Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1530 Gepost op: 23 april 2018, 21:23 »
Doe maar duur Arthur, Met die 550, ik moet het voorlopig nog doen met de 400. Veel succes ermee, mooi spul.

Heb hem dagje gebruikt op het werk, hij is inderdaad iets sneller maar niet zoveel als ik had verwacht, verder weinig nieuws, dat iets sneller is voor mij wel fijn omdat ik hem dagelijks gebruik, mijn 400 had 91831km gedraait, maar als je hem alleen gebruikt voor je toerritjes op de motor zou ik mijn geld lekker in mijn zak houden en met je 400 serie verder rijden.
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1531 Gepost op: 23 april 2018, 21:24 »
Tuur ik ben heel benieuwd hoe die je gaan bevallen. Keep us informed! 8)


nog even en ze gaan richting portugal, ben ook benieuwd, om te zien wel een mooie band
Varadero SD02  2004

Offline Grubeater

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1532 Gepost op: 23 april 2018, 22:13 »
Afgelopen vrijdag gehaald bij Termaat.


 :))
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1533 Gepost op: 23 april 2018, 22:41 »
Heb hem dagje gebruikt op het werk, hij is inderdaad iets sneller maar niet zoveel als ik had verwacht, verder weinig nieuws, dat iets sneller is voor mij wel fijn omdat ik hem dagelijks gebruik, mijn 400 had 91831km gedraait, maar als je hem alleen gebruikt voor je toerritjes op de motor zou ik mijn geld lekker in mijn zak houden en met je 400 serie verder rijden.


Dat is goed om te horen, ik gebruik hem toch alleen maar om van A naar B te rijden maar heb hem voornamelijk gekocht voor de optie "spannende route". Al die andere zaken over smartphones etc. daar doe ik niets mee en ik ben zelf ook niet meer zo snel dus ik ben er nog gelukkig mee. Ik heb zelfs een keer de Landmark rally gewonnen dankzij de Tomtom Rider 400.  ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1534 Gepost op: 23 april 2018, 23:11 »
Mooie pantoffels Grubeater  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline V-Twin

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1535 Gepost op: 24 april 2018, 18:32 »
nog even en ze gaan richting portugal, ben ook benieuwd, om te zien wel een mooie band

Zekers ben daarom ook benieuwd, de K60 Heidenau heeft in het midden een rubberen baan en dat rijdt in de Balkan zwaar k..te als je daar kilometers over grof gefreesde binnenwegen moet rijden. Je motor is dan bijna niet te houden als je een beetje de gang er in wilt houden. De 130 breedte band heeft die baan niet in het midden en dat rijdt onder die omstandigheden wel prettiger maar ja past niet onder een CRF  8)

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1536 Gepost op: 25 april 2018, 12:31 »
Ik kocht dezelfde Willem. Op de beurs. 95 euro
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1537 Gepost op: 05 mei 2018, 17:33 »
Vandaag een mooie onvervalste PimW carterbeschermer weten te bemachtigen  :)
Nog hardstikke nieuw ook, nooit gemonteerd geweest  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ddw

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1538 Gepost op: 05 mei 2018, 22:05 »
Kijk is aan René, dat hij maar een hoop vuil mag koppen!
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1539 Gepost op: 05 mei 2018, 22:52 »
Haha  ;D We zullen zien, misschien hou ik ‘m wel nieuw!

Er zat trouwens nog een motor bij ook  ;)
Mijn 1e PD10, ben er errug blij mee  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Hotel 317

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1540 Gepost op: 09 mei 2018, 14:27 »
Net een paar onderdelen opgehaald bij David Silver. Na 25000 kilometer doorgereden te hebben met schijven die bij aanschaf bijna, toen op, en toen over het randje waren.

Maar originaliteit loont wel bij een Africa Twin. Dus we zijn happy!
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2018, 14:37 door Hotel 317 »

Offline EvW1985

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1541 Gepost op: 11 mei 2018, 21:12 »
Blij met nieuw speelgoed! Nu nog even bedenken hoe ik de iele voeding (AWG 24 = 0,205 mm2) op mn 12v relais aangesloten krijg.. Iemand een idee? Adereindhulsjes?

Offline Janno

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1542 Gepost op: 12 mei 2018, 08:46 »
Blij met nieuw speelgoed! Nu nog even bedenken hoe ik de iele voeding (AWG 24 = 0,205 mm2) op mn 12v relais aangesloten krijg.. Iemand een idee? Adereindhulsjes?

Ja adereindhulsjes gebruiken. Anders krijg je de kabeltjes niet goed vast.

Offline TransAlpGhost

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1543 Gepost op: 12 mei 2018, 09:33 »
Soms werkt het om koper terug te vouwen over het plastic om zo iets meer vlees te hebben voor een verbinding. Let wel op dat je niet te lang stript om te voorkomen dat er open eindes uit je verbindingen komen

Ik soldeer dunne draden nog wel eens op de rode/blauwe kabel schoenen voor of nadat ik de aangeknepen heb. Wel voorkomen dat er een vertint stukje draad uitsteekt dat breekt erg makkelijk af

Solderen en terugvouwen is biet handig om samen tevoegen
Blij met nieuw speelgoed! Nu nog even bedenken hoe ik de iele voeding (AWG 24 = 0,205 mm2) op mn 12v relais aangesloten krijg.. Iemand een idee? Adereindhulsjes?
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline EvW1985

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1544 Gepost op: 13 mei 2018, 14:47 »
Dank voor de tips! Ik heb het nog even met een collega besproken, die kwam met de suggestie om een klein stukje 0,75 mm2 draad eraan te solderen, en daar dan de AMP schuifconnectoren aan te krimpen. Leek me uiteindelijk het meest geschikt.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2018, 23:48 door EvW1985 »

Offline Trigger

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1545 Gepost op: 14 mei 2018, 21:57 »
Nieuwe aanschaf:



Blij mee! Nu even goede windvanger regelen en dan nog wat testopnames maken om de beste plaatsing te vinden.
Ik had al een hele aardige camera, nu kan ik ook het geluid accuraat vastleggen van de ITT eind mei :).
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2018, 23:59 door varaderohuibje »
Transalp XL600V

Offline TransAlpGhost

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1546 Gepost op: 30 mei 2018, 18:05 »
Voor de zoom q2n bestaat een accessoire pakket met haren van een wup

Nieuwe aanschaf:



Blij mee! Nu even goede windvanger regelen en dan nog wat testopnames maken om de beste plaatsing te vinden.
Ik had al een hele aardige camera, nu kan ik ook het geluid accuraat vastleggen van de ITT eind mei :).
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Grubeater

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1547 Gepost op: 05 juni 2018, 07:11 »
Een setje 30 L panniertassen van 21Brothers uit Polen.
Ze maken al hun tassen op bestelling, ze hebben ook bagagerollen waarvoor je geen bagagerek nodig hebt. Het de kleur van het front van de tassen kun je kiezen en de reflectorstrips zijn ook optioneel. Je hoeft pas te betalen als de tassen klaar zijn voor verzending. De tassen zitten vast met 4 riemen die je aan de zijkant van je rek vast maakt, dan zijn er nog 2 kleinere riemen die aan de boven en onderkant van het rek vast zitten. Ook kunnen de twee aan elkaar gemaakt worden met twee riemen over het kontje en het zadel. Om de vier riemen aan de zijkant kunnen extra tassen worden vast gemaakt waarin 1,5L flessen of wat los spul passen.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline voorstad

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1548 Gepost op: 05 juni 2018, 09:07 »
Hé, hebben ze het ontwerp weer aangepast? Ik heb vorig jaar de "Sakwy's" gekocht en ik heb geen banden nodig die aan het rek vastzitten. Er zit aan de achterkant van de tas een grote flap die ik om mijn rek heen vouw, en dan weer aan de voorkant van de tas vastgesp. Zit, samen met de band over het zadel, als een huis.

Zijn jouw tassen ook de Sakwy's?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Grubeater

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1549 Gepost op: 05 juni 2018, 09:37 »
Het zijn inderdaad ook Sakwy 30 L tassen, kennelijk hebben ze het ontwerp weer aangepast. De zijtassen zijn bij mij los en je kunt ze door de riemen heen rijgen om ze te bevestigen.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline voorstad

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1550 Gepost op: 05 juni 2018, 09:57 »
Het zijn inderdaad ook Sakwy 30 L tassen, kennelijk hebben ze het ontwerp weer aangepast. De zijtassen zijn bij mij los en je kunt ze door de riemen heen rijgen om ze te bevestigen.

Ik heb even teruggezocht in mijn correspondentie met Tomek van 21brothers. Het model met de gespen aan het rek is "model 2015" (model 2015 is mounting od the straps/tapes) en het model met de flap is "model 2016" (model 2016 is mount by backround wings). Ik kan me herinneren dat het model 2016 niet op elk rek past. Hebben ze er niet naar gevraagd?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Grubeater

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1551 Gepost op: 05 juni 2018, 10:04 »
Ik heb contact gehad met Paul, op mijn rek had het "2016 model" ook niet gepast zoals je ziet op de foto met de riemen.
Maar ze hebben het niet genoemd en het staat ook niet op de pagina van de tassen. Waarschijnlijk zijn ze weer terug gegaan naar het oude ontwerp omdat altijd past.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline voorstad

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1552 Gepost op: 05 juni 2018, 10:07 »
ebben het niet genoemd en het staat ook niet op de pagina van de tassen. Waarschijnlijk zijn ze weer terug gegaan naar het oude ontwerp omdat altijd past.
Mijn foto van model 2016 komt gewoon van hun site...... bij Sakwy 30l  :o

Maar inderdaad, het had niet gepast, gezien de stang middenop. Ik heb Heavy Duty rekken. Daar passen ze wel prima op.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Grubeater

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1553 Gepost op: 05 juni 2018, 10:11 »
Mijn foto van model 2016 komt gewoon van hun site...... bij Sakwy 30l  :o

Maar inderdaad, het had niet gepast, gezien de stang middenop. Ik heb Heavy Duty rekken. Daar passen ze wel prima op.
Ze gaan de website herzien, de foto had ik ook gezien. Maar de verschillende bevestigingsmethoden worden nu niet meer benoemd, ik kan mij herinneren dat die eerder er nog wel op stonden.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1554 Gepost op: 05 juni 2018, 21:51 »
Mooie spul van 21brothers  8) Op het ITT zag ik ook iemand met deze tassen!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ChrisvdSchoot

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1555 Gepost op: 05 juni 2018, 22:32 »
Een compressor(tje)
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Grubeater

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1556 Gepost op: 06 juni 2018, 01:11 »
Mooie spul van 21brothers  8) Op het ITT zag ik ook iemand met deze tassen!
Daar was ik ook nog een avond en een dag, dus als je groene tassen op vrijdagavond hebt gezien waren dat dezelfde.
Maar grote kans dat er nog iemand was met tassen van 21Brothers.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline ddw

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1557 Gepost op: 12 juni 2018, 14:23 »
Stoeltje voor na het rijden, oude krukje heeft het kampeerweekend niet overleefd.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline jaspersFZR

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1558 Gepost op: 15 juni 2018, 16:50 »
Nieuwe accu. Landport gel accu dit keer. De plaatselijke accuboer die leverd deze. Mijn mooie motobatt was ook binnen 3 jaar kaduuk. kijken of deze het langer vol houd.

(zorgen dat ik hem niet meer per ongeluk ontlaad gaat vast helpen...)




de transalp wordt steeds mooier

Offline Fredsel

Re: Laatste aankoop
« Reactie #1559 Gepost op: 17 juni 2018, 10:11 »
een nieuw motorpak passend bij mijn alpje  :)