Hoi Eddy,
Dat bijslijpen van je schijf is misschien een minder goed idee..
Wat betreft je ongelijkmatige slijtage: als je in relatief droog spul crosst, slijten je blokken niet echt meer dan normaal. Dat heb je alleen als je uren in de blubber rijdt. Gewone blokken slijten dan sneller dan jij f*ck kan zeggen, maar gesinterde (geharde) blokken slijten in die omstandigheden dan maar de helft langzamer. Een gesinterd blokje herken je aan onmiskenbare koperkleurige metaaldeeltjes in de remvoering.
Aangezien je de slijtage maar aan één kant hebt zitten, denk ik dat de glij/geleide-pen in de remklauw vast zit. Deze zorgt ervoor dat de klauw zichzelf versteld als de remvoeringen verslijten. Als deze ganbaar zijn, zit er mogelijk een remzuiger vast in de klauw. Als je met pekel hebt gereden kan het in een paar dagen gebeurd zijn en zit er iets door corrosie vast.
Maar nogmaals: die haakse slijper op je schijf zetten is niet de manier en biedt niet veel soelaas vrees ik.
Grtz, Brom