PER HEDEN STOP IK MET HET OMBOUWEN VAN DE POMPEN
DE reden is heel simpel , er zijn af en toe problemen , er zijn nu een behoorlijk aantal prints in de omloop voor de AT en 35 stuks geleverd door mijzelf , hier van zijn 5 motoren die niet goed lopen met deze aanpassing (waar ik van weet) .
Een aantal van deze pompen waar problemen mee waren , heb ik onder mijn eigen AT gezet en ben er mee gaan proefrijden , en wat schets mijn verbazing , geen enkel probleem , geen inhouden stotteren , of te wel geen slag verkeerd .
Een aantal leden hebben mij geholpen met testen maar ik kan het gewoon niet vinden , en volgens de maker Gerben ligt het niet aan de lichtsluis .
Vandaar ook mijn besluit om er mee op te houden voorlopig .
Het blijkt dus van de motor af te hangen , maar wat is er dan anders of mis .
Shiet mij maar lek inmiddels .
Wil je van je onbetrouwbare contactpunten af , nu is er een oplossing .
De print is beschikbaar voor AFRICA TWIN & VARADERO (carberateur versie)
HET INBOUWEN EN RIJDEN MET DEZE PRINT IS ECHTER WEL GEHEEL OP EIGEN RISICO !!!!!!
Kosten Nu 50euro voorheen 55 euro voor de print inclusief inbouw , daarbij komen indien nodig 6euro voor retour zenden .
Prijs is per heden (23-05-2011) 5 EURO GEZAKT reden is dat Gerben wat grotere aantallen laat maken en dat is wat voordeliger .
De print is voorzien van een noodloop , dit houd in als de lichtsluis vuil zou zijn geworden en niet meer goed kan zien , gaat hij in een mode met een automatische loop (pompslag) zodat je kunt blijven doorrijden , er blijft dus benzine in de carb stromen , pomp levert dan niet genoeg om volgas te rijden maar 60 km per uur of meer zal zeker lukken .
Bij normaal gebruik zal het niet voorkomen , het is een keer voorgekomen dat de pomp onder water heeft gestaan en de deksel er niet goed op zat , die zat helemaal vol met drap , kwestie van schoonmaken , en hij doet het weer .
De print wordt na de inbouw helemaal afgesloten met een speciale lak, zodat hij vocht bestendig is en blijft .
Dit is voorlopig ook de reden dat ik ze zelf inbouw en niet verstuur , het blijkt dat na het sealen het erg moeilijk wordt om de draadjes te solderen op de printplaat .
Het is geen super moeilijke klus het inbouwen maar er moet geknipt en gesoldeerd worden met de juiste spullen , gebruik je de verkeerde tin dan gaat de boel corroderen .
Nog een paar plaatjes van het geheel , en het is een zeer degelijk geheel , maar de foto's spreken voor zich .
Nog een ding de pomp moet in orginele staat zijn , dat wil zeggen originele bedrading en stekker (andere of aangepaste punten geen probleem ) . en verwijder het rubber van de ophanging van de pomp , kan ik hem niet vergeten terug te sturen .
Is ie niet in orginele staat , kan ook maar in overleg , fout aansluiten ruineert de print namelijk .
Heb je intresse ojschrama@hotmail.com
Olaf