Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 434632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #480 Gepost op: 04 juli 2013, 16:02 »


MRA ruitje smokie voor de Dero.
Eindelijk een beetje minder gebulder in de oortjes.

Meteen een kijkje in m'n nieuwe motorshack. ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #481 Gepost op: 04 juli 2013, 16:56 »
Ik heb dezelfde ruit Marien, ik ben 1.80 en ik vind het prettiger zonder de spoiler.
Ik heb nu de vorkpoten 2 cm doorgestoken dus hij staat nu een stuk lager aan de voorkant, ik ga het nog eens proberen met de spoiler.
Zondag weer een rondje Ardennen van 650 km dus alle beetjes helpen.
Maar ik begrijp dat jij er profijt van hebt, ik neem aan in de hoogste stand?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #482 Gepost op: 04 juli 2013, 18:33 »
Hoogste stand ook al gehad, maar probeer meerdere standen.
Type helm speelt ook mee. Ik heb ook nog een C3, en die heeft meer problemen.

Kan in elk geval spelen.  :D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #483 Gepost op: 04 juli 2013, 18:36 »
Ik heb ook een c3.
 
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Two Plugs

Motobozzo spotjes... en nu ook gemonteerd!
« Reactie #484 Gepost op: 02 augustus 2013, 18:18 »
Met dank aan de altijd hulpvaardige Hans Schaap van PJS Motorbanden Service in Elburg!
Ze doen het ook met bijna 40 graden Celsius ;)







« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2013, 16:04 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #485 Gepost op: 17 augustus 2013, 19:10 »
Nieuwe uitlaten, MIVV op de Varadero gemonteerd. Ik had de Leovince carbon in bestelling maar deze waren voor de Dero niet meer leverbaar.






◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #486 Gepost op: 17 augustus 2013, 19:54 »
Hey Cas ik heb ook al een beetje naar deze Mivv pijpjes zitten loeren, wat vind jij van de algehele kwaliteit en hoe is het geluid, en kunnen er dB killers uit gehaald worden? En hoe bevalt de Ohlins tov het origineel?
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #487 Gepost op: 17 augustus 2013, 21:00 »
Over de Ohlins demper kan ik kort zijn, dat is een feest en die heb ik nog niet eens professioneel laten afstellen maar dat wil ik nog wel laten doen. Maar voor € 1126,- mag je ook wel iets verwachten.
De MIVV dempers lijken mij kwalitatief prima in orde en het geluid (met db killers) geeft bij stationair draaien een mooie doffe roffel. Bij gasgeven wordt het een feestje maar volgens mij (en hopelijk) binnen de wettelijke bepalingen. Bij constante snelheid, ook op de snelweg, is het geluid niet opvallend aanwezig totdat je het gas opendraait!
Om alles mooi synchroon te monteren komt hier en daar wel wat stress op te staan en ik heb aan de rechterzijde ook een extra spacer van 3 mm moeten monteren.
Volgende week ff naar Ruud Fredriks in Goes om voor de zekerheid de PC af te laten stellen.
Maar ik zou zeggen, geef je adres en dan kom ik morgen, na de buien, ff langs en dan kun je er zelf op rijden, zegt meer dan woorden!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #488 Gepost op: 17 augustus 2013, 21:17 »
das leuk aangeboden Cas maar ik ben morgen aan het werk en dus niet thuis. Jij hebt de meest uitgebreide Ohlins gekocht, een Hyperpro met dezelfde opties kost ook zo tegen de 1000 euro. Wat ik me nu afvraag is waarom zou je niet een demper zonder die op afstand bediende afstel mogelijkheden kopen, dan heb je een Ohlins voor rond de 600. Als zo'n ding een keer goed afgesteld staat blijf je er toch niet steeds aan afstellen, das leuk als je iedere maand op een ander circuit rijd maar op een Varadero lijkt me het een beetje overkill.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #489 Gepost op: 17 augustus 2013, 21:23 »
Hahahahaha, helemaal mee eens, eigenlijk allemaal niet nodig maar wel leuk!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #490 Gepost op: 17 augustus 2013, 21:28 »
oke dan is het een fantastische aankoop :D ziet er lekker technisch uit met al die potjes en slangetjes
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #491 Gepost op: 17 augustus 2013, 21:34 »
The looks! En je BLIJFT experimenteren, maar inderdaad volledig overkill!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #492 Gepost op: 11 september 2013, 19:39 »
Bij mij, want ik heb de lampjes gedemonteerd en gebruik ze niet meer
En verder...... Ik heb ze van Varaderohuibje gekocht.
Doe eens gek en bied er wat voor !   ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: Laatste aankoop
« Reactie #493 Gepost op: 12 september 2013, 19:00 »
Lampjes zijn stuk, tenminste 1 ervan. Kon geen nieuwe kopen hiervoor.
De lampjes zijn dus gratis en de steuntjes, ...................doe eens gek  ;D

stuur maar pm, anders vervuilen we het topic.  8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #494 Gepost op: 16 september 2013, 18:22 »
Vandaag stahlflex remleidingen binnengekregen van Melvin.de. Een leiding is dik 20 cm te lang, baggerzooi.
Voorlopig niet rijden.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #495 Gepost op: 16 september 2013, 18:42 »
De kunststof kettingkast vervangen door een mooie poeder gecoate en laser-gesneden metalen kettingkast die ik via Ebay gekocht heb in Beieren voor een vriendenprijs.

wel weer jammer van dat stuk tuinslang en lelijk afgeknipte tieraps, als je dan toch voor details gaat doe het dan gelijk goed. Oh en rij niet teveel offroad met die metalen kettingkast want dan breken je bevestigingslipjes af, daarom heeft Honda kunststof bedacht voor je transalp.
Varadero SD02  2004

Offline Jeroen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #496 Gepost op: 16 september 2013, 19:30 »
Vandaag stahlflex remleidingen binnengekregen van Melvin.de. Een leiding is dik 20 cm te lang, baggerzooi.
Voorlopig niet rijden.
verkeerd geleverd of verkeerdbesteld?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #497 Gepost op: 16 september 2013, 21:44 »
verkeerd geleverd of verkeerdbesteld?

Mijn eerste keuze waren Hel remleidingen, mooi spul, dikke leidingen en compleet met banjo's en rubbers.
Bestelling gedaan en na een week kreeg ik te horen dat ze in Engeland een blokje met 3 aansluitingen niet konden maken. Bestelling helaas moeten annuleren.
Toen hoorde ik goede verhalen over Melvin.de dus daar een set besteld voor de Varadero 2003, een set voor en achter.
Kwam vandaag binnen, meer dan honderd euro goedkoper dan de Hel leidingen maar een diepe teleurstelling, kwaliteit kost geld en dit is geen kwaliteit.
De leidingen doen me denken aan de remkabels van mijn racefiets, geen banjo's erbij en geen rubbers, ik moet dus alles zelf maken.
De bochten van de aansluitingen zijn allemaal hetzelfde, te groot of te klein. De lengtes van de leidingen komen ongeveer overeen met de originele leidingen behalve van een kabel die meer dan 20 cm te lang is.
Deutsche gründlichkeit my ass!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Miquel

Re: Laatste aankoop
« Reactie #498 Gepost op: 16 september 2013, 21:50 »
Gewoon een mail sturen naar Melvin als een leiding niet goed is, ik heb er een set voorremleidingen voor de Honda cb450s en een achterremleiding voor de AT besteld en dit was gewoon goed. Voor op mijn AT zitten TRW Lucas leidingen en hierbij moest ik ook de rubbers overzetten.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #499 Gepost op: 16 september 2013, 21:57 »
De mail is al weg, in het Nederlands, hoop alleen dat ze beter in talen zijn dan in rekenen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #500 Gepost op: 16 september 2013, 22:04 »
ik denk dat er veel verschil zit in de remleidingen in wel of niet ABS versie.
Varadero SD02  2004

Offline EelkoL

Re: Laatste aankoop
« Reactie #501 Gepost op: 16 september 2013, 22:12 »
stahlflex <knip> baggerzooi.
Voorlopig niet rijden.
Hmm, ik heb andere ervaringen, paste uitstekend. Wel wat lastig om de 'kop' zo te draaien dat de leiding goed zit, door te soepele rubberen moeren, maar het ging prima.
'99 TA

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #502 Gepost op: 16 september 2013, 22:14 »
Ik heb natuurlijk niet de  ABS versie besteld Arthur maar de DCBS versie tot en met 2003.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Laatste aankoop
« Reactie #503 Gepost op: 16 september 2013, 23:29 »
snap ik Cas, maar misschien grijpt er bij dat bedrijfje iemand een leiding uit het varadero abs bakje
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #504 Gepost op: 17 september 2013, 00:06 »
Volgens mij hebben ze daar geen bakjes Tuur, alleen maar ge bakjes.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Jeroen

Re: Laatste aankoop
« Reactie #505 Gepost op: 17 september 2013, 07:57 »
Das  balen Cas, ikzelf ben tevreden over de remleidingen van Melvin, zeker voor die absurde prijs! Had meer moeite met de verzending, de transporteur deed er tussen ontvangst bij Melvin en aflevering bij mij thuis maar 5 weken over..... Maar heb nu voor een belachelijk lage prijs een leuk setje oranje leidingen erop zitten.

Ik denk dat ze jouw probleem wel op zullen lossen, maar hou ons op de hoogte ok?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline DoppieTien

Re: Laatste aankoop
« Reactie #506 Gepost op: 17 september 2013, 19:04 »
Straks geen natte voeten meer met de tcn500.

Offline jomakra

Re: Laatste aankoop
« Reactie #507 Gepost op: 17 september 2013, 19:13 »
Straks geen natte voeten meer met de tcn500.

Jawel hoor, want de bovenkant is open  ;D ;D ;D ;D
Plassen van een 1/2 meter diep zitten in het laatste traject (Noemt men ook wel de Maas)

 :o :o :o
marco
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline DoppieTien

Re: Laatste aankoop
« Reactie #508 Gepost op: 17 september 2013, 19:31 »
Jawel hoor, want de bovenkant is open  ;D ;D ;D ;D

Maar er komen ook nog benen in hè, dat sluit de boel weer mooi af dan. Beetje vlees op de botten is dan wel weer een voordeel😊

Offline Cas

Re: Laatste aankoop
« Reactie #509 Gepost op: 17 september 2013, 22:04 »
Een mailtje gestuurd naar Melvin (in het Nederlands) maar tot nog geen respons dus maar besloten om zelf mijn problemen op te lossen maar vanmiddag naar de troonrede geluisterd en de conclusie getrokken dat we vanaf nu allemaal zelf onze problemen moeten oplossen dus de motor een beetje gestript om overal goed bij te kunnen.
Begonnen met de leidingen voor de achterrem.
 

 
De leidingen lopen een beetje hoog, de aansluitingen hadden een bocht naar beneden moeten maken maar vooruit, het zit. Een rubber matje aan de binnenzijde van de beugeltjes om de leidingen te beschermen.
 

 
Het blokje past prima en hier maakt de aansluiting een goede hoek.
 
 

 
3 aansluitingen op de rechterremklauw. De hoofdremkabel wordt doormiddel van een dubbele banjo gesplitst en gaat via het spatbord naar de linkerremklauw. Althans, dat hoop ik want er zat geen beschrijving bij.  ;D
Deze brug moet ik nog wel op het spatbord vastmaken (weet nog niet hoe) want anders gaat het vreselijk rammelen vrees ik.
 

 
4 aansluitingen op de linkerremklauw.




Een remleiding was 20 cm te lang dus daar moest ik een oplossing voor vinden. Ik heb de kabel omhoog laten lopen en in een bocht weer naar beneden en heb nu de juiste lengte. Niet de juiste manier en ik ben er niet blij mee, maar het werkt.
 

 
Het blokje aan de linkerzijde van het frame had voor de bovenste leiding hoger moeten zijn. De metalen leiding staat enorm onder spanning en ik had hier ook een lekkage. Ik heb de beschermhoes van de leiding bovenop het frame opzij moeten schuiven om de leiding vaster te kunnen draaien. Hetzelfde probleem met het blokje aan de rechterzijde.
 

 
Het remsysteem staat weer op druk maar de remhendel voelt nog steeds sponzig aan dus er moet nog ergens een luchtbelletje zitten want de remhendel moet nu hard aanvoelen denk ik.
Waarschijnlijk zit het luchtbelletje boven in de brug.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.