Auteur Topic: Motorrijden op de Canarische Eilanden  (gelezen 3383 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline HaRRuK

Motorrijden op de Canarische Eilanden
« Gepost op: 08 oktober 2010, 11:35 »
Binnenkort ga ik een weekje op vakantie en heb voor de Canarische Eilanden gekozen.

Nou heeft er hier op het forum, of het oude forum, eens een verslag gestaan over motorrijden op een van de eilanden. Weet iemand waar dat verslag staat? En of op welk eiland gereden is?

Ik zal daar een motor huren.

De bedoeling is niet om de hele week te gaan rijden. Maar maximaal 2 dagen. De rest van de week lig ik onder een parasol een boek te lezen.

Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00


Offline Timy

Re: Motorrijden op de Canarische Eilanden
« Reactie #1 Gepost op: 08 oktober 2010, 11:47 »
De rest van de week lig ik onder een parasol een boek te lezen.

Nou...En dat noem jij vakantie?!  ;) Veel plezier en bakse daar!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline HaRRuK

Re: Motorrijden op de Canarische Eilanden
« Reactie #2 Gepost op: 08 oktober 2010, 19:45 »
haha, deze Iris en Eelco:

http://www.youtube.com/watch?v=JYwUoEclvvs

Dan zouden ze iig op Tenerife zijn geweest ;)
Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00


Offline HaRRuK

Re: Motorrijden op de Canarische Eilanden
« Reactie #3 Gepost op: 08 oktober 2010, 21:46 »
Anyway. Ik zat nog eens op de Topo van de eilanden te kijken. Het lijkt me dat Gran Canaria nog wat meer interessanten wegen heeft.

Wie heeft er naast Eelco en Iris al eens op die eilanden gereden en kan wat tips geven?
Honda Transalp XL 650 V '00
KTM 660 Rallye '00


Offline The Headless Horseman

Re: Motorrijden op de Canarische Eilanden
« Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2010, 22:22 »
Hi Herman, ik ben 'r ooit (jaar of 15 terug) geweest. Gran Canaria was dat en heb er een dag een motorfiets gehuurd.
Het binnenland was toen fantastisch  8)  Maar ook verradelijk :-\
De asfaltwegen zijn schitterend. Mooi, strak en oneindig veul bochten.
En als je wilt kun je her en der ook off-road.
We deden dat ook in het afgelegen binnenland en dat ging het eerste uurtje prima. Daarna begon het lichtjes te regenen (het regent er geloof ik 12 dagen per jaar  ::)) en veranderden de paden in no time in spekgladde glijbaantjes  :(  De ondergrond is uiteraard rotsachtig met een leemlaagje. De allroads die wij mee hadden (2 XT's + een Transalp) konden dat met hun bandjes niet aan en vooral bij de Alp liep het voorspatbord helemaal vol en het voorwiel vast  >:(

Niet leuk als je op een 1.000m hoogte zit en al uren geen mens meer tegengekomen bent. Diepe afgronden naast ons, en behoorlijke steile klimmetjes en afdalingen. Bovendien hadden wij een beperkte uitrusting kwa kleding en bescherming. Ik was de enige die toevallig hanschoentjes + een regenjas bij me had.
Wat begon als een leuke dag eindigde, met mijn 2 onervaren metgezellen, in een hachelijke onderneming en wij waren dan ook heeeeeel blij toen we eindelijk de bewoonde wereld weer bereikt hadden.

Maareh........ gewoon doen! En je hebt de komende 20 jaar wat te vertellen bij het kampvuur  ;D

Veel plezier gewenst en groetjes,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline The Headless Horseman

Re: Motorrijden op de Canarische Eilanden
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2010, 17:01 »
Als er een kampvuur is zal ik in de komende 20 jaar heus nog wel een keertje op het afsluitweekend komen  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Re: Motorrijden op de Canarische Eilanden
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2010, 23:07 »

Ik heb op La Palma wat rondgereden; niet met 2 wielen maar met een 4x4
Eiland is flink wat groener dan de andere. Groot genoeg om een paar dagen rond te touren en klein genoeg om alles gezien te hebben in een week.
Ik heb alle eilanden van de archipel bezocht (7) maar La Palma ken ik veruit het beste. Mijn vader woonde er 25 jaar van 1980 tot 2005. Zelf heb ik er nooit een motor gehuurd, maar ik kan Danny beamen, het is veruit het groenste eiland (Isla Verde) en het heeft op zeer korte afstand een enorm hoogteverschil met enorm veel mogelijkheden van off-road tot mooie asfalt en dit tot op een hoogte van meer dan 2400 meter. Een van de grootste sterrenwachten ter wereld bevindt zich nabij het hoogste punt. Dit Isaac Newton-observatorium dat verspreid ligt over veel sterrenkijkers op een uitgestrekt vulkanisch terrein heeft een prachtige ligging. Meestal zit je boven het wolkendek dat echt uitnodigt om erin te springen.
Even een link en zo ziet het er echt uit, inclusief de rijke sterrenhemel, reden waarom het observatorium daar gebouwd werd en bovendien is er geen lichtpolutie.

Nog een mooi filmpje van La Palma http://www.youtube.com/watch?v=-I_uuSFqOa4&NR=1

Ik vermoed dat de verhuur van motoren bij Duitsers te doen zal zijn. er wonen nogal wat Duitsers op La Palma en zij zijn vaak bepalend voor veel lokale business.
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2010, 23:39 door Poike »