Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434776 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #780 Gepost op: 06 september 2014, 09:33 »
hahah ja regeleaar komt als het goed is vandaag binnen  :))

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #781 Gepost op: 08 september 2014, 19:03 »
Kofferset
dikke aluminium handvatten met rubber ingelegd (samen met de achterdemper de beste nuttige verbetering)
Barracuda spiegels met richtingaanwijzers
Smoke richtingaanwijzers
Azerbis handkappen



◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #782 Gepost op: 08 september 2014, 19:04 »
Carbonfolie

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #783 Gepost op: 08 september 2014, 19:52 »
Mooi die folie Cas.
Waar heb je die vandaan  ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #784 Gepost op: 08 september 2014, 20:31 »
http://www.aliexpress.com/item/200X50-CM-3D-carbon-fiber-vinyl-film-carbon-fibre-sticker-78-7X19-7-10-color-option/1608289680.html

Chinese meuk Marien, leuk om mee te oefenen. Dit spul bestaat uit 2 lagen, een pvc laag en een lijm laag. 3M folie bestaat uit 3 lagen, de 3e laag is een laag met luchtkanaaltjes waardoor de folie veel mooier en vlakker is aan te brengen.
Komende winter ga ik er 3M folie op zetten, die is wel een stuk duurder dus minder geschikt als oefenmateriaal. En geloof me, het valt niet mee dat wrappen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #785 Gepost op: 09 september 2014, 07:40 »
hahah vertel mij wat, heb heel mijn motor gewrapt, wat een $*&% karwei, wel van geleerd, ik ga nooit meer mijn tank wrappen :-p, laat het dan wel doen

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #786 Gepost op: 09 september 2014, 09:21 »
Hoezo lastig zo'n tankje wrappen?  :D https://www.youtube.com/watch?v=rqgxsPBuf9U

Welk merk folie heb je gebruikt? Ik wil in de winter ook de kunststof bak aan de onderzijde wrappen maar dat doe ik in stukken, veel makkelijker.
« Laatst bewerkt op: 09 september 2014, 14:11 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Laatste aankoop
« Reactie #787 Gepost op: 09 september 2014, 14:29 »
Je hebt het wel mooi gewrapt Cas lekker strak, kan je m,n vrouw er soms
ook mee doen?    T,is nodig namelijk!

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #788 Gepost op: 09 september 2014, 14:36 »
Welke kleur moet dat dan worden Ron? Carbon lijkt me niet mooi staan bij een vrouw.
Zo strak zit het er niet op, er zit hier en daar een luchtbelletje en een rimpeltje in. Maar dit is hele goedkope folie (ik had 4.5 mtr.) en het was mijn bedoeling om er eens mee te oefenen en komende winter er een kwalitatief goede folie op te zetten. Ik ben er toch een dikke week mee bezig. Je kunt het ook laten doen maar ik denk dat dat een fortuin kost.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #789 Gepost op: 09 september 2014, 15:25 »
ik heb van de winter ook wrap plannen, misschien kan Ron zijn vrouw rond sturen om op te oefenen ;)
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #790 Gepost op: 09 september 2014, 19:10 »
Wrappen gaat populair worden, iedereen aan de folie.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline mickey

Re: Laatste aankoop
« Reactie #791 Gepost op: 09 september 2014, 20:24 »
Ook ik zit er aan te denken om mijn Dero, komende winter te wrappen.
Enkele maanden geleden een schuivertje gemaakt ( door overmatig grind) waardoor linker zijkant en tank behoorlijk gehavend is.
Gelukkig heb ik alweer nette kuipdelen en tank. Maar mijn Varadero was enkele jaren gelelden matzwart metallic gespoten en dat krijg ik nu nooit meer hetzelfde.


Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #792 Gepost op: 09 september 2014, 20:30 »
bestel een paar meter van die goedkope Chinese folie om mee te oefenen voordat je dure folie gaat kopen, het is echt een zenuwslopend werkje. Ik was eindelijk gestopt met roken en zit nu, na het wrappen, weer op 30 sigaretten per dag.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #793 Gepost op: 09 september 2014, 20:36 »
ik sla nog maar een wintertje over, een niet gewrapte dero wordt waarschijnlijk een zeldzaam ding ;D, @Mickey schuivertje was toch wel zonder valbeugel...
Varadero SD02  2004

Offline mickey

Re: Laatste aankoop
« Reactie #794 Gepost op: 09 september 2014, 20:41 »
Het schuivertje was inderdaad zonder valbeugels, deze heb ik inmiddels en worden na de wrap zeker gemonteerd.
Gelukkig heb ik wat ervaring met wrappen, in februari hebben we met wat collega's ons eerste volledige wrapprocess voltooid, zie
http://www.vanhorssentotaalmedia.nl/project-bmw-z4/. Best goed gelukt vind ik zelf.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #795 Gepost op: 09 september 2014, 20:52 »
Nu een motor wrappen, met gemene hoekjes.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline GK

Re: Laatste aankoop
« Reactie #796 Gepost op: 10 september 2014, 10:28 »
foliekwaliteit scheelt echt heel veel, ik had zilveren folie, dat was redelijke fijne folie en goed te doen. Had ook zwarte folie maar die was stug en bleef niet goed zitten.

Het is inderdaad een kwestie van geduld, doe het t liefst lekker binnen op kamertemperatuur, met een lekker muziekje op de achtergrond  :P

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #797 Gepost op: 10 september 2014, 15:45 »
Welke merken folie heb je dan allemaal gebruikt? Chinese, 3M of een ander merk?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Bikkel

Re: Laatste aankoop
« Reactie #798 Gepost op: 10 september 2014, 17:25 »
http://www.aliexpress.com/item/200X50-CM-3D-carbon-fiber-vinyl-film-carbon-fibre-sticker-78-7X19-7-10-color-option/1608289680.html

Chinese meuk Marien, leuk om mee te oefenen. Dit spul bestaat uit 2 lagen, een pvc laag en een lijm laag. 3M folie bestaat uit 3 lagen, de 3e laag is een laag met luchtkanaaltjes waardoor de folie veel mooier en vlakker is aan te brengen.
Komende winter ga ik er 3M folie op zetten, die is wel een stuk duurder dus minder geschikt als oefenmateriaal. En geloof me, het valt niet mee dat wrappen.

chinese meuk??? maar wel via Rusland bank, dus mag je wel opschieten met bestellen (of niet) voordat die markt ook wordt afgesloten 8) 8)
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #799 Gepost op: 10 september 2014, 17:36 »
Ik heb wat van die zooi besteld.
Gewoon om te proberen.
Voor die 7,5 dollar kun je je geen bult vallen. voor 2 meter
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #800 Gepost op: 10 september 2014, 17:38 »
Heel goed spul om mee te oefenen Marien, en dat is echt nodig voordat je veel geld uitgeeft aan kwalitatief goede folie. Ongeveer 3 weken en je hebt het binnen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #801 Gepost op: 10 september 2014, 17:40 »
Voordeel is wel........
ik heb de tijd  ;D

Maar ik zal de resultaten publiceren tzt.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #802 Gepost op: 10 september 2014, 17:45 »
chinese meuk??? maar wel via Rusland bank, dus mag je wel opschieten met bestellen (of niet) voordat die markt ook wordt afgesloten 8) 8)

Ik ben klaar met kopen in China, heb daar dure hendels gekocht (rem en koppeling) en die passen voor geen meter. Ik had nog een mailtje gestuurd om een bevestiging of ze zeker wisten dat deze hendels zouden passen op een Varadero en het antwoord was 100% zeker. Ze passen voor geen meter en zo heb ik nog een paar spiegels uit China die ook de vuilnisbak in kunnen. Toch weer 80 euri weggegooid. Dus voor mij niets meer uit China.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline mickey

Re: Laatste aankoop
« Reactie #803 Gepost op: 10 september 2014, 18:18 »
ik heb een goede ervaring met folie van Sign o times, uit Best, ze zijn goedkoper als Avery

Offline Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline mickey

Re: Laatste aankoop
« Reactie #805 Gepost op: 10 september 2014, 19:41 »
Er is ook nog multifix, Oracal, we gebruiken hier wel de printbare folies van, ik heb geen ervaring met de carwrap folies
kijk anders eens op :
http://www.multi-fix.com/index.html
http://www.orafol.com/gp/europe/de/support/farbkarten/oracal-970-premium-wrapping-cast

of de folies van hexis:
http://www.hexisnederland.nl/snijvinyl/cast-kleurvinyl


Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #806 Gepost op: 15 september 2014, 14:40 »
BOT  :)

Nieuwe broek gekocht! Klim Latitude  8)



TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #807 Gepost op: 15 september 2014, 14:44 »
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #808 Gepost op: 15 september 2014, 14:48 »
Mooi spul hè  8)
Bij de RAS in Zutphen is de prijs nog net een tikkie lager Arthur. Tip voor jou: neem de tall versie, de regular is redelijk kort  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #809 Gepost op: 15 september 2014, 17:47 »
bedankt voor de tip maar ik heb nog even andere prioriteiten. maar even goed wel mooi spul.
Varadero SD02  2004