Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434496 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline luwe

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1440 Gepost op: 31 juli 2017, 23:39 »
vulle wille   eerde jan  :) C:-)

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1441 Gepost op: 12 augustus 2017, 16:56 »
Een nieuwe botsmuts aangeschaft  :)

TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline M_Duiker

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1442 Gepost op: 12 augustus 2017, 17:23 »
Een nieuwe botsmuts aangeschaft  :)

hoop dat je hem niet fanatiek gaat gebruiken
Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Offline RENO

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1443 Gepost op: 12 augustus 2017, 21:54 »
mooie muts René  8)

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1444 Gepost op: 12 augustus 2017, 22:30 »
Thanx! Ik hoop er idd voornamelijk wind mee terug te koppen  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Joxer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1445 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:13 »
Vandaag mijn verjaardagscadeaus opgehaald in Amsterdam.
Daar stonden mijn Heavy Duties koffers en middenbok al op me te wachten.
Even geen foto's paraat maar de meeste van jullie kennen het spul (schitterend qua uiterlijk en een top kwaliteit).
Nu nog even de tijd vinden om ze aan de brommer te knopen  :)

Offline honda2x

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1446 Gepost op: 01 november 2017, 17:21 »
Aan schaf van een  las helm  zag niet meer door en verblind  ;D bij het lassen van de hefbrug dus tijd voor een nieuwe

tevens een afstel klokken bemachtigt   aardig prijsje kijken of het wil lukken straks .

Offline honda2x

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1447 Gepost op: 16 november 2017, 22:03 »
Gisteren opgehaald  had een bod gedaan van 20 euro en ja  ;D  mocht ze er voor ophalen  5 cm leesvoer

Offline Blommetje

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1448 Gepost op: 02 december 2017, 12:07 »
man man man, wat is het koud! Gisteren echt pijnlijke vingers op de motor, al na 15 minuten rijden. Ik heb een setje AlpineStars handschoenen, maar niet gevoerd. Wel dik(kig) nepleer maar niet warm.
Handvatverwarming is wel voelbaar, maar helpt totaal niet voldoende.
Vanmorgen maar als Liner een dunne The North Face- handschoen erin gedaan, maar net te dik, dus voelt niet heel lekker aan de handen. Wel warmer, maar niet warm genoeg.

Iemand nog een goede tip voor warme handen?

En voor m'n neus warm te houden maar een BUFF gekocht. En ook handig voor mn carriere op het criminele pad natuurlijk...



- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline Timy

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1449 Gepost op: 02 december 2017, 12:45 »
Iemand nog een goede tip voor warme handen?
Niet bezuinigen op winterhandschoenen is tip 1  ;) Zit echt een enorm verschil in.
Ook zijn handschoenen waarbij de vingers aan elkaar 'gekoppeld' zijn warmer (niet mooier).
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Blommetje

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1450 Gepost op: 02 december 2017, 16:42 »
Zijn die een beetje goed naar jou idee??
- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1451 Gepost op: 02 december 2017, 18:59 »
Die heb ik ook.

Wel rekening mee houden dat je een stukje randstedelijk verkeers communicatie kwijt raakt.

Mij zijn ze niet warm genoeg (ik heb de oplossong nog niet gevobnen...)

Offline Brombeer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1452 Gepost op: 02 december 2017, 20:35 »
man man man, wat is het koud! Gisteren echt pijnlijke vingers op de motor, al na 15 minuten rijden.

 :)


Je verliest warmte op 2 manieren: geleiding en convectie (straling).

De betere winterhandschoenen hebben een zilverfolie aan de binnenkant om warmteverlies via straling te voorkomen. Echter minstens de helft van het probleem is verlies door geleiding: je vingers maken contact met de handschoen die weer in contact staat met de buitenlucht. De afkoelingsfactor bepaalt mede hoe snel dat gaat.

Bij handschoenen met vingers en duim is dat contactoppervlak groot. Bij die twee-vingerige dingen is dat al minder. Bij echte wanten nog weer minder, dus (langer) warme handen. En je kunt gaan voor verwarmde handschoenen.

Een paar manieren om geleiding te verminderen: een fleece of (kunst-)zijden binnenhandschoen. Deze materialen geleiden zeer slecht en dat voelt warmer. Je moet dan een maatje groter buitenhandschoen kiezen want anders knelt het de bloedsomloop af.


Een luchtlaag creeeren tussen je handschoen en de directe buitenlucht/rijwind is het meest effectieve om geleding te verminderen.

Je kunt van die stuurmoffen op je motor zetten, dat houdt de rijwind buiten of je koopt wanten van regenpakkenspul die je over je gewone handschoen heen trekt. Dat is winddicht. Zo'n regenwantje verdubbelt zomaar je rijtijd, met elk type handschoen wat je gebruikt.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Timy

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1453 Gepost op: 02 december 2017, 21:19 »
Zijn die een beetje goed naar jou idee??
In combinatie met handvatverwarming redt ik het de hele winter woon-werk (ca 30min enkele reis). Fris blijft het altijd. De allerbeste oplossing is misschien wel de stuurmof, maar ja.. hoe heter hoe minder mooi ;)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Kansloos

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1454 Gepost op: 03 december 2017, 21:36 »
Heb altijd koude handen in de winter. Veel type handschoenen geprobeerd. Niks hielp.  Heb nu gerbing verwarmde handschoenen. Dit is super. Met 2 a 3 graden hield ik het hiervoor nog geen 15 min snelweg uit zonder koude handen.  Nu een rit van 50 minuten en dan pas begint het echt koud te worden.

Offline Brombeer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1455 Gepost op: 03 december 2017, 21:48 »

Nou ja ik wou het al niet benadrukken maar, verwarmde handschoenen dus.


Zijn prijzig en gedoe met kabeltjes, maar die dingen deliveren. Ik heb er ook de sokken van.

Drie kwartier tot een uurtje inderdaad, snelweg onder nul. Maar als ik dat van tevoren wist dan deed ik die regenwantjes er alvast over. Dan ga je naar anderhalf tot 2 uur. Moet je maar es proberen voor dat geld, over de handschoenen die je nu hebt. Wat dat scheelt!

Maar boven nul zijn die verwarmde prullen een beetje overkill, hoewel je een thermostaat er op aan kan sluiten. In plaats daarvan kocht ik een paar traditionele winterhandschoenen met losse fleece binnenhandschoen.


Zorg ook dat je je bast, nek en hoofd goed warm en echt winddicht kleedt. Als je daar teveel warmte verliest worden handen en voeten vanzelf koud.




« Laatst bewerkt op: 03 december 2017, 21:54 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline nemo

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1456 Gepost op: 04 december 2017, 20:49 »
Net mijn nieuwe aankoop opgehaald en geen cent te veel betaald voor de kettingset. En ik denk dat mijn alpje er ook blij van wordt

Offline ddw

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1457 Gepost op: 12 januari 2018, 22:41 »
Nieuwe botsmuts (voor de otr / warme allroadrit), oude had een scheurtje in het kinstuk. (Afgeschreven helm nummer 2, moet ik geen gewoonte van maken)

« Laatst bewerkt op: 12 januari 2018, 22:44 door ddw »
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1458 Gepost op: 13 januari 2018, 13:35 »
Mooi potje  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline zenfox

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1459 Gepost op: 17 januari 2018, 22:33 »
Een hele dikke vieze BMW. De Alp is me toch te klein en ik was toe aan iets meer comfort.

Dus de Alp verkocht aan een vriend.
(die ik nu aan het aansporen ben om lid te worden van TCN, zodat ik af en toe nog mee kan met ritjes)
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2018, 22:35 door zenfox »
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1460 Gepost op: 17 januari 2018, 22:35 »
Dat doe je goed Zenfox, gefeliciteerd  :) De DOHC is écht een heel fijn blok  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Trigger

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1461 Gepost op: 18 januari 2018, 08:28 »
Mijn laatste aanwinst:



Een zomer/winter broek met 2 verwijderbare voeringen, volledig Gore-tex water en winddicht: de Rev'it Strada 13.
Normaal onbetaalbaar, maar dankzij een veiling voor een schappelijk bedrag op kunnen pikken :).
Transalp XL600V

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1462 Gepost op: 18 januari 2018, 09:53 »
nu nog een multistrada 1200 enduro  ;) . Maar je schrijft dat het ook een zomer broek is, ik vind zwart, goretex en winddicht in de zomer niet zo fijn.
Varadero SD02  2004

Offline Trigger

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1463 Gepost op: 18 januari 2018, 09:55 »
nu nog een multistrada 1200 enduro  ;) . Maar je schrijft dat het ook een zomer broek is, ik vind zwart, goretex en winddicht in de zomer niet zo fijn.

Daarom kun je de goretex laag er gelukkig uithalen en zitten er afsluitbare mesh vakken in :).
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1464 Gepost op: 18 januari 2018, 20:31 »
Zo, eindelijk een oud probleem opgelost.
Kwam steeds druk te kort voor de luchtsleutel.
Te weinig voorraad en onvoldoende bypass als je het nodig hebt.
Vooral de luchtsleutel heeft minimaal meer dan 6 bar nodig en mijn oude compressor haalt dat niet.
Met 100 liter en 12 bar hoop ik dat het opgelost is. 8)

Voor een leuk prijsje op de kop getikt en snort als een poesje.
Alleen nog even een drukregelaar scoren.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1465 Gepost op: 18 januari 2018, 20:52 »
je bedoelt deze  >:D  heb ik voor je  ;)

Offline Trigger

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1466 Gepost op: 18 januari 2018, 21:31 »
Zo, eindelijk een oud probleem opgelost.
Kwam steeds druk te kort voor de luchtsleutel.
Te weinig voorraad en onvoldoende bypass als je het nodig hebt.
Vooral de luchtsleutel heeft minimaal meer dan 6 bar nodig en mijn oude compressor haalt dat niet.
Met 100 liter en 12 bar hoop ik dat het opgelost is. 8)

Voor een leuk prijsje op de kop getikt en snort als een poesje.
Alleen nog even een drukregelaar scoren.



Dat ziet er profi uit Marien!
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1467 Gepost op: 19 januari 2018, 09:19 »
Hoi Frits,
Dit is de automatische afslag die voor ingesteld wordt voor de maximale druk.
Ik bedoel een reduceer ventiel waarmee je de uitgaande druk kunt instellen.
Sommige lucht tools kunnen maar een maximale druk aan en het is prettig om die vooraf in te kunnen stellen.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1468 Gepost op: 20 januari 2018, 22:43 »
Had ik kunnen en moeten weten maar niet goed en te snel gelezen   ;)  groetje Frits

Offline robgoesdakar

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1469 Gepost op: 23 januari 2018, 13:17 »
Mezelf maar eens getrakteerd op nieuw offroad schoeisel. ( Rino Hero MX BOOTS )

Voor wie snel kan beslissen (alleen deze week) kan ik deze eventueel tegen de belachelijk lage prijs van € 185,= leveren. (Officiele verkoop prijs € 270,=). (Excl. verzenden)
Bestelling dan graag even via mail met je gegevens en gewenste laars maat naar info@motorbandenzaak.nl.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)