Auteur Topic: osco  (gelezen 1590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline peter21

osco
« Gepost op: 25 september 2010, 22:15 »
Ik wil een osco op mijn ta 650 zetten wat is hiervoor de meest geschikte plaats ??? Foto?? b.v.d.Peter

Offline chaos

Re: osco
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2010, 10:47 »
dat is voor een ieder een andere plek. als het maar gemakkelijk te bereiken is onder het rijden en niet in de weg zit tijdens het rijden of ongewenst anders afstappen. succes

Offline V-Twin

Re: osco
« Reactie #2 Gepost op: 26 september 2010, 11:45 »
Een Osco hoeft tijdens het rijden niet bereikbaar te zijn. Hij moet goed bereikbaar zijn om hem te kunnen vullen.
Smeren tijdens het rijden heeft met een Osco absoluut geen zin, tenzij je langszaam rijdt en je motor binnen 20 meter daarna stilzet.
Zelf smeer ik de ketting altijd na een rit als hij op de bok staat. Zorg dan dat je het achterwiel kan draaien met de hand en de Osco kan bedienen. Dit is m.i. de meest effectieve manier om een Osco te gebruiken. Heb je geen bok en die gaat er ook niet komen dan speelt wat Chaos aangeeft inderdaad een rol.

Waar plaatsen?
Aan de linker zijde als het kan aan het frame thv de as van je achterbrug. Ken het frame van een TA 650 om je de exacte plek te kunnen laten zien. Hij moet natuurlijk wel boven het niveau zitten van de bovenzijde van de ketting maar dat spreekt voor zich neem ik aan.

Offline chaos

Re: osco
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2010, 22:37 »
inderdaad, ik heb geen middenbok, dus de laatste 10 tot 20 meter rijd ik altijd heel erg rustig als ik mijn ketting moet smeren.
en je moet m gemakkelijk kunnen bijvullen. bij de alp had ik m zitten op het plaatje met gaatjes waar het frame in tweeen splits naar boven toe, aan de linkerkant.
op de varadero heb ik het  plaatje wat er bij geleverd word, iets aangepast en zit de osco op het blok aan de rechterkant gemonteerd.

Offline peter21

Re: osco
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2010, 17:06 »
Sorry chaos maar ik kan geen plaatje met gaatjes vinden aan de linker kant--rechts ook niet
Heeft iemand geen foto van een gemonteerde osco op zijn alp???
B.v.d Peter

Offline HPoskam

Re: osco
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2010, 18:29 »
Helaas geen Alp maar wellicht heb je hier wat aan als idee  ;)
 
http://www.hposkam.nl/motorsite/osco.html
Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens