Auteur Topic: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .  (gelezen 18960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline olaf

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #30 Gepost op: 08 mei 2011, 11:32 »
He Olaf
Heb de door jou aangepaste pomp nu een 1000km op mijn gereviseerde twin zitten en hij functioneerd uitstekend. Motor is op de testbank geweest en loopt helemaal goed.
Ik houd je op de hoogte
 ;D
Henk

Mooi , zelf nu een 2000km met de aanpassing erop zitten .
Er rijden er nu een 18 stuks van rond binnen de club , dus laat het weten hoeveel km's je erop heb zitten , dat is uiteindelijk waar het om te dioen is .

Grt Olaf
AT en KTM Adv 990R

Offline olaf

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #31 Gepost op: 23 mei 2011, 21:06 »
Vandaag even bij Gerben op de koffie geweest , en weer wat nieuwe printjes opgehaald .
De teller staat nu op ruim 80 stuks(inclusief Gerben zijn aandeel ) , waarvan er ook al enkele in het buitenland rondrijden .

Ook is de prijs een 5euro gezakt voor de nieuwe print  , reden is dat Gerben wat grotere aantallen componenten en printjes laat maken dit drukt de kosten .

Nu dus 50euro inplaats van 55euro inclusief inbouw .

Grt Olaf
AT en KTM Adv 990R

Offline eggie

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #32 Gepost op: 23 mei 2011, 21:41 »
afgelopen zaterdag ook de keus gemaakt om  de brandstofpomp om te laten bouwen bij olaf,toen we halverwege waren op de heenreis hield mijn t@ er plots mee op.paniek dus! olaf gebeld met het vermoeden dat mijn pomp de geest had gegeven.wat gemorreld aan de pomp en de benzine kraan en het blokje enigzins wat af laten koelen om het na 10 minuten nog eens te proberen en ja hoor plots weer leven in de brouwerij.kalm aan verder gereden richting olaf. daar aangekomen na een kennismakend gesprekje meteen de koe maar bij de hoorns gevat en de zaak omgebouwd.na een bakje koffie maar weer richting heitelan. duurde echter niet zo lang want na 500 meter gaf hij weer de geest,al steppende maar weer terug naar olaf.alles weer gecheckt en voor de zekerheid de brandstof slangen doorgeblazen en, en, en, en wat bleek geen brandstof meer in de tank.had de tripmaster op trip 2 staan terwijl de werkelijk afgelegde onder trip 1 stonden...kortom een zeer leerzame middag gehad daar in de polder..moet je een keer gebeuren denk ik dan maar.olaf nog bedankt voor de extra moeite en graag tot ziens.
pomp loopt heel best overigens!!                                gegroet eggie.....

Offline olaf

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #33 Gepost op: 23 mei 2011, 22:11 »
afgelopen zaterdag ook de keus gemaakt om  de brandstofpomp om te laten bouwen bij olaf,toen we halverwege waren op de heenreis hield mijn t@ er plots mee op.paniek dus! olaf gebeld met het vermoeden dat mijn pomp de geest had gegeven.wat gemorreld aan de pomp en de benzine kraan en het blokje enigzins wat af laten koelen om het na 10 minuten nog eens te proberen en ja hoor plots weer leven in de brouwerij.kalm aan verder gereden richting olaf. daar aangekomen na een kennismakend gesprekje meteen de koe maar bij de hoorns gevat en de zaak omgebouwd.na een bakje koffie maar weer richting heitelan. duurde echter niet zo lang want na 500 meter gaf hij weer de geest,al steppende maar weer terug naar olaf.alles weer gecheckt en voor de zekerheid de brandstof slangen doorgeblazen en, en, en, en wat bleek geen brandstof meer in de tank.had de tripmaster op trip 2 staan terwijl de werkelijk afgelegde onder trip 1 stonden...kortom een zeer leerzame middag gehad daar in de polder..moet je een keer gebeuren denk ik dan maar.olaf nog bedankt voor de extra moeite en graag tot ziens.
pomp loopt heel best overigens!!                                gegroet eggie.....
Tja dat was een mooie bak met die Eggie , ik het zweet op het voorhoofd wat is dit nu .heeft ie geen benzine in de Tank  :o ??? ::)

Het is een beetje een wijsheid wat op een tegeltje hoort , maar eerst effe checken of je wel peut in de tank hebt voordat je de pomp de schuld geeft  C:-)
Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Offline jar

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #34 Gepost op: 08 augustus 2011, 08:51 »
Inmiddels zo'n 5000km met de home-made-modificatie erop zitten, en ik ben er nog steeds heel blij mee !

Offline eggie

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #35 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:20 »
vierduizendvijfhonderd kilometer gereden inmiddels en geen enkel probleem gehad met de gemodificeerde pomp!!!              groet eggie..

Offline Brombeer

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:34 »
Tsja...

Maar eigenlijk, pas als van 1000 motoren met modificatie er 999 probleemloos 80.000km hebben gereden, kun je pas spreken van een succesvolle verbetering.

Nu blijft het toch een beetje je angstgevoel sussen..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Neet

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #37 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:41 »
Nou, inderdaad, ik zou altijd een reservepomp bij me hebben al lijkt het mee best wel een betrouwbaar ontwerp.
(mits goed ingepakt)

Offline eggie

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #38 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:48 »
hoi brombeer, mochten er 999 AT,s  met 80.000 km op de klok rondrijden zonder problemen met de orginele pomp had ik de pomp niet laten modificeren. kans dat de orginele pomp het begeeft is toch zeker aanwezig ,al spreek ik gelukkig niet uit ervaring..en angst gevoelens sussen valt wel mee hoor..geen moment bij "stil gestaan" ;). groet eggie..

Offline Neet

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #39 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:59 »
De originele pomp kan je op tijd reviseren, net als vroeger met auto's, brommers en motoren met contactpunten.
Deze elektronische variant is een heel leuk, totaal ander ontwerp en zal best goed kunnen werken.

Gezien het soort elektronica op het printplaatje zou deze eigenlijk volledig ingeseald moeten zijn net als de cdí's.
(maar dat kan natuurlijk niet ivm de open optocoupler)

Elektronica is nou eenmaal erg gevoelig voor vocht, benzinedampen en in dit geval, ook vuil. Het is ook nog optisch weet je...
Vandaar onze ietsje terughoudendheid. Ik hou het in dit geval ook lekker op oude trouwe tikkende contactpunten.

Offline eggie

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #40 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:08 »
duudelijk neet..

Offline jar

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #41 Gepost op: 09 september 2011, 12:24 »
He Olaf, bouw je niks meer om? Jammer volgens mij, maar ook begrijpelijk. Je kunt natuurlijk met eventuele nieuwe liefhebbers gewoon afspreken dat je een omgebouwde pomp levert met de spreekwoordelijke garantie tot aan de deur . . .
Het siert je dat je iedereen wil helpen, maar als de klantenkring groeit wordt dat natuurlijk onmogelijk.
En iedereen kan tenslotte toch zelf een testje doen om te kijken of een onregelmatig lopen aan de benzinepomp ligt of niet?

En naar aanleiding van de laatste opmerkingen: ik heb geen reservepomp bij me, nooit gehad ook trouwens, en ik heb meer vertrouwen in de OlafGerbenPomp dan in het originele spul.

Offline EDxrv

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #42 Gepost op: 09 september 2011, 13:53 »
Op mijn AT van nu zit een nieuwe pomp. Die wil ik natuurlijk voorzien van diode en condensator.
De diode is volgens mij 1N4007 Wie heeft info over de condensator? 30V  ? ?F.


Offline Bill

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #43 Gepost op: 11 september 2011, 22:33 »
Voor de liefhebbers heb ik nog een "nieuwe"pomp liggen. Deze komt bij Olaf vandaan maar gaf op de motor van alpelientje niet het gewenste resultaat.
Ligt niet aan de pomp die is goed, waarschijnlijk ligt het aan de boordspanning.
50 euro en ik neem hem over twee weken mee.
roept u maar.

Offline jar

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #44 Gepost op: 03 oktober 2011, 23:43 »
De originele pomp kan je op tijd reviseren, net als vroeger met auto's, brommers en motoren met contactpunten.

Dat is nou een opmerking die ik eigenlijk wel eerder had willen lezen. Vantweekend kwam ik er pas achter dat je (bv bij Ad) gewoon revisiesetjes kunt kopen voor een paar tientjes, dwz nieuwe contactpuntjes, en daarna weer tigduizend te gaan . . .
eigenlijk heel simpel dus.
Er is al heel wat alternatiefs weggeschreven op dit forum terwijl deze mogelijkheid toch de meest voor de hand liggende is ?

Al het vertrouwen ten spijt heb ik er nu toch ook weer een gewone contactpuntjespomp op zitten. . . en een revisiesetje meteen erbij genomen.

Offline EDxrv

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #45 Gepost op: 04 oktober 2011, 00:04 »
Voor de liefhebbers heb ik nog een "nieuwe"pomp liggen. Deze komt bij Olaf vandaan
Weet jij wat er op de condensator staat?? Hoeveel uF en V?

Offline daandus

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #46 Gepost op: 05 oktober 2011, 01:42 »
ik heb een paar honderd van die revisiekitjes door m'n handen gehad,  waarvan de meeste naar AT rijders zijn gegaan....

Nu kun je ze voor 2 tientjes vinden op Ebay, en voor 22 bij Roukema geloof ik... dus hoef ik me d'r niet meer mee bezig te houden.
Ik gooide er dan ook een condensator en diode overheen, en dat werkt prima. Neemt niet weg dat wij op iedere motor een reserve bij ons hebben.... altijd verstandig, 't blijft een AT! ;-)
... was ooit lid ...

Offline EDxrv

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #47 Gepost op: 05 oktober 2011, 09:59 »
Ben nog steeds op zoek naar gegevens:
Diode is 1N4007.
Condensator: ? uF ?V.

Offline EDxrv

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #48 Gepost op: 18 mei 2012, 22:05 »
162434    Siliciumdiode 1N5408 1000V                  0,18  eur
500943    MKT-foliecondensator B32529 1,0µF           0,32  eur

Offline appie124

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #49 Gepost op: 02 maart 2014, 20:38 »
Even een vraag, waar zit de brandstof pomp op een varadero met carburateur?

Offline varaderohuibje

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #50 Gepost op: 02 maart 2014, 20:51 »
Hangt haast onder je blok achter je keienvanger... bij twijfel over functioneren kan je hem " bypassen ".
als je wil weten wat ik daar mee bedoel zie..
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10457.0