Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Even voorstellen: Bart

(1/2) > >>

chaly-dude:
Ik ben Bart, 26 jaar en woon in Rotterdam. Sinds 2008 ben ik in het bezit van een Honda Transalp XL600V.

Op de Transalp ben ik verliefd geworden nadat ik 'm voor 't eerst de sporen gaf tijdens een proefritje. Op en neer, paar bochten en hoogstens een kilometer later was ik verkocht. Wat stuurt dat lekker zeg! Zitpositie? Super comfortabel. Enige minpuntje zou het geluid rondom mijn helm zijn met de turbulentie vanaf het hoge windscherm. Maar ik rijd altijd met oordoppen, dus dat is te overzien.

Eerlijk is eerlijk. Ik kijk wel eens naar andere motorfietsen. Dan ben ik weer verliefd op een VFR 800, dan wil ik een BMW R1100s en momenteel kijk ik veel naar de Yamaha Tenere 660 op marktplaats. En welke motor zou ik kopen als ik nu ineens een loterij zou winnen? Een Honda African Twin.

Ik merk toch dat ik een voorliefde heb voor allroad motoren. Waarom weet ik ook niet, want ik rijd enkel verhard en heb zelfs gekozen om wegbanden onder mijn Transalp te monteren. Voelt toch een beetje als een ferrari op invalide kenteken. Er zit zoveel meer in die fiets! Dat gevoel neemt toe sinds ik af en toe kijk op www.motoravonturist.nl. Inmiddels overweeg ik zelfs een offroadcursus te gaan volgen. Ik wil niet zomaar zelf gaan ontdekken, sowieso niet voordat ik valbeugels op mijn Transalp heb.

Inmiddels ben ik met mijn motorfiets een keertje naar Frankrijk en tweemaal naar Engeland geweest.  Engeland is favoriet tot nu toe. Wat een heerlijke wegen, wat een fantastisch landschap en, tijdens de vakanties die ik had, ook nog eens prima weer!

Momenteel staat mijn Transalp in onderhoud bij een oom van mij. Er staat veel op de to do lijst:
- Remvloeistof vervangen, remmen nalopen
- Balhoofdlager vervangen
- Nieuw luchtfilter
- Oliefilter/olie vervangen
- Nieuwe koelvloeistof
- Nieuwe olie voorvorkpoten

Ik ben gezegend met het feit dat hij dit allemaal voor mij doet in zijn vrije tijd, zonder dat ie hier iets voor terugvraagt. Ook al kijk ik dus wel eens naar andere motorfietsen. Uit respect voor alle tijd die mijn oom in mijn Transalp stopt en het plezier waarmee ik ieder jaar tussen maart en november rondrijdt met mijn fiets, denk ik dat ik 'm de komende vijf jaar gewoon nog lekker ga houden.

Voor de liefhebber heb ik een kleine foto collage gemaakt. 

TPFKAP:
Bart, verstandige keuze ;D, alweer een alpinist erbij ;D, en nu nog lid worden van de TCN, natuurlijk ???.

Sjoerd:
 ;D ;D En zelfs de kleur is goed!   ;D

Heel veel plezier!

Elie:
Welkom hier Bart! Veel veilige km's en idd mooi stalen ros:D

Groetjes Elie

delange33:
Gefeliciteerd met je aanwinst, ziet er gelikt uit!  ;D

Veel plezier en rustig aan beginnen he!  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View