Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waffie

Re: Laatste aankoop
« Reactie #450 Gepost op: 13 juni 2013, 10:01 »
ik heb ook wat gekocht..

een heeleeee mooie nieuwe schokdemper voor achter en  andere voorvorkveren

bijna is hij klaar...
maar wel met mooie  kleuren

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #451 Gepost op: 13 juni 2013, 12:12 »
nu nog een heeeeleeee mooie uitlaat demper, daar is die motor wel aan toe :-X
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #452 Gepost op: 13 juni 2013, 12:48 »
Holleeder ruitje er op zie ik Ad  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #453 Gepost op: 13 juni 2013, 22:27 »
'98 TT600R Belgarda  8)

Offline Bill

Re: Laatste aankoop
« Reactie #454 Gepost op: 13 juni 2013, 22:36 »
'98 TT600R Belgarda  8)
Leuk ding Pim. Jij denkt ook: grotere opslagplaats kunnen ook meer motoren in ;D  Hoeveel heb je er nu inmiddels?

Offline PimW

Re: Laatste aankoop
« Reactie #455 Gepost op: 14 juni 2013, 17:16 »
Ik heb de project-alp, de woonwerkvakantie alp en de wr en nu dus de ttr. Er ligt nog een xt in onderdelen op mij te wachten maar dan moet ik eerst nog even een staalconstructie maken in een trappenhuis...

Maar ik zit wel te denken aan een motortje verkopen zodra de project alp klaar is hoor :P

Offline Timy

Re: Laatste aankoop
« Reactie #456 Gepost op: 14 juni 2013, 20:19 »
'98 TT600R Belgarda  8)
Moooooi! Leuk speelgoed ;D
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Peter_Winsum

Re: Laatste aankoop
« Reactie #457 Gepost op: 15 juni 2013, 18:46 »
Een Cardo Scalarider Q1.

Nu kan ik ook naar muziek op mijn iPod luisteren en heb ik radio in de helm. De opties om met anderen te praten ga ik (nog) niet ontdekken want als ik met anderen wil praten ga ik wel met de trein. Kan overigens wel eens handig zijn als je met meer mensen rijdt.

Heb nu wel een Cardo scalarider in de aanbieding (vorig type zonder iPod aansluiting en radio).
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #458 Gepost op: 15 juni 2013, 19:36 »
ik ben echt een muziek liefhebber maar ik kan echt niet begrijpen dat iemand met muziek in zijn helm zou willen rijden, je hoort je motor niet meer, je hoort geen hulpdiensten meer.... en ik vind dat het nog (teveel) afleid ook, vooral als je radio zou luisteren. Maar goed ieder zijn ding ;)
Varadero SD02  2004

Offline Peter_Winsum

Re: Laatste aankoop
« Reactie #459 Gepost op: 15 juni 2013, 20:36 »
Citaat
je hoort je motor niet meer, je hoort geen hulpdiensten meer....

Ieder zijn meug. Op mijn dooie akkertje lekker toeren doe ik ook niet met muziek aan, maar op de snelweg op hogere snelheid... doe mij maar een muziekje in plaats van het geruis van de rijwind. Dan hoor je ook echt geen motorgeluid meer. Hulpdiensten hoor ik prima omdat ik speakertjes in mijn helm heb en geen in-ear-speakers. Daarbij draag ik altijd autoplast oordoppen die windruis e.d. wegfilteren.

Met oordopjes met muziek hoor je inderdaad niets meer.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Sandra

Re: Laatste aankoop
« Reactie #460 Gepost op: 15 juni 2013, 21:14 »
ik ben echt een muziek liefhebber maar ik kan echt niet begrijpen dat iemand met muziek in zijn helm zou willen rijden, je hoort je motor niet meer, je hoort geen hulpdiensten meer.... en ik vind dat het nog (teveel) afleid ook, vooral als je radio zou luisteren. Maar goed ieder zijn ding ;)


idd het geluid van de motor heb ik genoeg aan...maargoed..ieder 't ziene!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Piraat

Re: Laatste aankoop
« Reactie #461 Gepost op: 17 juni 2013, 23:44 »
Vers uit Roemenie: Heavy Duty alu koffers!



Zeker niet de smalsten:



Nu nog bedenken waar de reis naartoe gaat!

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #462 Gepost op: 18 juni 2013, 08:43 »
Niet het smalste kofferrek. De totale breedte kan volgens mij een stuk minder door de zijrekjes wat minder breed te maken.
Begrijp ook niet waar zoveel ruimte tussen koffer en frame voor nodig is.Je totale breedte komt volgens mij ver boven de 1 meter uit.
Als je buitenkant spiegels ( 96 cm ) weet.

Om symetrie te krijgen kan de linker koffer ook iets groter zijn, maar dichter tegen het frame woden geplaatst.
Maar verder mooie set koffers.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #463 Gepost op: 18 juni 2013, 10:43 »
er staan nog maar weinig files in roemenie is zo mijn indruk
Varadero SD02  2004

Offline dropken

Re: Laatste aankoop
« Reactie #464 Gepost op: 18 juni 2013, 10:51 »
schijnen wel standaard rekjes te zijn want ik zag ze laatst hier op de parkeerplaats ook op een trans alp, heb zelf andere van givi en die zitten er een stuk dichter op en dat vind ik persoonlijk ook mooier maar de koffers op zich spreken mij wel aan maar dan had ik er ook een topkoffer in stijl bij willen hebben.
maar zal ook wel een en ander kosten en niet alles kan in een keer denk ik dan en je moet ook wensen overhouden.
dus veel geluk met je koffers want het zijn best beauty's

Offline Arjen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #465 Gepost op: 18 juni 2013, 11:40 »
Is dit het kofferrek van Heavy Duties?
Koffers zien er erg mooi uit. Kan je misschien nog wat close-up foto's maken?
“Never Stop Exploring”

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #466 Gepost op: 18 juni 2013, 11:44 »
Koffers zien er idd errrrug mooi uit  8)
Rekje zou ik ook smaller (laten) maken  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Piraat

Re: Laatste aankoop
« Reactie #467 Gepost op: 18 juni 2013, 11:50 »
Close-ups van de koffers zijn zeker mogelijk, doe ik vanavond! Het zijn 2x 39 liter boxen. Ik ga de topkoffer niet icm de zijkoffers gebruiken, daar komt een duffel bag voor in de plaats.

Het is idd een standaard rek van ze, super stevig maar niet berekend op het krappe Nederland. Voor 77 euro's zeker niet slecht. Weet iemand waar je dit kunt laten aanpassen en hoeveel dat ongeveer gaat kosten?

Offline Two Plugs

Re: Laatste aankoop
« Reactie #468 Gepost op: 18 juni 2013, 12:32 »
Check Hans Schaap uit Elburg. Hij heeft net een cursus smeden achter de rug én is clubtechneut; wellicht kan hij de aanpassing uitvoeren.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Piraat

Re: Laatste aankoop
« Reactie #469 Gepost op: 18 juni 2013, 23:20 »
Zoals beloofd een aantal close-ups van de koffers.

De bovenkant met bevestigingspunten voor van alles:



De koffers zitten met blokjes ABS op het frame geklemd, erg solide. Het middelste verticale blokje is de borging die van binnenuit wordt vastgezet:



Aan de voorkant bevindt zich een slot:



Binnenin afgewerkt met schuim, ook zichtbaar zijn de twee draaiknoppen van het borgingsblokje:



Het deksel scharniert naar achteren:



Alle hoeken zijn afgewerkt met een kunststof plaatje, en reflectoren achterop aan de buitenkant:



Tot slot een van de borgingsblokjes:


Offline jbm

Re: Laatste aankoop
« Reactie #470 Gepost op: 18 juni 2013, 23:53 »
mooie koffers,lijken wat betreft opbouw veel op de sw motech TRAX koffers. Ben benieuwd of ze waterdicht zijn,paar weken geleden naar een gebruikte TRAX topkoffer wezen kijken, deze was echter volgens de verkoper niet 100% waterdicht dus niet gekocht. ( zou lekken tussen de kunstof hoekstukken en het aluminium)
Weet je zeker dat je ze goed gemonteerd hebt? Meestal schanieren ze aan de voorzijde, vergeet je hem op slot te doen ben je in ieder geval niet de deksel kwijt als de wind er onder komt. Zou jammer zijn, en de witte reflector verwacht je ook aan de voorkant.

Offline AT-Jelle

Re: Laatste aankoop
« Reactie #471 Gepost op: 18 juni 2013, 23:59 »
Inderdaad mooie koffers. Gedachte van jbm vind ik nog niet zo gek... dat je nu links en rechts eigenlijk verkeerd om hebt. Witte reflectie aan de achterzijde mag officieel niet eens.

Het aanpassen van de rekjes hoeft het probleem niet te zijn. Ieder die een beetje handig is met een lasapparaat (mig of tig) en slijptol heeft dat zo voor elkaar. Kosten.... tja varieert van gratis tot uurtarief van een constructiebedrijf.

Ik heb er nu niet echt de ruimte voor, maar anders was je hier ook van harte welkom.

Offline Piraat

Re: Laatste aankoop
« Reactie #472 Gepost op: 19 juni 2013, 10:16 »

Haha misschien zitten ze inderdaad achterstevoren! Ik was al aan het twijfelen, toen ik de reflectoren zag dacht ik "die horen achterop" maar niet stilgestaan bij de kleur.


Offline swilting

Re: Laatste aankoop
« Reactie #473 Gepost op: 19 juni 2013, 11:57 »
Geweldige koffers, heb je een adres waar je die dingen gekocht hebt? lijken me wel wat voor op de varadero.
Motorcycling is not a crime

Offline Arjen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #474 Gepost op: 19 juni 2013, 16:07 »
Geweldige koffers, heb je een adres waar je die dingen gekocht hebt? lijken me wel wat voor op de varadero.

http://heavyduties.ro/home_page.html
“Never Stop Exploring”

Offline Arjen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #475 Gepost op: 19 juni 2013, 16:19 »
Zoals beloofd een aantal close-ups van de koffers.

Mooie dingen, ben ervan onder de indruk.

Ik heb ook door waarom die racks zo enorm breed lijken op jouw fiets. Je hebt kleine knippers erop gezet.
Als je op de website van HD kijkt, kan je bij de plaatjes zien dat ze het rack zo gemaakt hebben, dat het frame gelijk valt met buitenkant knipperlicht.



Als je er dan ram grote koffers op zet is dat wel makkelijk natuurlijk :)
“Never Stop Exploring”

Offline The Headless Horseman

Re: Laatste aankoop
« Reactie #476 Gepost op: 19 juni 2013, 17:24 »
Zou Piraat eens willen meten hoe breed het spul nou is?


Mag ik trouwens ook mijn laatste vérkoop vermelden?  De 1150 GS Adventure is de deur uit  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Piraat

Re: Laatste aankoop
« Reactie #477 Gepost op: 19 juni 2013, 18:51 »
De hele combo is 103 cm breed.

En inderdaad, die kleine knippers hebben optisch een groot effect. Ook is de foto van HD iets van schuinachter gemaakt.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #478 Gepost op: 19 juni 2013, 19:55 »
Citaat
De 1150 GS Adventure is de deur uit 

Ik dacht al dat ik iets mistte bij je profieltekst. >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #479 Gepost op: 27 juni 2013, 21:03 »
Nieuwe achterschijven en remblokken aangeschaft, passen mooi bij de dito voorschijven.

Uploaded with ImageShack.us
Nieuwe damper set, de rubber blokken tussen kettingwiel en achterwiel. Ad had geconstateerd dat deze waren versleten toen hij mijn nieuwe banden aan het monteren was
Michelin Pilot Road 3.
Nieuwe (gebruikte) complete voorvork, in bijna nieuwstaat, geheel spelingvrij.
Bagster zadel, 2 cm verlaagd en voor en achter gel.

Uploaded with ImageShack.us
Öhlins achterdemper

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Nu nog wachten op mijn rearwheel hugger en dan zijn we voorlopig klaar.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.