Auteur Topic: ervaring Touratech tanktas ?  (gelezen 2090 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

trx

  • Gast
ervaring Touratech tanktas ?
« Gepost op: 14 februari 2009, 20:45 »
Iemand ervaring met onderstaande tanktas van Touratech ?


http://www.touratech.com/shops/011/product_info.php?cPath=13_93&products_id=9467&osCsid=ac2079e92cb58db571ae4b11ad95573a

Interessant voor mij is het extra grote kaartvak. Ondanks mijn jeudige leeftijd (30 jaar jong  ;D  ::)) ben ik een echte kaartlezer en zegt GPS me weinig (lees : ik vind het te duur).
Waar worden de riemen vast gemaakt ?
Een foto van die tanktas op een AT zou ook wel handig zijn.
In België kan ik hem bestellen voor 106€ wat ik aanvaardbaar vind.

Erik

  • Gast
Re: ervaring Touratech tanktas ?
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2009, 23:51 »
Ik heb ervaring met deze tas.
Maar dan wel in deze uitvoering:

Toendertijd (2005) koste deze 160,- incl. zijtassen maar nu iets duurder zag ik..

De tas wordt dan met een rits op de ondergrond gemonteerd. De tas zelf is niet erg groot maar wel prettig op een allroad. Hij is nl zo smal dat je nooit met je stuur klem komt tegen de tanktas. Ook van zeer goede kwaliteit zowel qua materiaal als constructie.
Verder zijn de zijvakken erg handig. Het kaartvak (wat met klitteband op de tas wordt bevestigd) heb ik nooit gebruikt, ik weet wel dat deze precies de groote heeft van een A4tje.
De tas is ook uit te ritsen, maar dan wordt ie wel erg hoog. In de uitvoering die ik heb (dus met ritsbevestiging) zit ie dan nog steeds solide op de tank maar ik weet niet of dat met de bevestiging met riemen ook nog zo is.


dixi

  • Gast
Re: ervaring Touratech tanktas ?
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2009, 07:29 »
ik heb ook zo'n tanktas. Heb er wel 4 lussen aan laten naaien zodat ik de tas met spanbandjes kan vastmaken.... zo blijft ie mooi op z'n plaats tijdens het offroad rijden.
Het kaartvak met klittenband is superhandig vind ik. Als je de weg moet vragen moet je niet met z'n allen rond de motor gaan staan. Trek en hup de kaart heb je in je handen en kan zo gemakkelijk naar een toevallige voorbij ganger gaan....

Offline henkiehaag

Re: ervaring Touratech tanktas ?
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2009, 17:18 »
Ik rij al jaren met grote tevredenheid met een tas van
http://www.wunderlich.de

vroeger haalde ik daar mijn onderdelen voor Yamaha daarvandaan.
Tegenwoordig doen ze alleen maar BMW, maar de tanktassen zijn natuurlijk ook op andere motoren te gebruiken, topkwaliteit!



Succes ermee

groeten van Henk

Erik

  • Gast
Re: ervaring Touratech tanktas ?
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2009, 23:23 »
De tassen en zadels enz. voor Touratech (misschien ook voor Wünderlich?) worden gemaakt door Kahedo:
http://www.kahedo.com/english/home_en.php
Als het goed is zit er ergens op het produkt een "Kahedo-vlaggetje" genaait.

Het rare is dat op de site van Kahedo zelf alleen artikelen aangeboden worden voor BMW-modellen, dus een tanktas voor bv de AT zal je er niet vinden (in de hoop goedkoper uit te zijn dan bij TT of Wünderlich  ;) )

trx

  • Gast
Re: ervaring Touratech tanktas ?
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2009, 20:14 »
Na vrij goeie antwoorden op het Engelse forum heb ik em maar besteld  ;).

Toch bedankt voor de antwoorden  ;)