Auteur Topic: Tips en fiets gezocht voor 8 maanden Chili naar Mexico op een Transalp!  (gelezen 1459 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenF

  • Gast
Beste mensen,

Ik ga in januari naar Chili voor 8 maanden reizen naar Mexico. Ik ben op zoek naar een jaren '90 Transalp in goede staat (onderhoudsboekjes, tussen 30.000 - 50.000 km) voor rond de 2000 euro. Iemand iets in de aanbieding?

Verder, weet iemand een plek waar ik zelf een krat kan krijgen voor verscheping (bv. importeur oid)?

Ten slotte, wil ik mijn motor modelleren. Met extra koffer of nieuwe banden bij de Honda Dealer ben ik een fortuin kwijt. Iemand tips waar ik in de randstad bij een simpele motorzaak deze zaken er op kan laten zetten voor normale prijzen? Ik moet ook een surfrack er op zetten, dus dat moet ik nog custom made bedenken (gewoon twee haakjes: een voor op valbeugel en een achter op leeg linkerkofferrek.

Iemand tips, zou super zijn!

Groet,

Ben

Offline daandus

Voor kratjes moet je gewoon wat motordealers langsgaan, die nieuwe fietsen verkopen ;-).
... was ooit lid ...

Offline Fred

Beste Ben,

Het lijkt me fantastisch z'n reis.  Wat betreft een motorzaak tegen normale prijzen, kan ik je één van onze clubdealers aanbevelen. Bijvoorbeeld Ad Mies, net buiten de Randstad   te Sprundel. Samen met met Ad heb ik mijn Transalp geprepareerd voor mijn reis naar Vladivostok dit jaar.

Ik heb de alu koffers van Hepco @ Beckers er aan gehangen. Ben zowel een keer naar links als naar rechts gevallen op het onverharde en alles bleef heel.

Je kunt als je dat wilt een verslag lezen op http://fredwansleeben.waarbenjij.nu

Groetjes
Fred

Offline Brombeer

Gewoon zelf een krat timmeren uit (pallet)hout kan/mag ook. Als hij maar op blokken staat zoals een pallet. Hij moet met een vorklift oid opgepakt kunnen worden.

Je betaald voor het volume doorgaans. Dus als je je stuur demonteert, wielen eruit haalt en ernaast zet en ook de kuipruit eruit schroeft dan scheelt dat enorm. Als laatste kun je hem met een sjorband in de voorvering trekken en dat scheelt nog eens 5 cm. Slim bouwen en je koffers kunnen er ook nog bij in.

Goeie reis vast!

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin