Auteur Topic: Nippel achterband niet te bereiken.....  (gelezen 6213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Nippel achterband niet te bereiken.....
« Gepost op: 29 september 2010, 13:15 »
Sinds ik een keer lek heb gereden door waarschijnlijk te zachte achterband, probeer ik m'n bandenspanning regelmatig te controleren.

Nu ben ik al bij verschillende pompstations tegen het probleem aan gelopen dat de aansluiting van de compressor niet op de nippel wil, omdat de schijfrem danwel het tandwiel dan in de weg zit.

Ik ben vast niet de enige. Hoe lossen jullie dit op?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Bono

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2010, 13:18 »
Voor een paar euro kun je een soort haaks verloopstukje krijgen die haaks op het ventiel komt. Bij een motor(banden)zaak wel te krijgen. Zal eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen.
-- Han --

Offline Bono

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2010, 13:21 »
Zoeits als dit dus.
-- Han --

Offline Eelke

Honda Africa Twin XRV750 '99
Volvo Amazon babyblauw '66
Stevens City Flyer '09
Isaac Boson '12

Offline voorstad

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2010, 15:29 »
Een nippel, dat kan natuurlijk ook...! wel jammer dat je 'm niet kan laten zitten.

Bij het googelen op een haaks ventiel las ik ook de tip dat bij voornamelijk Shell stations een andere lans gebruikt wordt die wel gewoon past.... Ik ga eens kijken binnenkort. Misschien een topic over motorbandoppomp vriendelijke Tankstations beginnen :-) ?

Motorbanoppompvriendelijk:
Shell

Niet motorbanoppompvriendelijk:
Total
BP
Avia
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Bono

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2010, 15:46 »
Ik heb me een aantal jaren geleden een slag in de rondte gereden. 5 van de 5 verschillende tankstations hadden een rechte lans, waar ik dus niet mee uit de voeten kwam en ik had mijn haakse ventiel niet bij me. Balen. Vanaf dat moment is het ventiel standaard uitrusting bij me.
 
Wat ik ook steeds vaker tegenkom, is dat je moet betalen voor lucht. Dat zal ik dus nooit doen.   
-- Han --

Offline PimW

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2010, 15:51 »
Ik heb ook eens eentje gehad die het niet deed. Bij het proberen te vullen liepen enkel mijn banden leeg...

SChermpje etc deden het wel maar lucht? Ho maar.

 >:(

Offline Waffie

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2010, 16:56 »
 het haaks ventiel geeft het beste resultaat om er bij te kunnen
 tenzij je een bandenpomp met rubber  slang hebt waarop de aansluit nippel zit

lucht comprimeren is de Duurste vorm van energie dus is betalen werkelijk zo vreemd

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Pervect

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2010, 18:34 »
De discussie over betalen voor banden oppompen is enerzijds logisch: betalen voor lucht????

Anderzijds is, zoals Ad ook aangeeft, er een kostenfactor waar benzinestations etc. mee geconfronteerd worden. Er moet een (dure) compressor aangeschaft worden, die 24/7 aanstaat, stroom kost, onderhoud moet hebben etc.

Dus mijn eigen oplossing was: zelf een compressor aanschaffen...

Ik blijf het ook zonde vinden om te betalen voor het oppompen van de banden, maar begrijpen doe ik het wel.....


Jan
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!

Offline jointony

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #9 Gepost op: 29 september 2010, 19:34 »
Klinkt mij allemaal bekend in de oren. Ik heb het opgelost door een fiets/auto pomp te kopen met manometer. werkt fantastisch en verdient zichzelf zo terug

chadchop

  • Gast
Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #10 Gepost op: 29 september 2010, 19:45 »
Ook ik heb standaard zo,n voetpompje in de schuur staan met manometer.
Ooit gekocht voor 14,95.
Heb em al denk ik wel een jaartje of 10.
Werkt perfect en je hangt em zo aan een spijker.

Peter (chadchop)

Offline crejo

Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

chadchop

  • Gast
Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #12 Gepost op: 29 september 2010, 21:40 »
Wanneer zal de shell en andere tankstations een aansluiting hiervoor in de muur maken ? ;D ;D ;D

Offline Brombeer

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #13 Gepost op: 29 september 2010, 22:22 »
Ik ken ze uiteraard ook, die net niet passende lansen bij de pompstations.

Maar Brommie houd van systeempjes en heeft daar uiteraard toch wat op gevonden: die lans steek je door de spaken, vanaf de naaf op het ventiel en dan gaat het wel... :angel:

Zekerheidshalve heeft Brommie ook dat haakse nippeltje standaard in de borstzak zitten.

(en ik pomp uit protest niet daar waar ik ervoor moet betalen).

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline frankie

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2010, 00:59 »
Hoi dan,

Ik meet met een manometer die ik voor mijn auto gebruik.
Dan.......pomp ik hem gewoon op met de fietspomp van de Hema (dacht 9,95 euro)  ;)
Rubber slangetje erop, 4 of 5 keer pompen en de spanning is weer correct.
Lekker thuis doen dus en past altijd ::)

groet
Frankie
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline Goobi

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2010, 07:20 »
 
Bij de Tango in Nieuwegein nog steeds gratis lucht, maar wel je haakse nippeltje meenemen!
 
Geert-Jan
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline wil

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #16 Gepost op: 07 oktober 2010, 20:54 »
bij het plaatsen van een haakse nippel is de kans aanwezig dat je een onbalans in het wiel brengt.
de mogelijk dat je ventiel uitscheurd is rieel aanwezig een motor maat van me overkwam het in schotland.

Offline Waffie

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #17 Gepost op: 08 oktober 2010, 01:24 »
 neem maar aan dat de meeste dit niet laten zitten,

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Duivelsmurf

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2010, 19:59 »
Ik heb ook eens eentje gehad die het niet deed. Bij het proberen te vullen liepen enkel mijn banden leeg...

SChermpje etc deden het wel maar lucht? Ho maar.

 >:(

same here...even achterband oppompen bij de Tango, haakse ventiel geplaatst, band liep wel gelijk leeg.....
Luchtslag erop, ho maar, niet meer oppompen.
andere pompstation gereden ( met zowat lege achterband ..) die trouwens aan de overkant van de weg zat ( zo'n 100 meter verder) zelfde euvel.

Uiteindelijk ANWB gebeld...(ben lid) slang van hun erop, geen probleem.
euvel was uitdrogen rubberafdichting van het haakse ventiel...

Offline voorstad

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #19 Gepost op: 23 november 2010, 09:25 »
Ondertussen een haaks nippel bij Ad meegenomen. Vanmorgen getankt bij de Gulf en warempel, een flexibele slang met nippel. Perfect passend en op mijn dagelijkse route! Snel het lijstje aanvullen:

Motorband-oppompvriendelijk:
  Gulf
  Shell

Niet motorband-oppompvriendelijk:
  Total
  BP
  Avia
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Duivelsmurf

Re: Nippel achterband niet te bereiken.....
« Reactie #20 Gepost op: 25 november 2010, 14:31 »
Ondertussen een haaks nippel bij Ad meegenomen. Vanmorgen getankt bij de Gulf en warempel, een flexibele slang met nippel. Perfect passend en op mijn dagelijkse route! Snel het lijstje aanvullen:

Motorband-oppompvriendelijk:
  Gulf
  Shell

Niet motorband-oppompvriendelijk:
  Total
  BP
  Avia
tango[/]