Auteur Topic: poeder coaten frame  (gelezen 1730 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

king_of_africa

  • Gast
poeder coaten frame
« Gepost op: 29 oktober 2010, 12:40 »
Ha, 

op dit moment ben ik bezig mijn africa twin te herbouwen. Hij heeft ruim 2 jaar achter in de tuin gestaan en dat heeft hem niet veel goed gedaan. Op dit moment heb ik de motor volledig gestript en heb nu een kaal frame over.
Het frame vertoont hier en daar wat roest plekken, en ik zou het graag laten stralen en poedercoaten.

Heeft iemand ervaring met bedrijven in (de kop van) Noord Holland die dit zouden kunnen uit voeren, en enig idee naar de kosten?

Ik zal proberen binnen kort wat foto's  van mijn herbouw te plaatsen.

Groet Roel.

Offline Timy

Re: poeder coaten frame
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2010, 17:16 »
Ik ben er ook mee bezig en de meest voordelige die ik tot op heden heb gevonden zit in Badhoevedorp. Kost 'slechts' 180euro daar..
Ik zit erover te denken om het frame te laten stralen en dan zelfs te lakken etc. Bespaart een hoop en als je goede lak gebruikt denk ik niet dat het zoveel minderwaardig is.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Erzberg

Re: poeder coaten frame
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2010, 18:01 »
180 euro is VEEL ....

Ik heb ook al laten stralen, metalliseren en poederlakken wel bij mij in Belgisch Limburg), en dat wordt per kilogram betaald.

In elk geval, voor een kader van een EXC was ik iets van 50 euro kwijt.
2 x valbaren vooraan en 2 x kofferdragers (van mijn Twin) --> 25 euro

Zo heb je ook een andere prijsindicatie.

Ik ga bij een firma waar o.a. aanhangers gemaakt worden.

Factuur hoef ik natuurlijk niet.

Erzberg

Offline Timy

Re: poeder coaten frame
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2010, 18:29 »
Ik vond het ook veel maar het is verreweg de goedkoopste die ik in mijn omgeving kan vinden helaas.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline The Headless Horseman

Re: poeder coaten frame
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2010, 22:55 »
Hi Tim, is dat 180,- voor alléén het frame, of alle metalen delen ?

Als dat kompleet is vind ik 't best meevallen. Ik zou 't gewoon doen. Ben je er gelijk vanaf  :D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

king_of_africa

  • Gast
Re: poeder coaten frame
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2010, 16:08 »
Bedankt voor de reacties,

Ik heb ook nog wat lopen rondzoeken maar voor minder da 180 euro heb ik niets kunnen vinden.
Ik denk dat ik dan ook maar ga voor badhoevedorp, Timy zou jij de gegevens van het bedrijf daar naar mij kunnen mailen dan ga ik een afspraak maken.
Ik ga ook direct het stuurframe en de keien-vanger laat mee coaten.

gr roel

Offline Paul

Re: poeder coaten frame
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2010, 19:35 »
is dan niet bij jou in de buurt maar je zou hier eens kunnen na vragen http://www.kromkampbv.nl/

Offline Sandra

Re: poeder coaten frame
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2010, 22:50 »
Hier in Halle, achter doetinchem zit er ook 1
Best goedkoop, antiek bed laten doen voor €50,= paar jaar geleden dat wel....
www.coatesbv.nl
[img]http://img684.imageshack.us