Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1110 Gepost op: 20 oktober 2015, 21:53 »
Gave potjes Cas  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1111 Gepost op: 20 oktober 2015, 22:55 »
Cas ik had dat probleem ook, bij scorpion hebben ze niet aan kofferrekken gedacht, maar ik heb het toch op kunnen lossen door een ring te plaatsen tussen de lange  verstevingspijp en het punt waar ze beneden zijn bevestigd, ze gaan daardoor iets naar binnen en komen van de uitlaat pijp af. en ik heb aan de rechterkant nog wat materiaal van de verstevingingspijp weggehaald. en zonder die scorpion stickers zijn ze wel mooier hoor :)
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1112 Gepost op: 20 oktober 2015, 23:07 »
Heb ik ook gedaan met die ring aan de onderkant maar ik vond de speling tussen de stang en de achterbrug een beetje krap worden.
En ach, zo vaak zitten de koffers er niet op en als ze er op zitten zijn ze niet superzwaar beladen dus ik zal die stangen niet echt missen. I Always travel light ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1113 Gepost op: 20 oktober 2015, 23:11 »
tis inderdaad allemaal krap maar ik heb er ondertussen al wel 20000 ofzo mee gereden en gaat goed en wil die verstevigingspijpen erop houden vanwege 5000 km met aanhangertje per jaar
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1114 Gepost op: 20 oktober 2015, 23:14 »
Ik heb die monsteruitrusting van jou gezien, dan kun je wel wat versteviging gebruiken.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1115 Gepost op: 20 oktober 2015, 23:18 »
Overigens heb ik deze uitlaten erop gezet omdat ze goed passen samen met de kofferbeugels. Met de Mivv's was dat niet te doen, die waren te groot en hebben inmiddels een nieuw tevreden baasje.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Erickbnl

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1116 Gepost op: 28 december 2015, 13:51 »
De warme kerstdagen zijn goed van pas gekomen.
Heavy duties koffers en 12Volt aansluitingen zijn op onze Transalps gemonteerd. Mooi werk  :)


Offline Erickbnl

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1117 Gepost op: 28 december 2015, 13:53 »
Foto 2

Offline delange33

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1118 Gepost op: 28 december 2015, 16:53 »
Mooi zo zwart wit!  :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline scrambler

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1119 Gepost op: 28 december 2015, 17:03 »
Kerstman is geweest : crashbars en kofferrek van Heavy Duties,  carterbescherming van Pim.
Heel tevreden over kwaliteit en service van HD en Pim. Monteren was kinderspel.

Offline Erickbnl

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1120 Gepost op: 28 december 2015, 17:53 »
Geen foto's van de HD-koffers?

Offline loel

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1121 Gepost op: 28 december 2015, 19:43 »
Hoi
Ik vond dit onder de kerstboom
Triumph tiger 800

Offline loel

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1122 Gepost op: 28 december 2015, 20:01 »
Maar mijn alp blijft ook nog

Offline EDxrv

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1123 Gepost op: 28 december 2015, 20:08 »
« Laatst bewerkt op: 28 december 2015, 20:13 door Eduardxrv »

Offline scrambler

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1124 Gepost op: 28 december 2015, 20:31 »
@erickbnl: geen koffers , bedoeld voor soft-luggage....

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1125 Gepost op: 29 december 2015, 13:12 »
Altijd fijn om te horen dat de bakken bevallen, dat motiveerd om ze te blijven maken :)

Ik heb zelf (eindelijk) geinvesteerd in een nieuw buigijzer. Dat zou het maken van bagageframes en valbeugels aanzienlijk moeten vergemakkelijken 8)

Offline Matth

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1126 Gepost op: 30 december 2015, 16:14 »
Van de kerstman: Alpinestars Bogota pak en Shoei Qwest helm :)

Offline robbing

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1127 Gepost op: 30 december 2015, 17:15 »
Vandaag bij Ten Kate in Nieuwleusen geweest vanwege de oudejaarsactie.

Even de nieuwe Africa Twin bekeken en een helm aangeschaft NEXX X.D1 VOYAGER.

Top helm!

Honda Africa Twin CRF1000L CRF Rally

Offline delange33

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1128 Gepost op: 30 december 2015, 18:39 »
Gave helm die NEXX, ook mooi in tricolor.. ;)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline chaly-dude

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1129 Gepost op: 30 december 2015, 20:11 »
XL600V kilometer stand: 62750

balhoofd lager
voorvork keerringen en stofkappen
voorvork olie ATF
bougies NGK DPR7EA-9
oliefilter MAN 67/1
olie 10W 40
koelvloeistof
remvloeistof vervangen DOT 5.0
bus onderkuip
synchroniseren carburateurs
voorremklauw gereinigd
hoofdremcilinder gereinigd
achterremklauw gereinigd
ketting ingevet

'Bonnetje' van wat er is gebeurd aan mijn Transalp :).
Vandaag getest en direct motor in de winterstalling gezet. Wat reed dat lekker zeg. Fantastisch.
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1130 Gepost op: 30 december 2015, 20:32 »
ATF in de voorvork? Waarom geen veren olie, dat doet zijn werk toch veel mooier?

Offline Freutel

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1131 Gepost op: 30 december 2015, 20:34 »
Winterstalling? Vind het  zelf nog prima brommerweer....
Transalp xl600 v (PD06) 1987

Offline chaly-dude

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1132 Gepost op: 30 december 2015, 22:34 »
ATF in de voorvork? Waarom geen veren olie, dat doet zijn werk toch veel mooier?

Geen idee. Er is wel over nagedacht, maar niet door mij.

Winterstalling? Vind het  zelf nog prima brommerweer....

Ik mocht vandaag niet eens rijden. Moest speciaal verzekeringsmaatschappij of ze voor mij een uitzondering wilden maken. Tussen 15 december en 29 februari (ofzo) ben ik niet verzekerd namelijk.
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1133 Gepost op: 30 december 2015, 22:39 »
Mijn verzekering kost maar € 42,81 per jaar, niet te moeite om te schorsen ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1134 Gepost op: 30 december 2015, 23:35 »
ATF in de voorvork? Waarom geen veren olie, dat doet zijn werk toch veel mooier?

Dat.


XL600V kilometer stand: .....

....
....
....
remvloeistof vervangen DOT 5.0
....
....
....


Ik hoop dat je bedoelde, DOT 5.1 Voor zover ik weet gaat er DOT 4 (glycolbasis) in een Transalp. DOT 5.1 is compatibel daarmee, want ook glycol gebaseerd. DOT 5(.0) is silicone en dat mag NIET in dat systeem. In ieder geval niet mengen, dus ik hoop dat je remsysteem vooraf helemaal gespoeld is. Sommige systemen dulden geen hogere spec, omdat de rubber seals aangetast kunnen worden, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Verder is het een beetje bull, want die vloeistoftemperaturen ga je niet snel halen met je Alp. Andersom, als je die temperatuur wel aantikt, krijg je fading. De remwerking is dan even volledig weg. Laat je de boel 10 minuten afkoelen, doet alles het weer. Ik heb dat meegemaakt met mijn AT, maar dan gaf ik gas bij op de afdaling van een Alpen-pas. Maar, als het goed is heb ik ooit geleerd dat je in die situatie de juiste versnelling moet kiezen. Om voor de hand liggende redenen   ???

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1135 Gepost op: 30 december 2015, 23:45 »

krijg je fading. De remwerking is dan even volledig weg. Laat je de boel 10 minuten afkoelen, doet alles het weer. Ik heb dat meegemaakt met mijn AT, maar dan gaf ik gas bij op de afdaling van een Alpen-pas. Maar, als het goed is heb ik ooit geleerd dat je in die situatie de juiste versnelling moet kiezen. Om voor de hand liggende redenen   ???

Hoho Brombeer, nu ga je toch de fout in. Dat verschijnsel heet vapour lock en treedt op als er water in de remvloestof zit. Als dit water gaat koken krijg je een luchtbel in het remsysteem en lucht is samendrukbaar en dan heb je dus geen remmen meer totdat het luchtbelletje weer water is geworden.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1136 Gepost op: 31 december 2015, 00:09 »
Nee toch?

Water heeft een bepaald kookpunt waar het van vloeibaar overgaat in gas (zgn. stoom). Glycol heeft een hoger kookpunt dan water (daarom zit dat ook in je koelsysteem) maar gaat dan op gegeven moment ook van vloeibaar naar gasvorm over.

Zelfde gedraging. Alleen, bij een hogere vloeistoftemperatuur. En dit verschil in verdampingsmoment gaat in de juiste omstandigheden op voor iedere specifieke chemische samenstelling. De DOT 5.0 is een siliconebasis vloeistof met een hoger kookpunt dan de DOT 4 en DOT 5.1-glycol.
 

Toch?  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1137 Gepost op: 31 december 2015, 00:10 »
Weer wat bijgeleerd, kan ook optreden door fading ;D
http://www.tuning-gids.nl/auto_remmen.htm

Erg vervelend dat jij altijd gelijk hebt!
« Laatst bewerkt op: 31 december 2015, 00:13 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1139 Gepost op: 31 december 2015, 00:43 »
Oke.

Maar, stel dat een chemische samenstelling niet gecontamineerd is door een andere met een lager kookpunt, dan zal die vloeistof zich boven op haar kookpunt toch hetzelfde gedragen? Namelijk, verdampen.

Zelfde gedraging, alleen bij een hogere temperatuur? Ach, misschien had ik op school beter op moeten letten.

Oke, en fading was verkeerd gekozen, dat is gerelateerd aan de temperatuur van remvoering en -schijven. Die temperatuur kan ook overgedragen worden aan de remvloeistof. Het waarneembaar effect echter, is gelijk.

Maar we dwalen af. Mijn overpeinzing is, mag DOT 5.0 remvloeistof in een Alp 600?


Om on-topic te zijn, ik heb niks gekocht, wel vandaag een meter van mijn carport afgezaagd. Leverde een hoop materiaal op wat ik op zich al bezat, dus dat was vestzak-broekzak  ???
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin