Techniek > Honda Transalp

Accu verwijderen XL 600v 1992

(1/7) > >>

sgoldie:
Aangezien de winter voor de deur staat en ik mijn mooie transalp veilig binnen heb gezet wil ik de accu op de druppelaar aansluiten. Nu zit er een heel handig stekkertje onder mijn zadel waar ik de druppelaar aan vast kan maken, echter beneden bij mijn flat waar ik de motor binnen heb gezet zit geen stroom  :(

Nu wil ik dus de accu eruit halen en in mijn flatje aan de druppelaar hangen, nu heb ik 2 vragen en hopelijk kan iemand die beantwoorden?!

1) Hoe krijg ik de accu los? Wat moet ik allemaal eraf halen voordat ik de accu eruit krijg (alleen zadel?) En waar zitten de schroeven precies van het zadel en hoeveel?

2) Als ik straks de accu in mijn flatje heb, hoe krijg ik die dan aan de druppelaar? (aan mijn druppelaar zit een stekkertje die mooi past in die stekker die onder het zadel uitsteekt...)

Ik ben benieuwd!

Oldtimer:
Zijschildjes eraf halen onder je zadel en dan vindt je aan beide kanten een boutje waarmee het zadel vast zit.
Deze boutjes eruit draaien en het zadel aan de achterkant omhoog tillen en naar achteren bewegen.
Zo komt het zadel los.
Het draadje wat aan je stekkertje zit volg je gewoon tot aan je accu.
Wijst zich dan verder vanzelf.
Onthoud bij het losmaken van de accu hoe het stekkertje voor de druppellader op de polen van de accu zit. Meestal is de rode klem de + .
Je kunt het stekkertje gewoon weer terugplaatsen op de accupolen en dan het hele spul mee je flatje innemen en gewoon aansluiten op je lader..
In het voorjaar weer de omgekeerde volgorde.

Op bijgevoegde afbeelding zie ja waar de accu zit. Hier is wel de tank ook verwijderd maar is voor de bereikbaarheid van de accu niet nodig.
Je kunt waarschijnlijk zelfs de buddy laten zitten.

sgoldie:
wow dat is nog eens een duidelijke uitleg! Het zou inderdaad handig zijn als ik gewoon dat stekkertje kan aansluiten weer op de accu een mee naar boven kan nemen :) Hoef ik mijn druppellader niet te slopen in ieder geval! Ik ga eens naar beneden en kijken hoe het zit, ik neem gewoon een camera mee zodat ik foto's kan maken voor hoe het nu aangesloten zit, dan kan ik dat in het voorjaar gewoon namaken :)

Hoevaak zou ik de accu op de druppellader moeten aansluiten? Constant? of eens per week? Of ?

Oldtimer:
Constant .
Als je tenminste een echte druppellader hebt.
Deze zijn er juist voor bedoeld om de accu in goede conditie te houden tijdens een langere periode van niet gebruiken.

sgoldie:
Ok, het is bijna gelukt! Het zadel hoeft er niet eens af, ik heb enkel 1 zijschild eraf gehaald, alleen jammer dat 1 van de 2 klemmetjes waarmee het zijschild vastgeklemd zit half is afgebroken  :(  Dit maar proberen te repareren met secondelijm ofzo...(en ja er het zijschild zit sowieso nog met een schroef vast)

Nu heb ik alles losgehaald van de accu en ook het ijzeren frame waar de accu door tegengehouden wordt, maar ik zie nog een draad/slangetje lopen vanaf de rechterkant van de accu, hoe moet ik die losmaken en wat is het eigenlijk?? Zie de foto voor het draadje wat ik bedoel

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View