Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eerde jan

Re: Laatste aankoop
« Reactie #840 Gepost op: 02 oktober 2014, 11:50 »
Motorbrugje van een collega overgenomen.

Offline bartjanm

Re: Laatste aankoop
« Reactie #841 Gepost op: 16 oktober 2014, 14:35 »
Geen clubmotor, maar wel leuk voor erbij :) Heeft "wat" werk, maar das een leuk winter projectje!


Offline Robin66

Re: Laatste aankoop
« Reactie #842 Gepost op: 17 oktober 2014, 06:58 »
Misschien een tip waar je wat aan hebt: ik maak het achterwiel en overal waar zich wel wat kettingvet bevind schoon met pledge meubelspray met bijenwas, wel eerst op de doek spuiten natuurlijk ....echt het vliegt eraf en verzorgd ook nog eens. Volgens mij verkoopt AH het nog.
Wij poetsen de hele motor altijd met pledge, lekker snel werken en geen witte resten zoals bij gewone was voor auto's, ideaal spul! Helmvizier gaan ook heel best, regen druppels ''pakken'' niet eens waait van 't vizier af.. :)
Deze pledge poetsmethode hebben we van een oude buurman, hij deed er zijn kever altijd mee. Op metallic lak werkt het prima, uni lak wordt een beetje vlekkerig als de lak niet optimaal clean is.

Ik vond dit zo'n lekker origineel idee... maar vandaag zie ik dit artikel... http://rideapart.com/articles/household-cleaners-can-use-clean-bike

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #843 Gepost op: 17 oktober 2014, 10:10 »
Het is al een oud recept om meubelspray te gebruiken maar dan niet voor de motor, maar voor je vizier van je helm.
Er zit een soort bijenwas in, is niet vettig  en reinigt als de beste.
Ook beslagen vizier is stukken minder.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Robertehv

Re: Laatste aankoop
« Reactie #844 Gepost op: 17 oktober 2014, 14:24 »
En vergeet diesel niet als roestoplosser of lampenolie om vet van je velgen af te poetsen. Kost haast niks en werkt als een tiet.
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #845 Gepost op: 17 oktober 2014, 14:27 »
Afgelopen week de rolletjes carbon plastic uit China ontvangen en vandaag maar eens een poging gewaagd.

Je moet klein beginnen toch, dus kies ik de handkappen van de Varadero maar eerst om ze een carbon look te geven.
De haardroger van Joke gejat en een rustig plekje opgezocht om in de aanval te gaan.
Vol goede moed natuurlijk en het begin is er.



Hier en daar een kreukeltje, maar volgens de gebruiksaanwijzingen hier op het forum, moet dat met de föhn wel lukken.
Hoogste stand gezet en behalve een paar verbrandde fikken is het resultaat om te huilen.



Weet je wat.





Dan maar zonder carbon look.
Wat een rotzooi verkopen die chinezen.  >:( >:(



Zo, ik kan weer rustig slapen.

Tja Cas, ik heb blijkbaar toch jou expertise nodig 8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #846 Gepost op: 17 oktober 2014, 19:08 »
Geef je het nu al op Marien? Kijk eens naar dit filmpje hoe simpel het is!

https://www.youtube.com/watch?v=4_J17e9QNhc
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #847 Gepost op: 17 oktober 2014, 19:35 »
Geen clubmotor, maar wel leuk voor erbij :) Heeft "wat" werk, maar das een leuk winter projectje!



Gave motor! Motorblok goed? :P

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #848 Gepost op: 17 oktober 2014, 19:57 »
Citaat
hoe simpel het is!

Ja hoor, bij een mooi rond oppervlakje lukt mijn dit ook wel.
Als er een hoekje in zit wordt het een andere zaak.

Maar kom het me dan maar voordoen.
Ik heb nog genoeg materiaal over voor 3 motoren  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #849 Gepost op: 17 oktober 2014, 20:15 »
 Ik kom wel weer een keer naar Duiven Marien.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline bartjanm

Re: Laatste aankoop
« Reactie #850 Gepost op: 20 oktober 2014, 10:04 »
Gave motor! Motorblok goed? :P

Goed genoeg om vanaf zoetermeer naar maarssen te rijden, maar nog niet goed genoeg om op te blijven rijden. Er komt meer rook uit andere plekken dan uit de uitgang van de uitlaat, en er lekt olie.. maar hij start wel met een paar keer kicken..

Ik ga maar beginnen met kijken of ik de uitlaat dicht krijg, en alle pakkingen in het blok vervangen. de kilometerteller is ook stuk, dus al met al is het nog wel een aardig projectje, maar daar was de prijs ook naar (heb er 375 voor betaald) Maar eens beginnen met m'n werkplaats op orde maken en dan 't blok er uit, m'n werkplaatshandboek voor deze motor is ondertussen binnen :)

Offline Africaanse Twins

Re: Laatste aankoop
« Reactie #851 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:46 »
En als je je handkappen vast zet?
Dan kan je veel meer spanning op het plastic zetten en het er wellicht een beetje overheen stretchen?

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #852 Gepost op: 20 oktober 2014, 13:34 »
Het is niet zo zeer spanning op zetten, maar het materiaal zelf is geen echt carbon, maar gewoon plak plastic.
Als je het uitrekt, dan gaat de structuur naar de knoppen.

Voor vlakke stukken zonder gekke rondingen of hoeken is het prima spul, want het plakt als de neten. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #853 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:22 »
Het is geen leuke klus, vooral niet met die Chinese folie.
Die moeilijke bochten en andere lastige vormen moet je gewoon met losse stukken doen Marien, een beetje op het verband letten en voorzichtig afsnijden met een vlijmscherp mesje, je ziet er bijna niets van.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #854 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:30 »
Citaat
afsnijden met een vlijmscherp mesje

Ja, dat had ik ook in gedachte, maar ik probeer ook even het originele spul.
Is stuk duurder, dat dan weer wel.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #855 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:36 »
Hier zit ook een los stuk in anders krijg je (ik) dat nooit netjes en je ziet het alleen maar als je het weet en er met je neus bovenop staat.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #856 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:37 »
Oefen eerst op de folie die je nu hebt voordat je die dure folie gaat verknallen.
Oefening baart kunst.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #857 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:39 »
Dat voorstuk rond de koplamp, is dat wel goed gelukt
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #858 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:50 »
Dat was het eerste stuk dat ik deed, en ook het makkelijkste. Hier een daar een minuscuul rimpeltje. Ik denk dat je een rimpeltje hier en daar gewoon moet accepteren anders is het geen doen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #859 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:51 »
Haha, die rimpels vallen in het niet bij de mijne  ;D ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #860 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:53 »
Dat is op te lossen met Botox maar een rimpel in de folie kun je weer opnieuw beginnen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #861 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:58 »
Het zijn trouwens geen rimpeltjes maar hele kleine luchtbelletjes en daar heb je met 3M folie geen last van.
Ik kan er nu geen foto van maken want je ziet het alleen maar als de zon erop staat.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #862 Gepost op: 20 oktober 2014, 15:08 »
Hmmmm, hier schijnt de zon
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #863 Gepost op: 20 oktober 2014, 17:16 »
Luchtbelletjes
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #864 Gepost op: 20 oktober 2014, 17:39 »
Kun je voor die belletjes niet een dunne naald pakken en ze lekprikken? :P

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #865 Gepost op: 20 oktober 2014, 17:44 »
Heb ik al geprobeerd op een onopvallende plek.
Zodra de zon daarop gaat branden gaat de folie opspannen en krijg je een gat waar dan ook weer water in kan komen.
Er is maar 1 oplossing voor.............3M folie of een ander goed merk maar dat kost een paar centen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #866 Gepost op: 20 oktober 2014, 17:55 »
Ik ga dus 3M folie bestellen Cas.

Dit spul plak ik wel in de la, of anders tegen de zijkant van mijn Transavia Trolley
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #867 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:02 »
Vergeet de Primer 94 niet mee te bestellen Marien.
https://www.youtube.com/watch?v=ESm6szzkEc8
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #868 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:11 »
Iemand al eens een offerte aangevraagd bij een expert?

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #869 Gepost op: 20 oktober 2014, 18:15 »
Dat is ook een mogelijkheid, laten doen door een expert, geen idee wat het kost.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.