het wel weer
frankie:
Hoewel nu nog geen problemen ;D
Wil het wel graag vóór zijn !!
Dus: wil graag meedoen
Groet
Frankie
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie