Om Waffie niet de grond in te boren kan ik jullie vertellen dat het de waarheid is.
Mijn verwachtingen waren echter dat het blok zou lopen en het preventief was vervangen.
Nu de boel open is blijven er vragen rondzingen.
Uiteraard weet Ad dit ook niet, maar even wat gegevens.
Er is een gloednieuwe kop gemonteerd met nieuwe pakkingen etc. Dit heeft nog geen roetresten in de uitlaat, terwijl dit aan de andere cilinder wel zo is.
De kop is dus vervangen nadat het blok is uitgebouwd,
De nokkenas ketting zat er echter gebroken in.
Het wordt nu dus zoeken naar de oorzaak van het stuklopen van de ketting.
Omdat er overal al nieuwe pakkingen in zaten heb ik het vermoeden dat het bl;ok na de koprevisie toch nog heeft gelopen en dus daarna weer is stukgedraaid.
Hier wat foto's.
Hier ziet het er nog allemaal hoopvol uit.
Eerst maar eens de kleppen stellen, want je weet maar nooit.
De oplettende lezer heeft natuurlijk al lang gezien dat de nokkenas ketting aan de voorkant ontbreekt.
Wij hadden dat ( nog ) niet in de gaten.
Je ziet de ketting onder het tandwiel liggen, naar blijkt gebroken
Hier is goed te zien dat de achterste geleider gewoon gespleten is over de volle lengte
Dit zou een nieuwe nokkenas kettingspanner moeten zijn, maar is ernstig beschadigd.
Nu nog dat verrekte vliegwiel eraf zien te krijgen en dan kunnen we weer verder.
Ik zal binnenkort een nieuw topic starten met alle bevindingen, ter lering ende vermaak