Auteur Topic: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .  (gelezen 18956 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline olaf

PER HEDEN STOP IK MET HET OMBOUWEN VAN DE POMPEN

DE reden is heel simpel , er zijn af en toe problemen , er zijn nu een behoorlijk aantal prints in de omloop voor de AT en 35 stuks geleverd door mijzelf , hier van zijn 5 motoren die niet goed lopen met deze aanpassing (waar ik van weet) .
Een aantal van deze pompen waar  problemen mee waren , heb ik onder mijn eigen AT gezet en ben er mee gaan proefrijden , en wat schets mijn verbazing , geen enkel probleem , geen inhouden stotteren , of te wel geen slag verkeerd .
Een aantal leden hebben mij geholpen met testen maar ik kan het gewoon niet vinden , en volgens de maker Gerben ligt het niet aan de lichtsluis  .
Vandaar ook mijn besluit om er mee op te houden voorlopig .
Het blijkt dus van de motor af te hangen , maar wat is er dan anders of mis .
Shiet mij maar lek inmiddels .



Wil je van je onbetrouwbare contactpunten af , nu is er een oplossing .

De print is beschikbaar voor AFRICA  TWIN & VARADERO (carberateur versie)

HET INBOUWEN EN RIJDEN MET DEZE PRINT IS ECHTER WEL GEHEEL OP EIGEN RISICO !!!!!!

Kosten Nu 50euro voorheen 55 euro voor de print inclusief inbouw , daarbij komen indien nodig 6euro voor retour zenden .
Prijs is per heden (23-05-2011) 5 EURO GEZAKT reden is dat Gerben wat grotere aantallen laat maken en dat is wat voordeliger .

De print is voorzien van een noodloop , dit houd in als de lichtsluis vuil zou zijn geworden en niet meer goed kan zien , gaat hij in een mode met een automatische loop (pompslag) zodat je kunt blijven doorrijden , er blijft dus benzine in de carb stromen , pomp levert dan niet genoeg om volgas te rijden maar 60 km per uur of meer zal zeker lukken .
Bij normaal gebruik zal het niet voorkomen , het is een keer voorgekomen dat de pomp onder water heeft gestaan en de deksel er niet goed op zat , die zat helemaal vol met drap , kwestie van schoonmaken , en hij doet het weer .
De print wordt na de inbouw helemaal afgesloten met een speciale lak, zodat hij vocht bestendig is en blijft .
Dit is voorlopig ook de reden dat ik ze zelf inbouw en niet verstuur , het blijkt dat na het sealen het erg moeilijk wordt om de draadjes te solderen op de printplaat .
Het is geen super moeilijke klus het inbouwen maar er moet geknipt en gesoldeerd worden met de juiste spullen , gebruik je de verkeerde tin dan gaat de boel corroderen .
Nog een paar plaatjes van het geheel , en het is een zeer degelijk geheel , maar de foto's spreken voor zich .
Nog een ding de pomp moet in orginele staat zijn , dat wil zeggen originele bedrading en stekker (andere of aangepaste punten geen probleem ) . en verwijder het rubber van de ophanging van de pomp , kan ik hem niet vergeten terug te sturen .
Is ie niet in orginele staat , kan ook maar in overleg , fout aansluiten ruineert de print namelijk .

Heb je intresse     ojschrama@hotmail.com



Olaf
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2011, 00:02 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Offline Geart

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2010, 09:56 »
Yep! Ik graag!
Groetnis út Grou!

Offline Two Plugs

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2010, 10:45 »
Olaf: graag wil ik je vragen om hierover een kort stukje te schrijven voor in de Transalper. Wellicht is er in de komene nog een (klein) plekje. Geld immers voor vrijwel alle Africa twin- en Carbudero rijders. Heb Bram al ff ingelicht; kopijsluiting is al wel geweest dus spoed is gewenst...  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Nikotech

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2010, 10:58 »
Olaf,
Ik neem zomaar even aan dat het weer een soort van ruil systeem wordt ?  Oude pomp inleveren en modern gereviseerde retour?
 
Heb juist vorige week de,  via jouw Oosterijkse gemodificeerde pomp aan barrels na 24.000, dus ben ik in  de race voor een ge-update reservepomp.
 
 
Hoor/lees het wel weer
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline frankie

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2010, 15:38 »
Hoewel nu nog geen problemen  ;D
Wil het wel graag vóór zijn !!

Dus: wil graag meedoen

Groet
Frankie
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline daandus

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2010, 17:10 »
Dit is het setje van DrBean neem ik aan ?
Wel heel mooi inderaad.
... was ooit lid ...

Offline EDxrv

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2010, 16:43 »
Ik moet de mijne ook reviseren. Ik had daan(dus) al gemaild. Hoe snel kan je een pomp regelen? En als ik hem los haal kan ik dan beide draden los halen? De ene kan ik los halen de andere lijkt in de pomp te lopen. 25 september moet ie weer lopen.


Offline miesio

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2010, 12:05 »
Beste Olaf,

Ik las je topic over de brandstofpomp en een goede modificatie zonder bewegende delen.
Zowaar reed ik van de verkoper op mijn nieuwe AT naar huis met op die rit gelijk een kapotte pomp.
Dus ik zou hem graag aangepast zien.

Jij zie dat eind september de setjes beschikbaar zijn. (of dat het dan begint te lopen)
Ik ben dus geïnteresseerd.  Ik heb dus een originele onaangepaste in de aanbieding

mijn e-mail is: miesio@hotmail.com

met groet,
Michèl

Offline EDxrv

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2010, 15:43 »
Die lichtcel is een benaderingsschakelaar?


Offline Bill

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2010, 17:37 »
Hier ook een pomp heen svp, Olaf

Offline Rob

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #11 Gepost op: 06 oktober 2010, 23:08 »
Olaf,

Mijn brandstofpomp begon tijdens de VBAT kuren te vertonen, en afgelopen zondag tijdens de Brabo-rit weer paar keer stilgestaan. Had al een door Daan gemodificeerde pomp, die ik nu heb gemonteerd. Wil wel weer een reserve-exemplaar. Ik begrijp dat jij dan de 'oude-pomp' modificeert op een wijze dat er geen contactpuntjes meer in zitten?
Kortom; ik ben wel geinteresseerd. Neem aan dat op dit topic tzt meer informatie volgt ?

grt Rob
Alias raceneus..

Tommieh

  • Gast
Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2010, 09:35 »
past de pomp ook de Dero?

Offline olaf

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2010, 13:04 »
De pomp kan voor nood terug worden gebouwt naar contactpunten , bv tijdens een wereldreis als backup .
De print is nu 1.5 jaar in gebruik , en dit is de nieuwste versie .
Twee keer zij er probelemen geweest , een keer gecorrodeerde aansluitingen , en een vol met drap zoals boven beschreven , maar de print is probleemloos gebleken .
Wat betreft de prijs van de print 55 euro zonder retour verzendkosten , ja er zit een paar euro marge in , dit is voor extra materiaal , lak , tin , verpakkings materiaal en ik ben er 330km voor heen en weer gereden gisteravond (lesje netjes inbouwen van Gerben ), dit kan eigenlijk gewoon niet uit maar het is het beste wat er is denk ik .
Gerben heeft er ook ongelofelijk veel werk van , de printen worden met de hand in elkaar gezet(door Gerben) , maar niet te spreken van de ontwikkeling en het uitzoeken van de juiste componenten .

Groeten Olaf

Wil je er een ,  gebruik mijn EMAIL
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2010, 14:30 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Offline Eelke

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2010, 16:05 »
Ook ik volg dit onderwerp nauwlettend.... Wil een lange reis gaan maken en dan lijkt mij dit een goede modificatie aan mijn motor (hoewel ik net de diode ombouw heb gedaan voor m'n brandstofpomp)
Honda Africa Twin XRV750 '99
Volvo Amazon babyblauw '66
Stevens City Flyer '09
Isaac Boson '12

mototinus

  • Gast
Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #15 Gepost op: 02 november 2010, 09:34 »
Vorige week donderdag door Olaf mijn pomp laten modificeren, tot nu werkt het prima.

Olaf nogmaals dank voor de topservice.

Gr. Martin

Offline tomtom

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #16 Gepost op: 12 januari 2011, 16:46 »
Ok dan. Ik heb de pomp van mijn varadero ter beschikking van de wetenschap gesteld :-[ Ik hoop dat e.e.a gaat werken.
Hij is inmiddels onderweg naar de OK.

wordt vervolgd.....

Offline olaf

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2011, 12:18 »
Nogmaals dank TOMTOM .
Verwacht in de komende week wel het resultaat te horen , en dan is het ook leverbaar voor de Varadero .


Inmiddels staat de teller op een 9 omgebouwde pompen , en verwacht dat dat wel zal gaan stijgen als de motoren weer van stal worden gehaald .

En voor die gene die al met een print in de pomp rond rijden , laat hier je bevindingen achter .




Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Offline olaf

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2011, 12:50 »
Had het vorige bericht nog maar net achter gelaten , of kreeg bericht van Gerben .

De PRINT PAST ONVERANDERD OOK IN DE VARADERO POMP .

DUS VANAF HEDEN OOK DE PRINT LEVERBAAR VOOR DE VARADERO .

 Tomtom veel plezier met je primeur als eerst verbouwde Varadero pomp .


Grt Olaf
AT en KTM Adv 990R

Offline tomtom

Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
« Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2011, 13:57 »
Bedankt, ik ben benieuwd. Het zal wel even duren voordat ik weer een bericht achterlaat want voorlopig ligt de brommer nog uit elkaar. Gerben heeft trouwens beloofd om te komen duwen mocht ie er toch mee stoppen. ;)

Offline jar

Hallo beste allemaal,

Afgelopen dinsdag kreeg ik mn pomp weer terug van Olaf. Wat meteen opviel was dat er niets bijzonders aan te zien was, uiterlijk gewoon de standaard benzinepomp. Er gaat tenslotte niks boven de standaard spullen, behalve dan verbeterde standaard spullen! ha!
Verbeterd door Olaf en Gerben, laten we zeggen de 'OlaGer-pomp'...

Het was wel wat fris vandaag, maar in het zonnetje en uit de wind was het toch aangenaam sleutelen. Met een uurtje of anderhalf zat de vernieuwde originele Olager-pomp weer op zn plaats. Erg mooi om te zien, die vacuumpomp is erg praktisch, maar ontzettend lelijk, maar nu zijn alle slangen, slangetjes, steuntjes en schroefjes weer verwijderd. Heerlijk om die fraaie houder achter de framebuis weer bezet te zien door een échte benzinepomp.
Gelukkig had Olaf de retourzending nog even een vergezeld laten gaan van een mailtje waarin de uitgang en ingang van de twee buisjes op de pomp duidelijk werden aangewezen, dat scheelt weer proefondervindelijk tijd en benzine verknoeien...

Heel geinig Olaf dat je ook de oude contactpuntjes mee terug had gestuurd, waren inderdaad niet meer in beste conditie.

Inmiddels de openingsrit van 13 maart meegereden en het werkt allemaal fantastisch.
Het viel me trouwens op dat je toch nog veel originele benzinepompjes in die frames ziet zitten...of zijn die allemaal aangepast?

groetjes,

Jan

« Laatst bewerkt op: 17 maart 2011, 23:42 door jar »

Offline jar

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2011, 08:16 »
Nou heb ik wel gemerkt dat die pomp een beetje warm wordt onderweg. Het is natuurlijk nog steeds sterreveskouwejattenweer en dan voelt alles warm aan, maar toch...
Is dat normaal dat je benzinepomp warm aanvoelt?
En niet specifiek aan de elektronicakant trouwens, gewoon het hele huis is enigszins warm.
Jan

Offline olaf

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #22 Gepost op: 04 april 2011, 14:08 »
Nou heb ik wel gemerkt dat die pomp een beetje warm wordt onderweg. Het is natuurlijk nog steeds sterreveskouwejattenweer en dan voelt alles warm aan, maar toch...
Is dat normaal dat je benzinepomp warm aanvoelt?
En niet specifiek aan de elektronicakant trouwens, gewoon het hele huis is enigszins warm.
Jan
Hallo Jan
Duurde even maar heb een testje gedaan(proefopstellng niet aan de motor)  , even de lichtsluis en daarna de contactpunten pomp een 20min vol-uit laten pompen , beide worden warm .
Ook heb ik even bij mijn eigen Twin even de gevoeld ook een beetje warm .
Ook komt er nog wat warme lucht van de motor naar achteren gewaaid dat zal ook nog voor wat extra warmte zorgen .


Grt Olaf
AT en KTM Adv 990R

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #23 Gepost op: 04 april 2011, 15:42 »
Beste olaf,

Tijdje terug meegedaan met de actie via de Oostenrijkse pompbouwer, ging ook via jou geloof ik.
Ik heb een prima gereviseerde pomp teruggekregen, nog geen km mee gereden, is immers reservepomp.
Dit was een pomp voor een AT, en ik ik heb inmiddels een varadero.
Nou is mijn vraag of ik de gereviseerde AT pomp kan omruilen voor een varaderopomp?
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er verschillen in zitten......


Gr Rogier
Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Offline olaf

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #24 Gepost op: 04 april 2011, 18:55 »
Beste olaf,

Tijdje terug meegedaan met de actie via de Oostenrijkse pompbouwer, ging ook via jou geloof ik.
Ik heb een prima gereviseerde pomp teruggekregen, nog geen km mee gereden, is immers reservepomp.
Dit was een pomp voor een AT, en ik ik heb inmiddels een varadero.
Nou is mijn vraag of ik de gereviseerde AT pomp kan omruilen voor een varaderopomp?
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er verschillen in zitten......
Gr Rogier

Geen verschil(tot nu toe ondekt) , behalve de bedrading is van een andere lengte en het Honda nr is anders , je kunt de bedrading verlengen , maar wel even netjes met een krimpkous , en geen s69 of zo iets gebruiken anders gaat de boel corroderen .
Grt Olaf
AT en KTM Adv 990R

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #25 Gepost op: 05 april 2011, 17:17 »
Dank voor je reactie, misschien kunnen we eens telefonisch overleggen?
Dan kan ik alsnog besluiten of het handig is om deze pomp te modificeren?
Kun je mij als het uitkomt aub je telnr pb'en?

Dank!

Rogier
Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Offline jar

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #26 Gepost op: 12 april 2011, 09:19 »
heb een testje gedaan(proefopstellng niet aan de motor)  , even de lichtsluis en daarna de contactpunten pomp een 20min vol-uit laten pompen , beide worden warm .
Ook heb ik even bij mijn eigen Twin even de gevoeld ook een beetje warm .

Bedankt Olaf! Niks om zorgen te maken dus, dacht ik al hoor...
grtjs,
Jan

Offline Miquel

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #27 Gepost op: 16 april 2011, 08:56 »
Vanaf aankoop (42000 km) check ik af en toe mijn contactpunten van de pomp, bij 52000 waren de punten als nieuw bij 68000 wel iets slijtage. Als het te gek wordt neem ik contact met je op.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline olaf

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #28 Gepost op: 16 april 2011, 22:06 »
Bedankt Olaf! Niks om zorgen te maken dus, dacht ik al hoor...
grtjs,
Jan
Ook nog even Gerben de maker van het geheel contact gehad .

Deze heeft de pomp tot 100 graden C laten warm lopen als test (niet thuis proberen ) pomp werkte nog zonder problemen .

Grt Olaf
AT en KTM Adv 990R

Offline sneekie

Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
« Reactie #29 Gepost op: 07 mei 2011, 22:11 »
He Olaf
Heb de door jou aangepaste pomp nu een 1000km op mijn gereviseerde twin zitten en hij functioneerd uitstekend. Motor is op de testbank geweest en loopt helemaal goed.
Ik houd je op de hoogte
 ;D
Henk