Auteur Topic: Terugplaatsen uitlaat  (gelezen 1689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Menno

Terugplaatsen uitlaat
« Gepost op: 11 september 2010, 21:08 »
Nu ik de originele uitlaten weer terug ga plaatsen wil ik meteen de pakkingen e.d. vervangen. Denk dat ik ook nieuwe klemmen nodig heb.

Wat heb ik daar voor nodig. Begrijp dat er 3 pakkingen te vervangen zijn. Is dat 3x dezelfde maat? Begrijp dat je ook die van VW kan gebruiken want zoals met alles is Honda erg duur.

Offline vara 2

Re: Terugplaatsen uitlaat
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2010, 00:22 »
Ik heb het in de tijd gedaan met 3 klemmen van VW en waren toen in dezelfde diameter voor model 2005.En naar ik meen is er een topic over .
Greetz
vara 2

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Terugplaatsen uitlaat
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2010, 09:13 »
Hoi menno,

Ik meen dat er voor de carbudero twee maten pakking zijn. Niet alle drie zijn gelijk. Uitlaat klemmen heb ik uiteindelijk gewoon bij de automaterialen handel gehaald, oude klemmen mee voor de diameter en zij hadden ze gewoon op voorraad. 3 pakkingen wil zeggen dat je ook de pakking van de achterste pijp naar de collector gaat vervangen? betsle dan ook gelijk de pakking/ring voor tussen de cylinder zelf en de uitlaatbochten, deze moeten toch los als je de pakking van achterste uitlaatbocht naar de collector wilt vervangen.

greetz,
marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Menno

Re: Terugplaatsen uitlaat
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2010, 10:07 »

Het knalt dat het een lieve lust is, dus er moet ergens een lek zitten. Ik kan natuurlijk eerst de makkelijke doen in de hoop dat het daarmee is opgelost....

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Terugplaatsen uitlaat
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2010, 10:27 »
Klopt, :-)
het is echter meestal net die lastige die lekt....de mijne was lek en ik kon de zwarte roetsporen gewoon zien zitten rondom die aansluiting. De klemring was helemaal rot en kreeg ik niet meer los. Ik heb de bout met een boormachine gesloopt en die klem vervangen met een dikkere van de automaterialen handel....ik had niet de moed alles los te halen om alle pakkingen te vervangen...dat knallen klonk prima :-) en vervolgens heb ik de motor verkocht (niet daarom overigens).
Ik denk dat een hoop dero's deze operatie nodig hebben, het zou de moeite waard zijn om er een speciale sleuteldag voor te maken...zodat iedereen elkaar wat kan helpen en bij elkaar kan afkijken. En aangezien het de pakking zelf is die vrij snel vergaat zag ik op het Duitse forum dat ze ze vervangen door aluminium of messing pakkingen, speciaal gedraaid voor de dero's. Allicht een idee voor onze club?
Groet,
marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline tomtom

Re: Terugplaatsen uitlaat
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2010, 00:01 »
Hallo,
Ik heb een paar weken terug ook de pakking vervangen, hij knalde als een M16. Het probleem zat 'm inderdaad in de verticale pakking van de achterste cilinder. (die waar je zo lekker bij komt :'() Ik heb gewoon een orginele pakking en een orginele klem gehaald plus 1 cilinderpakking.(je moet de voorste namelijk los halen) Kosten ongeveer 35 euro. Als je gaat vervangen is het handig als je dit met twee man doet, dan hoeft de middenbok er niet onderuit. Een man kan dan de motor wat schuin houden en de standaard iets naar beneden houden. Wij zijn ongeveer 2 uurtjes bezig geweest. Het is effe prutsen maar het scheelt een hoop kabaal. Succes met het klusje.

groet Tom