Auteur Topic: Gloeiende gloeiende..........  (gelezen 3641 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nr 52

Gloeiende gloeiende..........
« Gepost op: 03 september 2010, 11:21 »
Nou ja gloeiende......
Mijn dure Xenonlamp is er mee gestopt.  >:( De Xenonlamp gloeit niet maar werkt via een vlamboog. Toch waren mijn eerst woorden Gloeiende...
Ben storing wezen zoeken en kon geen afwijking aan het uiterlijke systeem vinden. Nu is meten is weten maar hoe meet je 23.000 volt?  ??? Mijn multimeter gaat tot 700 V. Even met tong ( zoals een 9V battrij) proberen lijkt mij geen succes  ;D Suggesties?
Hoe kun je zien of een Xenonlamp stuk is? Ik heb niet gemeten omdat het een vlamboog is, die volgens mij dus bij een weerstandsmeting geen gesloten circuit heeft en oneindig is. Heeft iemand al eens een defecte lamp gehad? is deze dan zwart? Mijn lamp ziet er prima uit dus verwacht ik dat het de omvormer is.
Na een paar uur terugbouwen zit nu mijn normale lamp er weer in. :-\ Enne na twee jaar is natuurlijk de garantie verlopen ::) Grrrr.
Tips en tricks zijn welkom.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline PimW

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2010, 11:30 »
Je garantie mag dan wel verlopen zijn, maar de verkoper weet er hopelijk wel wat vanaf toch? ;D

Die kunnen je misschien tips geven over waar te zoeken etc.

Offline nr 52

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #2 Gepost op: 03 september 2010, 12:05 »
Gehaald bij Motozoom. dus ik heb mijn twijfels ::)
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Hotel 317

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2010, 07:43 »
De garantie mag dan verlopen zijn, als het de omvormers zijn dan heeft het product volgens mij niet voldaan aan de "wettelijk te verwachten levensduur" en steunt de EU alsnog een claim. Zo is bijv. de fabrieksgarantie op een LCD TV fabrieks af 2 jaar? Volgens de EU mag je verwachten dat zo een apparaat het ten minste acht jaar werkt.

Bekijk het zo eens. Heb je al een praatje gemakt met de verkoper?

Offline Simon

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #4 Gepost op: 08 september 2010, 11:19 »
Wat Hotel317 zegt klopt, hou wel rekening met het volgende: een defect binnen de garantietermijn wordt verondersteld al aanwezig te zijn geweest op het moment van verkoop (je hoeft dus niet te laten zien dat het een productiefout betreft). Voor een defect binnen de "te verwachten levensduur termijn" moet door jou aanneembaar worden gemaakt dat het om een productiefout gaat en niet om een fout van jou. Heb dus alvast een goed verhaal klaar als je je beklag gaat doen!

Groeten, Simon

Offline nr 52

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2010, 12:37 »
Dank voor deze tips. Zelf ben ik lid van de consumentenbond en ben bekend met de regeltjes.
Ik vind het alleen zo dom om bij de storing te moeten zeggen "hij doet ut niet" ipv de lamp of de ballast is stuk. Dan kunnen ze nog evt een lamp of een ballast regelen. Nu kan ik de bon ook niet mee vinden  >:( maar gelukkig weer wel de afschrijving.
Daarnaast is mijn nieuwschierigheid gewekt en ben benieuwd of je die 23000 duizend volt kunt meten.
Ik heb de ballast opengemaakt en gekeken. Na openen bleek dat alle componenten in de smurrie gegoten zijn. Je ziet dus niets.  :-\
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Menno

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2010, 16:04 »

Het mooie van de Motozoom is dat je de bon niet nodig hebt.... Als je klant bent worden al je aankopen bijgehouden. Hun after sales is erg goed is mijn persoonlijke ervaring. Een kennis van mij kocht zijn 1e helm bij Zoom en liet die de eerste rit (ja, had net zijn rijbewijs) vallen en er brak e.e.a. af. Bij de Zoom vonden ze dat zo triest dat hij een nieuwe helm heeft gekregen. En dan heb ik het niet over hun goedkope modellen... Was een helm van 200 euri!

Offline Waffie

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #7 Gepost op: 08 september 2010, 16:32 »
Nou ja gloeiende......
Mijn dure Xenonlamp is er mee gestopt.  >:( De Xenonlamp gloeit niet maar werkt via een vlamboog. Toch waren mijn eerst woorden Gloeiende...


lampen vallen buiten iedere garantie bepaling !!!

als je twijfelt aan de elektronica zul je dit moeten laten onderzoeken en dus ter reparatie moeten aanbieden.
echter zou het misschien aannemelijk kunnen zijn dat de lamp het gewoonweg heeft begeven.
ik heb zomaar het idee dat wanneer de lampen los geleverd worden de kans aannemelijk wordt dat ze ook stuk kunnen gaan.

(net als een tl buis)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline nr 52

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2010, 12:46 »
Tja, wat zal ik zeggen: GEWELDIG!!
ik kom aan bij Motozoom en zeg dat de xenon installatie niet meer werkt. Even postcode en huisnummer ingeven: zo even een nieuwe set pakken en succes ermee meneer.....
Wat een service!!
Nu nog inbouwen.......

Ad, men beweert dat een Xenonlamp ca 3000 uur meegaat, wat 3 tot 5 x langer zou zijn dan de standaard lamp. Die zat er al 4 jaar in, dus moet de lamp zeker 12 jaar meegaan, toch? Bij een eerder defect moet dat te claimen zijn. Nu leek het er heel erg op dat het de ballast was/is. die kon je horen piepen en nu hoorde je niets, vandaar mijn conclusie.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Waffie

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2010, 13:15 »
  de te verwachten levensduur ..... tja



koppelingen kunnen ook meer dan 100.000 km mee gaan

motorolie kan zonder meer 50.000 km zijn werk doen.

brandstofpompen moeten ook langer meer gaan dan wat de praktijk laat zien,

de brandweer  moet er  ook binnen een afgesproken aanrijtijd zijn

het leven is zo mooi als alles voorspelbaar was.
en helaas is de werkelijkheid anders

maar jij hebt gelukkig een ander setje al plaats ik wel vraagtekens om het feit dat je de zaak eerst uit elkaar hebt genomen

 :-\

het is de mens eigen dat als er iets mis gaat dit altijd aan factoren buiten zijn schuld is
ik ben daar niet anders in maar een kritische blik naar je zelf  geeft vaak toch een andere kijk op de zaak.
ik plaats dus serieus wel eens vraagtekens bij al die garantie bepallingen want uiteindelijk betalen we het toch zelf.
 :))

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline V-Twin

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #10 Gepost op: 28 september 2010, 20:00 »
Ad, kom op niet zo somber man. Weleens eens van garantie reserveringen / garantie voorziening gehoord?
Wellicht een idee om het daar eens met je boekhouder over te hebben.

"Always look on the bright side of life ............"


Offline Menno

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #11 Gepost op: 28 september 2010, 20:10 »



Motozoom heeft erg goede after sales! En daar is dit inderdaad weer een goed voorbeeld van. De onlangs ontvangen gouden douche is ook terecht. Was namelijk op voordracht van een kennis van me. Over de producten kun je van mening verschillen, maar service schrijven ze daar in HOOFDLETTERS.

Offline nr 52

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2010, 13:19 »
Ad,
"eerst uit elkaar genomen" moet je zien als een dekseltje opengeschroefd om te kijken of er geen component was doorgebrand. Helaas was alles in de plastiek gegoten en kon je niets zien.
Ik vind het makkelijker praten als je het defect kunt aantonen dan te zeggen "hij doet ut niet"  ???
Ik ben niet iemand van "stukrepareren" en dan teruggaan. Dan neem ik mijn verlies. C:-)
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Waffie

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2010, 14:42 »
Ad,
"eerst uit elkaar genomen" moet je zien als een dekseltje opengeschroefd om te kijken of er geen component was doorgebrand. Helaas was alles in de plastiek gegoten en kon je niets zien.
Ik vind het makkelijker praten als je het defect kunt aantonen dan te zeggen "hij doet ut niet"  ???
Ik ben niet iemand van "stukrepareren" en dan teruggaan. Dan neem ik mijn verlies. C:-)


 het gaat niet om het feit van  stuk repareren,

het gaat om het feit dat je zelf gaat spelen voor hersteller zonder in overleg te treden met de verkopende partij cq fabrikant

daardoor  kun je het recht op vergoeding verliezen

de meeste elektronica is verzegeld en breuk vaneen dergelijk zegel zonder mede kennis van de reparateur (dus diegene die de garnatie moet verlenen) is einde verhaal voor je.

je mag gewoon blij zijn dat ze de voorwaarden niet strikt hanteren
en denk er voor de volgende keer gewoon aan!!



technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline daandus

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2010, 17:08 »
ennu.... brandstofpompen moeten ook langer meer gaan dan wat de praktijk laat zien

Da's niet helemaal waar in dit geval, want de standaard pomp is gemaakt om stuk te gaan!
(inbranden van contactpuntjes is de fabrikanten echt wel bekend hoor.....)
 ;D
... was ooit lid ...

Offline nr 52

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2010, 12:41 »
Ad,
ik zal je Ad-vies  ;) ter harte nemen.( binnen de garantie periode dan) en niet meer inspecteren of het defect makkelijk zelf te repareren is. Ik kan het wel volgen maar soms ga ik in mijn enthousiasme wat verder dan de meesten en wil ik gewoon de oorzaak weten.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline nr 52

Re: Gloeiende gloeiende..........
« Reactie #16 Gepost op: 18 oktober 2010, 12:44 »
nou, nog één keertje dan.
Ik had zo de balen van mijn Xenon setje dat Motozoom deze terugnam en het geld retourneerde. Daarvan heb ik een nieuwe philps hoge lichtopbrengst lamp gekocht en moet die er nog even inzetten. Geen gedoe met extra draden, een ballast inbouwen, kuipdelen verwijderen enz. Gelijk ook maar een vel reflecterend sticker materiaal ( zwart) gekocht en ben nu driftig aan het plakken.
Hulde aan Motozoom voor deze geweldige service. Wel jammer van het Xenon avontuur omdat het wel erg mooi en veel licht gaf.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.