Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434528 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joxer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #690 Gepost op: 19 mei 2014, 18:19 »
Mis nog wel de transalpclub nummerplaat houder dan zou het helemaal kloppen
Ja ja, ik weet het... ;)
Als jij nu even uitlegt hoe ik dat schroefje, waarmee de nummerplaat vast zit aan het spatbord, los krijg, dan regel ik dat ook nog even. ::)

Offline dropken

Re: Laatste aankoop
« Reactie #691 Gepost op: 19 mei 2014, 18:55 »
als je dat kofferrek erop krijgt zal dat ene rotschroefje jou ook nog wel lukken en anders een keer bij Stammtisch Oost dan doen we het met vereende krachten voor je. (of 6 juli de sleuteldag Oost in Wijchen)

Offline Sandra

Re: Laatste aankoop
« Reactie #692 Gepost op: 19 mei 2014, 23:14 »
Zo, nu geen smerig achterwiel meer. Goed spul dat Bel Ray.
Misschien een tip waar je wat aan hebt: ik maak het achterwiel en overal waar zich wel wat kettingvet bevind schoon met pledge meubelspray met bijenwas, wel eerst op de doek spuiten natuurlijk ....echt het vliegt eraf en verzorgd ook nog eens. Volgens mij verkoopt AH het nog.
Wij poetsen de hele motor altijd met pledge, lekker snel werken en geen witte resten zoals bij gewone was voor auto's, ideaal spul! Helmvizier gaan ook heel best, regen druppels ''pakken'' niet eens waait van 't vizier af.. :)
Deze pledge poetsmethode hebben we van een oude buurman, hij deed er zijn kever altijd mee. Op metallic lak werkt het prima, uni lak wordt een beetje vlekkerig als de lak niet optimaal clean is.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: Laatste aankoop
« Reactie #693 Gepost op: 20 mei 2014, 10:46 »
Beste Sandra, moest wel een beetje glimlachen om je sympathieke en welgemeende raad om mijn motor te poetsen met Pledge. Zal tzt mijn vrouw eens vragen om dat spul te kopen en het uit te proberen. Als het niet werkt kunnen we het alsnog op het bankstel poetsen. :)
Hoi, kan me je glimlach best voorstellen....
Toen buurman Rinus vertelde dattie z'n kever ermee deed fronsden wij onze wenkbrouwen ook, maar het werkt perfekt en sindsdien poetsen wij er de de motoren mee. Succes!
Zoo, en nu on-topic.....het gaat immers om de laatste aankoop
[img]http://img684.imageshack.us

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #694 Gepost op: 23 mei 2014, 14:07 »
Customz aluminium radiateur roostertjes  8)


Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #695 Gepost op: 23 mei 2014, 19:14 »
Nog nooit die 700 radiateurs goed bekeken, zou je zelf even moeten doen (of even een foto met wat maten).
Bij de 600 zit het zo bevestigd:



Als het niet teveel verschil is kun je deze roosters wel aanpassen of anders kan ik de tekening iets wijzigen...

Offline Arjen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #696 Gepost op: 23 mei 2014, 21:43 »
Die boutjes zijn origineel. Zit normaal de plastic bescherming mee vast. Dop 10. Ik sleutel teveel.
“Never Stop Exploring”

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #697 Gepost op: 24 mei 2014, 21:48 »
Ik zie het op de exploded views op internet ook. Dat word een stuk moeilijker iets stevig op te bevestigen.
Dan moet je iets compleet anders bedenken qua bevestiging.


Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #698 Gepost op: 25 mei 2014, 10:02 »
Citaat
Customz aluminium radiateur roostertjes

Zelf fabricaat Pim ???
Clubactie misschien ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #699 Gepost op: 25 mei 2014, 15:51 »
Geduld, geduld. Moet toch eerst weten of ik het goed gedaan heb ;D

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #700 Gepost op: 25 mei 2014, 16:20 »
Ja hoor, prima gedaan maar ik kon nergens vinden of het self made was .
Vandaar.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #701 Gepost op: 25 mei 2014, 16:30 »
Ah zo, ja heb een roostertje dat ik ooit eens gekocht en aangepast heb als inspiratie gebruikt en toen deze getekend.

Offline noordfries

Re: Laatste aankoop
« Reactie #702 Gepost op: 27 mei 2014, 20:29 »


vandaag m'n "nieuwe" koffers opgehaald uit amsterdam!

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #703 Gepost op: 27 mei 2014, 22:30 »
Leuk setje voor 50 euro.
Maar hebben zo te zien al wat Sahara meegemaakt. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline noordfries

Re: Laatste aankoop
« Reactie #704 Gepost op: 27 mei 2014, 22:45 »
ik moest er wel wat zand uitkloppen ja!

Offline Two Plugs

Re: Laatste aankoop
« Reactie #705 Gepost op: 27 mei 2014, 23:12 »
Gelden nieuwe remblokjes achter ook voor deze topic?  ;D

#Helemaal #klaar #voor #het #VCIM #in #Noorwegen!  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Icarus

Re: Laatste aankoop
« Reactie #706 Gepost op: 28 mei 2014, 00:46 »
Nieuwe aanwinst met klein HISS probleempje gisteren. Maar ach, dat mag de pret niet drukken  ;)


Offline Pakfiets

Re: Laatste aankoop
« Reactie #707 Gepost op: 28 mei 2014, 19:46 »
Dus het is er toch een van Buitelaar geworden? 8)

Offline myHighness

Re: Laatste aankoop
« Reactie #708 Gepost op: 06 juni 2014, 21:07 »
Mijn wolfman rainier tank bag is gisteren binnen gekomen, so far so solid. Heb hem wel vastgesnoerd, maar nog niet met inhoud rondgereden. Alleen nog de shoulder straps inruilen voor de backpack straps, en 1/3 van mijn bagage uitrusting is compleet. Wil er nog 2 zij tassen bijnemen van wolfman, maar nog even bekijken welke het gaan worden.

Twijfel ook nog een beetje over Ortlieb, maar hun tanktas was een beetje onhandig ontworpen, naar mijn idee. Nog een klein maandje tot de vakantie!

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #709 Gepost op: 06 juni 2014, 21:32 »







Nieuwe koppeling voor de Varadero. Beetje blauw uitgeslagen de metalen platen.
Wilde niet meer in de vrij stand komen en ontkoppelen ging de laatste tijd wat zwaar.
Staat wel "for sale "maar hij moet wel in "goede staat" zijn toch  :o
De nieuwe eigenaar krijgt in elk geval een IZGST zijnde Dero met nieuwe banden, accu en koppeling.

Dagje Sprundel en de boel was weer gefikst.

Alleen is Ad wel sleuteltje 13 kwijt.
De ene go$%*(($#@@ na de andere, dus ik ben maar gevlucht om 17.30.
maar uiteindelijk komt alles wel weer goed.





PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Omit

  • Gast
Re: Laatste aankoop
« Reactie #710 Gepost op: 08 juni 2014, 14:50 »
Nieuwe topkoffer.... ::) ;D


Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #711 Gepost op: 10 juni 2014, 11:19 »
Mijn wolfman rainier tank bag is gisteren binnen gekomen, so far so solid. Heb hem wel vastgesnoerd, maar nog niet met inhoud rondgereden. Alleen nog de shoulder straps inruilen voor de backpack straps, en 1/3 van mijn bagage uitrusting is compleet. Wil er nog 2 zij tassen bijnemen van wolfman, maar nog even bekijken welke het gaan worden.

Twijfel ook nog een beetje over Ortlieb, maar hun tanktas was een beetje onhandig ontworpen, naar mijn idee. Nog een klein maandje tot de vakantie!

Ik heb de wolfman zijtassen, ik vind ze fijn, denk er echter wel aan hoeveel inhoud je mee wil nemen en of dat gaat passen

Offline myHighness

Re: Laatste aankoop
« Reactie #712 Gepost op: 12 juni 2014, 21:43 »
Welke tassen heb je Kwafo? Ik was naar de rolies aan het kijken (die zijn in orange, net zoals de stickers op mijn Alp, heel belangrijk). Over bagage maak ik me niet zo druk, samen met mijn vriend hebben we het een aantal keer voor elkaar gekregen om met 1 Vespa minstens een week door Frankrijk te toeren, ben dus best aardig in thuislaten van overbodige spullen. Aangezien we met 2 motoren gaan, hebben we  4x zijtassen, 2x tanktas en nog het een en ander op de buddy seat gesnoerd. Moet wel wat inpassen.
Voordeel val de Wolfman tassen lijkt me dat ze te "kleien" zijn, minder erin? tas strakker snoeren en kleiner.

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #713 Gepost op: 13 juni 2014, 10:57 »
Ik heb ze in het geel, zie foto, volgens mij zijn ze er ook in het zwart, maar geel valt toch net weer wat meer op ;-) ben er erg content met deze tassen, je kunt ze inderdaad weer klein vastsnoeren

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #714 Gepost op: 13 juni 2014, 11:06 »

Offline myHighness

Re: Laatste aankoop
« Reactie #715 Gepost op: 13 juni 2014, 13:26 »
Die heb ik inderdaad ook gezien, heb mijn tanktas ook via rallyadventureshop besteld, prima service daar.

Kwamen er alleen achter dat de kat onze Thermarest matjes kapot heeft geklauwd, dus budget van zij tassen zal iets omlaag zakken. In principe moet er een kooksetje, evt een trui en extra schoenen/slippers inkunnen. Heb jij er nog extra pacsafe netjes omheen? Ze zijn natuurlijk makkelijker open te maken dan koffers, maar ik vraag me af of mensen echt gaan rotzooien daarmee. Leren zijtassen van mijn vriend heeft ook nog nooit iemand ingekeken (gewoon een kwestie van de vieze was bovenop lijkt me)

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #716 Gepost op: 13 juni 2014, 22:36 »
Grappig Frans  :). Hoe werkt dat precies? De oplader thuis opladen in het stopcontact en dan heb je 'reservestroom' paraat ofzo?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #717 Gepost op: 13 juni 2014, 23:01 »
Duidelijk! Bedankt Frans  :) Idd een koopje  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #718 Gepost op: 14 juni 2014, 12:11 »
Die heb ik inderdaad ook gezien, heb mijn tanktas ook via rallyadventureshop besteld, prima service daar.

Kwamen er alleen achter dat de kat onze Thermarest matjes kapot heeft geklauwd, dus budget van zij tassen zal iets omlaag zakken. In principe moet er een kooksetje, evt een trui en extra schoenen/slippers inkunnen. Heb jij er nog extra pacsafe netjes omheen? Ze zijn natuurlijk makkelijker open te maken dan koffers, maar ik vraag me af of mensen echt gaan rotzooien daarmee. Leren zijtassen van mijn vriend heeft ook nog nooit iemand ingekeken (gewoon een kwestie van de vieze was bovenop lijkt me)

Nee zit geen pacsafe op gewoon stieken voor als ik snel iet mee wil nemen. Eigenlijk heb ik nog nooit gemerkt dat iemand er in spiekt :-p heb er constant reserve gereedschap in zitten en 1l olie maar nog nooit meegenomen X-D misschien ligt het er ook aan waar je bent. het is inderdaad zo open te snijden als ze echt willen. Maarja, mensen gaan er ook niet echt vanuit dat een motorrijder daar belangrijke dingen in laat zitten denk ik

Offline myHighness

Re: Laatste aankoop
« Reactie #719 Gepost op: 22 juni 2014, 22:30 »
Een Denver "sport" cameraatje gekregen. Even een goede plek ervoor uitvogelen, het bandje voor de helm lijkt meer voor een fietshelm te zijn (die wat meer openingen hebben) en monteren op de valbeugels geeft een erg indrukwekkend beeld, beetje alsof je naar een aquarium kjikt, zo mooi golft het.

Verder prima dingetje, alleen jammer dat je hem niet kan opladen en filmen tegelijk. Anders hadden we wel de associale meneer of mevrouw in de auto erop gehad die het nodig vondt om mijn vriend af te snijden op een 80km weg, door gewoon vanaf de tegenmoetkomende baan naar rechts (vanuit ons gezien) te steken. Waarschijnlijk net level up gegaan in een facebook spelletje ofzo en geen tijd meer om even af te remmen en kijken.