De Varadero is ook zonder ABS gezegend met een puik remsysteem. Als je geen ABS gewend bent, mis je het ook niet. Ben toevallig op de ABS terechtgekomen en moet wel zeggen dat ik niet meer zonder wil.
Barry (Desert motors) is zonder meer een betrouwbaar adres.
Niet geheel onbelangrijk, vooral als het om de Euri's gaat... Ik zou voor het injectiemodel kiezen. OK, een Dero met carburateurs kun je ook zuinig krijgen, maar reken dan op een vlinke investering (Dynojet, luchtfilter, afstellen, etc). Verder wel een mooie fiets. Keerzijde Voor € 2.000,- verschil kun je natuurlijk héél veel aanpassen... hebben wij immers ook gedaan.
De Injectiedero loopt standaard en zonder moeite 1 op 18 tot 1 op 20, op lange afstanden heb ik er wel eens 1 op 24 mee gereden (Duitse Bundesstrassen) mét volle bepakking. Als je het kunt veroorloven, zou ik zonder meer voor een injectie versie gaan (dus 2003 of jonger). De ABS versie is (vanaf 2004) wel weer een stuk duurder...
Daarnaast kunnen de carbudero's ook nog eens geplaagd worden met een defecte benzinepomp of versleten nokkenaskettingspanners (Karinda heeft ook eentje van 2000, daar zijn ze nu na 150.000 km preventief vervangen voor een nieuwe versie). Van die eerste Dero's is de standaard vering ook abominabel slecht. Vooral als je veel met je tweeën rijdt. Gewoon te zacht. Dit is bij de injectiedero's grotendeels verholpen (vond de mijne zelfs te hard!)
Let wel... de eerste injectie dero's (dus die van 2003) kunnen last hebben van een 'nerveuze' injectie. Had zelfs die van mij (2004) nog, opgelost met een powercommander. Ook heeft een serie uit 2003 problemen gehad met de lak rond- en in de vulopening van de tankdop (controleren!!!) waar blaasjes ontstonden. Maar er rijden legio rond waar deze problemen zich nooit hebben voorgedaan.
Kijk ook eens hier voor aandachtspunten:
http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty1999.html