Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dropken

Re: Laatste aankoop
« Reactie #660 Gepost op: 29 maart 2014, 21:39 »
inderdaad stukje draad aan de achterzijde een gaatje in een stripje ijzer of alu dan het bijgeleverde moertje erop en klaar is clara.

Offline Arjen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #661 Gepost op: 29 maart 2014, 23:21 »
Het gaat niet over een stroom over je lamp maar de belasting van de regelaar. Die word belast zodra jij de motor start.

Nee, de stelling was dat het slecht is (voor je spanningsregelaar) om met je lamp uit te rijden, omdat je spanningsregelaar dan te zwaar belast wordt. Ik vind dat nogal overdreven, tenzij iemand aan kan tonen dat een spanningsregelaar minder vaak stuk gaat bij mensen die wél altijd met licht aan rijden.

Daarnaast wordt de indruk gewekt dat de koplamp direct gevoed worden door de dynamo en als die niet brandt pas naar de spanningsregelaar gaat. De laatste keer dat ik keek, kwam de stroom van de koplampen ook gewoon eerst netjes door de spanningsregelaar, anders zou het ook snel afgelopen zijn met de koplamp. Dat de spanningsregelaar iets meer kwijt moet raken (warmte kwijt moet) als er minder gebruikt wordt is waar.

Ik schat in dat je je spanningsregelaar eerder sloopt door vooral heel hoog in de toeren te rijden, op hele warme dagen, berg op met de zon op de rechterkant van de motor, zodat de spanningsregelaar nog minder goed warmte kan afstoten.

Kortom, in mijn ogen allemaal érg hypothetisch.
“Never Stop Exploring”

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #662 Gepost op: 29 maart 2014, 23:26 »
ken jij motorrijders die (altijd) zonder licht rijden?  ik ook niet, dus dat wordt moeilijk aantoonbaar. Maar als er nu wat mensen constant met DLR gaan rijden spreken we elkaar over een paar jaar weer eens.
Varadero SD02  2004

Offline Arjen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #663 Gepost op: 29 maart 2014, 23:43 »
ken jij motorrijders die (altijd) zonder licht rijden?  ik ook niet, dus dat wordt moeilijk aantoonbaar. Maar als er nu wat mensen constant met DLR gaan rijden spreken we elkaar over een paar jaar weer eens.

Gelukkig zijn we het er over eens dat de eerste stelling niet aangetoond kan worden.
Dat je dénkt dat je gelijk hebt mag natuurlijk best :)

Mijn onderbouwing is, dat ik niet begrijp waarom Honda een aan/uit knop maakt, als je de uit stand eigenlijk niet mag gebruiken. Overigens is een motor niet het enige voertuig waar een spanningsregelaar in zit, zo maakt Honda af en toe ook nog eens een auto. Ik neem dus aan dat ze vast wel weten wat ze aan het doen zijn :)

Overigens ken ik wel veel motorrijders die met Xenon aan rijden. Die verbruiken over het algemeen maar 30W-35W ipv 55W. Nog nooit iets gehoord over problemen met de spanningsregelaar hierdoor. Terwijl die dingen bij inschakelen volgens mij zich ook niet echt bepaald spanningsregelaar-vriendelijk gedragen...
“Never Stop Exploring”

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #664 Gepost op: 30 maart 2014, 09:01 »
En toch heeft Arthur wel een punt hoor Arjen  :)

Op onze motoren zit de spanningsregelaar behoorlijk weggestopt achter het plastic. Daardoor kan hij zijn warmte eigenlijk niet goed genoeg kwijt, wat een reden kan zijn dat hij kapot gaat.
Ga je 'm dan nóg verder belasten dan meneer Honda bedacht had loop je de kans dat hij eerder kapot gaat.

Je zou het een constructiefout kunnen noemen (andere fabrikanten zetten de SR vaak vol in de rijwind ergens), of een 'zwak' punt van de motor, maar dat gaat mij allemaal wat ver.
Arthur baseert zijn mening op zijn ervaring met de RD04, die had er kennelijk nogal veel last van.
Bij mijn Alp heeft de SR het 23 jaar en 230Dkm vol gehouden, dus hoor je mij niet klagen  :)

Overigens: dat je op sommige motorfietsen nog een lichtknopje vind snap ik ook niet, geld ook voor auto's wmb  :)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline V-Twin

Re: Laatste aankoop
« Reactie #665 Gepost op: 30 maart 2014, 09:20 »
Overigens: dat je op sommige motorfietsen nog een lichtknopje vind snap ik ook niet, geld ook voor auto's wmb  :)

Ik ben er wel blij mee, als alles automatisch gaat hoef je nergens meer aan te denken. Al die elektronische voorzieningen op een auto ben ik ook niet echt voor. Kan je, je auto net zo goed op een geleiderail plaatsen die je naar je bestemming brengt.

Offline dropken

Re: Laatste aankoop
« Reactie #666 Gepost op: 30 maart 2014, 09:53 »
Bij mijn USA alp gaat het licht zowiezo al automatisch aan en dan heb je nog de aansluiting voor de navigatie erop die velen hebben gemaakt daardoor krijgt die SR toch genoeg kansen om zijn werk te doen en dat dan nog buiten de dag rij verlichting om want ik denk dat de meesten meneer C:-) aan hun motorlaars lappen en de dagrijverlichting samen met het dimlicht voeren.

Offline Loiroi

Re: Laatste aankoop
« Reactie #667 Gepost op: 31 maart 2014, 17:24 »
Mijn laatste aankoop: een Bagster Tanktas! Zie profielfoto :P

Offline Arjen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #668 Gepost op: 31 maart 2014, 18:12 »
Mijn laatste aankoop: een Bagster Tanktas! Zie profielfoto :P

Dat is wel een heel klein ieniemienie fotootje. Daar kunnen we toch niet die mooie tanktas goed op zien?
“Never Stop Exploring”

Offline bartjanm

Re: Laatste aankoop
« Reactie #669 Gepost op: 31 maart 2014, 22:09 »
Dat is wel een heel klein ieniemienie fotootje. Daar kunnen we toch niet die mooie tanktas goed op zien?

Ik heb 'm in 't echt bekeken: Ziet er goed uit! Beter dan mijn tanktas :)

Offline Ron76

Re: Laatste aankoop
« Reactie #670 Gepost op: 05 april 2014, 21:45 »
Dat is niet duur en zeker handig als reserve brandstoftank .
 Maar Als er nog  meer geïnteresseerd zijn ?
Kijk eens bij een kringloopwinkel.
Bij Mij in schoonhoven staan er ook vaak van die flessen en kosten dan 0,50 pst.
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Omit

  • Gast
Re: Laatste aankoop
« Reactie #671 Gepost op: 06 april 2014, 17:41 »
Gisteren gekocht... ;D

Offline Ron76

Re: Laatste aankoop
« Reactie #672 Gepost op: 06 april 2014, 18:18 »
Vandaag gekocht .nieuwe km teller opnemer , Richtingaanwijzer relais en liggende cdi houders .
Ijzeren wormwiel bleef hangen na elke omwenteling .
Helaas zat bij de nieuwe opnemer de km teller kabel achtelijk vast dus moest uitgeboord worden  >:(.

frans ta @ . Indd als je ze vult altijd even controleren of die niet lekt .
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline jml

Re: Laatste aankoop
« Reactie #673 Gepost op: 07 april 2014, 15:09 »


Klem past perfect voor mijn vrouw haar CB maar voor mijn Transalp heb ik een andere klem nodig. Suggesties ?

Offline voorstad

Re: Laatste aankoop
« Reactie #674 Gepost op: 07 april 2014, 16:08 »
Klem past perfect voor mijn vrouw haar CB maar voor mijn Transalp heb ik een andere klem nodig. Suggesties ?

eehhh, vrouw met auto en aanhanger op pad sturen en zelf lekker op de Transalp rijden?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline eerde jan

Re: Laatste aankoop
« Reactie #675 Gepost op: 07 april 2014, 17:08 »
Powerplus tools, heb ik mijn alp laatst ook in vervoerd. Kan tot 21 inch geloof ik.

Offline stijnstijn

Re: Laatste aankoop
« Reactie #676 Gepost op: 08 april 2014, 14:54 »
Aanhangertje vol spul van Heavy Duties!  >:D
Honda XL600V Transalp '96

Offline Joxer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #677 Gepost op: 09 april 2014, 22:03 »
Aanhangertje vol spul van Heavy Duties!  >:D
Dat zal een pittig zwaar aanhangertje geweest zijn!

Overigens: heb jij een handleiding voor de montage van het Rack van de TA 650?
Ik ben even zelf aan het puzzelen geweest, maar mijn knippers zitten in de weg...

Offline Ron76

Re: Laatste aankoop
« Reactie #678 Gepost op: 10 april 2014, 09:19 »
Gisteren gekocht een nieuwe rugzak . Al die ritsen gingen stuk dus nu een zonder.
Luchtmacht dagrugzak 40 liter met stevige schouderbanden.
Rugbescherming dmv schuimrubber plaat in de binnenkant . En sluiting aan de voorkant.
Via marktplaats in Soest voor 29 euro.
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline varaderohuibje

Re: Laatste aankoop
« Reactie #679 Gepost op: 14 april 2014, 18:00 »
Om kado te geven aan iemand die soms de weg kwijt is  >:D

Big Bazar... iets van 1 euro ... alleen ander merk.. who cares ... ;D


Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #680 Gepost op: 28 april 2014, 20:11 »
Voltmetertje om de boel een beetje in de gaten te houden.
Kosten 4 euro bij deal extreme en gratis thuis.
Is waterdicht, maar moet wel een beetje verticaal worden geplaatst om hem goed te kunnen aflezen.






« Laatst bewerkt op: 29 april 2014, 14:25 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Gerritn

Nieuwe oude helm
« Reactie #681 Gepost op: 28 april 2014, 21:53 »
Wil ik toch even laten zien: Mijn AT Schubert C3!
Heb een handige creatieve collega die hem gespoten heeft en ik ben blij!
mvg Gerrit.

Omit

  • Gast
Re: Nieuwe oude helm
« Reactie #682 Gepost op: 29 april 2014, 11:31 »
Wil ik toch even laten zien: Mijn AT Schubert C3!
Heb een handige creatieve collega die hem gespoten heeft en ik ben blij!

Mooie helm !  ;D. Handig zo'n creatieve collega.  :P

Offline varaderohuibje

Re: Laatste aankoop
« Reactie #683 Gepost op: 01 mei 2014, 21:17 »
doe voor mij maar een laarsje C:-)



Offline MJB

Re: Laatste aankoop
« Reactie #684 Gepost op: 02 mei 2014, 00:22 »
Nieuwe Polisport Evolution handkappen:


Of met bijgeleverde spoiler:


Nog even niet te monteren, aangezien ik toch aan m'n stuur aan het klooien was besloten die gelijk maar opnieuw te laten poedercoaten, zag er niet echt mooi meer uit. Hopelijk eind volgende week gemonteerd op 'n weer mooi zwart stuur :D

Offline TransAlpGhost

Re: Laatste aankoop
« Reactie #685 Gepost op: 12 mei 2014, 22:29 »
een gebruikte koffer set met wat sporen, maar wel passend met veel ruimte  ;D 8)



beetje plakken en wat waterdicht maken, als voorbereiding op een volgende vakantie alvast
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Joxer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #686 Gepost op: 17 mei 2014, 14:22 »
Ze waren natuurlijk al een tijd binnen, maar met veel vertraging zitten ze er nu ook op: mij HD-koffers!
En blij dat ik er mee ben, kan niet wachten tot de Pinksteren, lekker kamperen en alles gewoon zelf meenemen :D


Offline dropken

Re: Laatste aankoop
« Reactie #687 Gepost op: 17 mei 2014, 15:11 »
Mis nog wel de transalpclub nummerplaat houder dan zou het helemaal kloppen maar inderdaad een schitterend mooi stel koffers die lui maken wel vakwerk.

Offline Sugnar

Re: Laatste aankoop
« Reactie #688 Gepost op: 19 mei 2014, 17:12 »
Ze waren natuurlijk al een tijd binnen, maar met veel vertraging zitten ze er nu ook op: mij HD-koffers!
En blij dat ik er mee ben, kan niet wachten tot de Pinksteren, lekker kamperen en alles gewoon zelf meenemen :D



Blijven mooie koffers :)
Ik heb ze zelf andersom erop hangen, slot naar de achterkant wijzend. Stel ik zou ze niet goed afsluiten ofzo, dan kan de wind er niet onder  slaan en daardoor de deksel open waaien. En omdat de koffers iets vooroverhangen blijft de deksel dan wat makkelijker openstaan :)

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #689 Gepost op: 19 mei 2014, 17:29 »
mooie koffers hoor, ik snap alleen niet waarom ze zo ver van je motor afhangen
Varadero SD02  2004