Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434532 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline *thomas*

Re: Laatste aankoop
« Reactie #570 Gepost op: 05 december 2013, 07:16 »
Bedankt allemaal!

In feite was ik op zoek naar een transalp 700, maar hoe leuk die fiets ook is, hij voelde voor mij te klein. Erg spijtig, want was
wel te vinden voor een moderne versie van mijn oude 600 uit 1999.

Toch gaan proefzitten, en in dezelfde showroom stond een bijna nieuwe tenere... Heb niet lang meer getwijfeld.  >:D

Offline Bill

Re: Laatste aankoop
« Reactie #571 Gepost op: 05 december 2013, 16:25 »
Bedankt allemaal!

In feite was ik op zoek naar een transalp 700, maar hoe leuk die fiets ook is, hij voelde voor mij te klein. Erg spijtig, want was
wel te vinden voor een moderne versie van mijn oude 600 uit 1999.

Toch gaan proefzitten, en in dezelfde showroom stond een bijna nieuwe tenere... Heb niet lang meer getwijfeld.  >:D
Uitstekende keuze, ben ik stiekem ook naar aan het kijken. Maar heb nog een Varadero en een Twin in de aanbieding. Trouwens ik neem aan dat je het over de 660 heb? lees nu net pas terug en zag het plaatje voorbij komen :-[

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #572 Gepost op: 11 december 2013, 18:05 »
3m Diamond reflectiesticker

Om achter wat beter zichtbaar te zijn, ik vind een hesje maar lelijk dus dit heb ik bedacht als andere oplossing

Offline egopro

It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end!

Offline Jeroen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #574 Gepost op: 12 december 2013, 07:34 »
3m Diamond reflectiesticker

Om achter wat beter zichtbaar te zijn, ik vind een hesje maar lelijk dus dit heb ik bedacht als andere oplossing

Hou je er erg in dat je aande achterkant enkel rode reflectie mag voeren? Voor reflectie geldt hetzelfde als voor je lampen: naar achteren rood, opzij amber en naar voren wit.
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #575 Gepost op: 12 december 2013, 08:45 »
@Jeroen,

Ik ben mij hier bewust van, maar dacht dat het niet zoveel kwaad kon om de volgende redenen:

  • Tassen als ze plat zijn zit de reflectie voornamelijk aan de zijkant (aan de zijkant mag je wel geel voeren)
  • hesjes zijn vaak ook geel :-p
  • Ook vrachtwagens mogen geel contourreflectie aan de achterkant voeren, maar ik ben natuurlijk geen vrachtwagen maar ik denk dat het dus niet hinderlijk is ofzo voor andere bestuurders, zag pas een vrachtwagen met wit, tja das wel een beetje twijfelachtig :-p

Maar al met al, je hebt gelijk, en het is afwachten wat de politie hier eventueel van vindt, ze zijn nog eraf te halen en ik kan de tassen simpelweg omdraaien :-p dan reflecteren ze ineens aan de zijkant en voorkant :-p

Offline Jeroen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #576 Gepost op: 12 december 2013, 09:28 »
He doe wat je goed dunkt! Heb alleen moeite met argument 2 en 3: hesjes reflecteren niet, enkel de reflectiestrepen erop (die zijn wel wit, maar niet aan het voertuig bevestigd). En je bent geen vrachtwagen (ik wil graag een blauwe kentekenplaat, want taxis mogen dat ook  :o )

Ziet er wel mooi uit, als je ooit in Gouda bent, ik heb nog wel een stukje rood over voor de achterkant als je wilt!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #577 Gepost op: 12 december 2013, 09:33 »
haha je hebt gelijk, zijn niet de meest hout snijdende argumenten maar misschien goed genoeg voor  C:-)  :-p

Als ik een keer in de buurt van Gouda ben onthoud ik het!

Offline TransAlpGhost

Re: Laatste aankoop
« Reactie #578 Gepost op: 12 december 2013, 21:55 »
ik heb bij de laatste bestelling van ordinaire remblokken ook een nieuwlampje meebesteld in de hoop op meer licht, als ik eens zin heb om in het donker blauwbekkend dat lampje te wisselen kan ik een voor en na foto maken, maar het is een extreme vision geworden
http://static.rad.eu/i/images/producten/34963gr.jpg?width=800&height=800&bgcolor=ffffff&quality=100


Het lampje is gemonteerd en creerd een fijne brede bundel die niet omhoog is gegaan en er komt idd wat meer licht uit. Verder geen vermogens testjes gedaan.
Wel lekker maar ik twijfel of ik het geld waard vind,
 Groetjes
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2014, 21:15 door TransAlpGhost »
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline RoyalClub

Re: Laatste aankoop
« Reactie #579 Gepost op: 08 januari 2014, 23:21 »
Yuasa yumicron accu, de oude varta was een beetje gaar en gaf soms te weinig prik voor een vonk.. hoe raar en onlogisch dat ook mag klinken

Offline Two Plugs

Re: Laatste aankoop
« Reactie #580 Gepost op: 08 januari 2014, 23:29 »
Vandaag twee flesje Fuel Guard II van Kent aangeschaft. Het is een heel goed benzine additief die het brandstofsysteem en de injectoren prima zuiver houdt van alle troep die in de hedendaagse benzine zit zoals gom/hars en weet ik wat al niet meer die neerslaat op de injectoren. Dat spul gebruik ik eigenlijk al jaren maar werd door de garage waar ik het altijd kocht niet meer geleverd. Kortom ik heb contact opgenomen met de importeur van dit Engelse product en wat was hun voorstel tot mijn verrassing: een manager kwam het langs brengen toen hij toch bij mij in de buurt was. Ook nog eens goedkoper als in de garage. Kijk dat noem ik nog eens service.

http://www.kenteurope.com/nl/shop/viewfamily.php?viewfamily=3203&sectionid=303&type=Auto

Ik gebruik dat spul al jaren, op zowel de motorfietsen, auto en zelfs mijn bosmaaier en (Honda... ;) ) grasmaaier. Echt top spul. Forte is op zich ook prima, maar... Forte kost nét zoveel als Kent, terwijl je in principe met een flesje Kent Fuelguard 2 behandelingen (of twee motorfietsen...) kunt uitvoeren, met Forte maar één. Dus eigenlijk is Kent de helft goedkoper! ;)

Ik haal het gewoon bij clubdealer Mulders. Heb ik m'n 10% TCN korting ook weer te pakken... ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #581 Gepost op: 09 januari 2014, 12:32 »
Toch een cameraatje gekocht voor op mn motortje, geen gopro maar voor een fractie van de prijs van een gopro wilde ik het wel proberen, daarnaast hoef ik geen gelikte HD opnames te maken, maar zijn het mijn extra paar ogen als ik ooit weer een ongeval krijg (het laatste ongeval ben ik in het ongelijk gesteld,  en kon ik zelf voor de 150€ reparatiekosten opdraaien)

Gemonteerd achter mijn windscherm met een geïmproviseerd houdertje

moet nog wel de camera iets lager stellen en goed horizontaal
en zorgen dat het niet tegen mijn windscherm aan komt, dan klappert de camera tegen het windscherm

Al met al ben ik dik tevreden voor €70,-, mocht ik ooit in een ongeval terrecht komen (ik hoop het niet) heb ik iets meer om op te staan.

De camera neemt ongeveer 3 uur op, op 1 acculading en 16GB kaartje, daarnaast neemt het in loop modus op, zodat je dus altijd de laatste 3 uur hebt (in bestandjes van 3 minuten)

Linkje naar film volgt (is aan het uploaden)

« Laatst bewerkt op: 09 januari 2014, 14:38 door Kwafo »

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #582 Gepost op: 09 januari 2014, 14:37 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=jMLecTVhjfo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=jMLecTVhjfo</a>

nog even een 1min shot , let op 0:38, lampen stonden zo fel en hoog afgesteld van busje dat ik zijn knipperlicht niet eens kon zien :-p

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #583 Gepost op: 09 januari 2014, 15:06 »
http://www.camopdeweg.nl/

alleen daar hebben ze m dus niet meer, er is ook nog een andere bullet cam te vinden voor ongeveer dezelfde prijs, weet niet het beeld kwaliteit hiervan, volgens mij iestje pietsje minder, maar heeft wel dezelfde lens etc.

http://www.camopdeweg.nl/Dashcam-Dashview-Outdoor

Offline Pistash

Re: Laatste aankoop
« Reactie #584 Gepost op: 09 januari 2014, 15:17 »
Citaat

nog even een 1min shot , let op 0:38, lampen stonden zo fel en hoog afgesteld van busje dat ik zijn knipperlicht niet eens kon zien :-p

Waarschijnlijk zijn de lampen niet te hoog afgesteld maar is het strooilicht wat je ziet. Dat krijg je als je xenon in een halogeen relector behuizing plaatst.

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #585 Gepost op: 09 januari 2014, 15:57 »
Waarschijnlijk zijn de lampen niet te hoog afgesteld maar is het strooilicht wat je ziet. Dat krijg je als je xenon in een halogeen relector behuizing plaatst.

Hahaha dat kan het ook zien, in ieder geval, hinderlijk!

Offline Remmie

Re: Laatste aankoop
« Reactie #586 Gepost op: 11 januari 2014, 10:39 »
Omdat met de snorfiets elke dag 2 x 35km een iets te lange rit was om naar het werk te gaan. (dat schiet niet echt op met 34,5km/h over de dijk knallen  C:-) )

Heb ik hem omgeruild voor een leuk pekelfietsje, een lekker ouderwets stampertje.




Remmie  :)
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #587 Gepost op: 11 januari 2014, 18:40 »
Wordt het toch nog leuk op de dijk Remmie.
Maar met de Dero is het zelfs nog leuker
Alleen  C:-)  gooit nogal eens roet in het eten.

Veel plezier ermee
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Remmie

Re: Laatste aankoop
« Reactie #588 Gepost op: 13 januari 2014, 15:13 »
Heren thanks,

Maar met de Dero is het zelfs nog leuker
Alleen  C:-)  gooit nogal eens roet in het eten.

Maar met deze lijkt het of het harder gaat over de dijk, zonder dat het illegaal wordt.

Remmie  :)
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Offline Sandra

Re: Laatste aankoop
« Reactie #589 Gepost op: 13 januari 2014, 18:39 »
Omdat met de snorfiets elke dag 2 x 35km een iets te lange rit was om naar het werk te gaan. (dat schiet niet echt op met 34,5km/h over de dijk knallen  C:-) )

Heb ik hem omgeruild voor een leuk pekelfietsje, een lekker ouderwets stampertje.




Remmie  :)
Eigenlijk nog te mooi om hem bloot te stellen aan dat rottige zout... :(
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Robertehv

Re: Laatste aankoop
« Reactie #590 Gepost op: 13 januari 2014, 22:56 »
Ik ben dus niet de enige die dat denkt, leuk ding. Zonde.
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline bartjanm

Re: Laatste aankoop
« Reactie #591 Gepost op: 28 januari 2014, 09:44 »
Dit is mijn laatste aankoop geweest! staat sinds zaterdag bij mij in de stalling.


uit 2004, nog geen 19k op de teller, net ingereden dus. Moet wel zeggen, 't is even wennen na een transalp: ik bedoel: bij de transalp hoef je je niet echt druk om je rijbewijs te maken als je even gas geeft om in te halen.. das met zo'n 1000 toch anders :) Rijd wel heerlijk moet ik zeggen!

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #592 Gepost op: 28 januari 2014, 09:49 »
Mooi ding Bartjan  8). Veel plezier er mee!

Heb je de Alp er nog steeds bij?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #593 Gepost op: 28 januari 2014, 10:15 »
hey welkom bij de zwart/grijs club, veel plezier ermee.
Varadero SD02  2004

Offline bartjanm

Re: Laatste aankoop
« Reactie #594 Gepost op: 28 januari 2014, 12:26 »
Mooi ding Bartjan  8). Veel plezier er mee!

Heb je de Alp er nog steeds bij?

De witte op de achtegrond is van Laura, m'n vrouw. Mijn eigen heb ik achtergelaten bij de dealer..

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #595 Gepost op: 28 januari 2014, 12:36 »
Ja, inderdaad welkom bij de zwart/grijs club. Ziet er perfect uit. Proficiat en daar ga je inderdaad veel plezier mee beleven.Hopelijk heeft hij inderdaad maar 19k gelopen in plaats van 119.
Heb je wel of geen abs ??
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #596 Gepost op: 28 januari 2014, 13:01 »
Ik zie een tandkrans zitten, dus idd ABS  :)

Beetje opletten ouwe  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #597 Gepost op: 28 januari 2014, 14:08 »
Verrek, je hebt nog gelijk ook hoofdloze.  Maar moet jij niet sleutelen in plaats van lullen  >:D >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline mickey

Re: Laatste aankoop
« Reactie #598 Gepost op: 28 januari 2014, 18:22 »
Mooie fiets, zeg
veel rijplezier !!!!!

Offline bartjanm

Re: Laatste aankoop
« Reactie #599 Gepost op: 28 januari 2014, 18:31 »
Ja, inderdaad welkom bij de zwart/grijs club. Ziet er perfect uit. Proficiat en daar ga je inderdaad veel plezier mee beleven.Hopelijk heeft hij inderdaad maar 19k gelopen in plaats van 119.
Heb je wel of geen abs ??

Ik dacht dat je het bij de varadero kan zien hoevaak de teller al rond geweest is.. En als er iets ernstig mis blijk hoop ik dat ik 't binnen 6 maanden merk, want zolang zit er garantie op :)

Wel ABS inderdaad! nog niet nodig gehad :)