Als het kouder zou zijn, zou ik haast denken dat je last hebt van bevriezende carburateurs... Maar dat zal nu in de zomer niet het geval zijn.
Dan resteert idd de brandstofpomp. Het verhaal dat de QH pomp (= Brezan pomp) de stekkers van je bobine aan zou tasten lijkt me onwaarschijnlijk. Wel is de Dero-bobine (naast de originele benzinepomp) een van de onderdelen die gevoelig is voor storingen; maar niet in die mate zoals het voorkomt bij de benzinepomp.
Hier ook een MK1 van 2000 die inmiddels 75.000 (van de 150.000) km met de Brezan pomp bij elkaar heeft gesprokkeld, zonder enige problemen. Waarvan het originele relais nog nooit vervangen is omdat hier geen aanleiding voor bestond (en bestaat).
Kans is best aanwezig dat je originele Honda pomp het begint te begeven. Daar lijken de symptomen die je beschrijft nml erg op. Kun je zelf heel makkelijk controleren; ff de kunstof carterbescherming er af halen, beschermkap van de benzinepomp af trekken en de contact puntjes controleren. Als ze zijn ingebrand, weet je direct hoe laat het is...
Zou toch de Brezan weer monteren. Ook is met name de MK1 'gevoeliger' voor het type benzine wat je gebruikt. Minimaal super+ (98 octaan) loopt 'ie een stuk beter en rustiger op.
Meer info:
http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_feulpump.html