Auteur Topic: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart  (gelezen 2720 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Xsaradero

Graag ervaringen over deze banden en indien aanwezig een test.
Zien er goed uit en passen heel goed in mijn toepassingsgebied: vooral asfalt.

Offline peet

Re: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2010, 15:51 »
hallo xsaradero,

Heb geen Dunlop trailmax tr91 op mijn Varadero liggen maar rijdt naar volle tevredenheid met de Dunlop trailmax D607, banden liggen er nu een jaar onder en ben inmiddels ruim 15.000km verder, nog 3mm profiel op achterband en voorband geen noemenswaardige slijtage.
Offroad testen van band is niet verder dan het rijden over een onverhard parkeerterrein, onroad rijdt ik dagelijks 120km woonwerkverkeer.
De banden zijn zowel  op droog als nat wegdek zeer betrouwbaar en comfortabel echter de laatste maand begint de achterband een plat loopvlak op te bouwen maar dat is normaal met de dagelijkse snelwegkilometers en weinig bochten die ik rijdt.
Binnenkort wordt de achterband vervangen door een nieuwe D607, heb hiervoor  Michelin Anakee  en Bridegstone gehad maar de Dunlops bevallen me beter op de Dero.

 8) 8)

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2010, 16:06 »
Ik heb de roadsmart onder mijn vfr 800 gehad, prima band. Google maar gewoon, er staan veel testverslagen van de roadsmart op het webIk heb de Bridgestone BW 501/502 onder de dero liggen, lekkere band, makkelijk de bocht in en fijn plakken.
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Waffie

Re: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2010, 16:51 »
 Deze banden zijn zeer goed naar voren gekomen in een bandentest voor zware all roads


zie link

http://www.superbike.co.uk/products/tyres/dunlop_motorcycle_tyre_test_of_the_new_trailmax_tr91_adventure_sports_trailie_motorcycle_tyre_news_296193.html

heb deze op voorraad.. in het begin waren ze lastig leverbaar(gepresenteerd in februari) maar zie  in september volop
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Transit

Re: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2010, 14:25 »
Sinds april dit jaar liggen ze onder de AT en ben erg tevreden over hoe ze rijden, heel neutraal.
Hiervoor zaten er Anakee's onder, deden het ook prima maar wilde gewoon eens een wegband proberen.
Met de trailmax kun je nog mooiere bochten maken.
De band was toen net uit geloof ik en was bedoeld voor de zwaardere (cc) allroad  maar hij werkt ook prima op de Twin.
Het enige nadeel vindt ik de prijs incl. omzetten en nwe. binnenband, was iig fors steviger dan de Anakee's.


Offline Waffie

Re: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2010, 18:07 »
duurder.. hoeft niet,  maar  je moet het ook bij de juiste mensen kopen :D :D
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Transit

Re: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2010, 11:16 »
duurder.. hoeft niet,  maar  je moet het ook bij de juiste mensen kopen :D :D

Het was een afweging Ad, wilde ze ook wel bij jou kopen maar dan moest ik weer helemaal naar Sprundel rijden.
Haarlem is voor mij dan iets beter te doen.
Wie weet volgende keer de wielen opsturen? ;)

StarLight

  • Gast
Re: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart
« Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2011, 13:55 »
ik heb vorig jaar Dunlop Roadsmarts gemonteerd op mijn Kawasaki Versys en die bevielen enorm; zodanig zelfs dat ik deze maand bij het bestellen van mijn nieuwe Varadero heb gezegd van de standaard banden meteen te vervangen door Roadsmarts... Ook op de Varadero bevallen ze, lekker comfy en scherp sturend :)

Offline visserken

Re: Heeft iemand al ervaring met de Dunlop Trailmax TR 91 of Roadsmart
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2011, 15:56 »
heeft iemand al ervaring met de Dunlop roadsmarts of de Michelin pilot road 3 op de varadero in drooge en natte omstandigheden?