Auteur Topic: LED achterlicht speciaal voor de Transalp  (gelezen 38828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Gepost op: 07 januari 2011, 16:36 »
Ik kwam toevallig dit LED achterlicht tegen, speciaal voor de Transalp. Het ziet er best gaaf uit:



En dat voor 50euro. Heeft iemand praktijk ervaring? Hier is meer informatie te vinden....


PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

chadchop

  • Gast
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2011, 22:47 »
Maar past deze op een TA van 93 ?  ???

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2011, 17:49 »
ik had in mijn eesrte alp zelf een led achterlicht gebouwd.

10x beter zichtbaar dan origineel..

dus mijn mening is als je ergens achterlicht in led uitvoering tegenkomt moet je hem zeker aanschaffen..

gr danny
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2011, 22:46 »
Hehe, zo'n LED achterlicht heb ik ook zelf gemaakt, maar dan met 44 High performance LEDs. En dat geeft echt een bak licht wil je niet weten (zonder irritant te zijn :P) Alle LEDs zijn zowel achterlicht als remlicht en zijn qua felheid instelbaar. En heeft ook 4 witte leds voor kentekenverlichting. Denk dat ik ook ongeveer op 50 euro uitkom als ik er nog eentje zou moeten maken voor iemand.

Ik heb hier niet de foto's, die heb ik op de zaak maar zal morgen een fotootje posten daarvan.

Ik heb destijds nog gezocht naar commercieel verkrijgbare LED achterlichten voor de 600, maar kon toen niks vinden. Blijkbaar heeft toch iemand die niche gevonden.

Maar past deze op een TA van 93 ?  ???

Ja dus. alle 600 modellen van 87 t/m 99 hebben hetzelfde achterlicht. Als er animo voor is kan ik een aantal van die achterlichten ook bouwen maar dan met de reeds genoemde 44 LEDs. Zeer nette uitvoering, en door mijzelf ontworpen. 50 euro moet te doen zijn mits de onderdelen niet explosief zijn gestegen in prijs.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2011, 23:07 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline ivar

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2011, 13:00 »
Ik wil wel meedoen! 1x voor een alp uit '89

Offline ta89

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2011, 18:35 »
ik heb ook interesse, alp uit '90

Peter
Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Cb550f1 '76
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89
Honda  Cb750F Bol’dor ‘81 (te koop)

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2011, 17:11 »
Ik ga ermee aan de slag, en zal jullie binnenkort inlichten over hoe en wat.

Ik ga eerst nog wat kleine aanpassingen maken in het ontwerp nu dat mijn prototype zich bewezen heeft (anderhalf jaar probleemloos :))), het betreft voornamelijk schoonheidsfoutjes, en ik ga de vorm iets aanpassen zodat het beter past.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2011, 19:09 »
Even een update:

Afgelopen maand niet veel tijd aan kunnen besteden, echter  de komende tijd gaat dat wel lukken. Ben nu bezig met een redesign van de printplaat zodat de vorm beter overeenkomt met het binnenwerk van de achterlichtbehuizing.

Zodra er weer nieuws is meld ik het hier.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline ivar

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2011, 19:21 »
Prima, ben benieuwd!

Offline ModderRobbert

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #9 Gepost op: 06 maart 2011, 13:45 »
Ik ga dit zeker volgen,

Succes met het ontwerp en ik ben benieuwd naar de foto's (of filmpje!!) van het resultaat.

Ondertussen de bestelling gedaan en 50 euro overgemaakt. :))

Groet,
Robbert
« Laatst bewerkt op: 17 april 2011, 13:29 door ModderRobbert »
TA600 en een XT600 voor de fun, R1200gs voor de afstanden.....

Offline Spinner

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #10 Gepost op: 06 maart 2011, 22:11 »
Ook ik heb intresse voor zo n led verlichting. Hoe zit het met het plaatsen ervan ...beetje eenvoudig?

Spinner

Offline Peter_Winsum

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #11 Gepost op: 06 maart 2011, 22:46 »
Als de prijs bekend is lees ik dat graag. Wie weet is het iets voor mijn '96 Alp. Als de handleiding maar niet in het Chinees of Fries is...  ::)
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #12 Gepost op: 07 maart 2011, 01:32 »
Op moment van schrijven nog bezig met het herontwerp, lastig momenteel om er tijd voor vrij te maken vanwege werk.

Het doet me deugd om te zien dat er meerdere geinteresseerden zijn. De exacte prijs moet nog blijken wanneer ik precies de componenten- en materialen lijst weet van het uiteindelijke ontwerp, maar het zal rond de 50 euro uitkomen waarschijnlijk.

Nog even geduld, het resultaat zal erg mooi zijn. Mijn prototype die ik in mijn '94 alp heb zitten werkt al 2 jaar feilloos.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline frank

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #13 Gepost op: 07 maart 2011, 17:18 »
Als je er ook 1 voor een AT kunt fabriceren hou ik me aanbevolen

Frank

chadchop

  • Gast
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #14 Gepost op: 07 maart 2011, 17:37 »
Ach, en als je toch bezigbent....
Hoor het wel.

Grt

Chappie

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #15 Gepost op: 07 maart 2011, 20:32 »
TOEVALLIG... heb ik destijds ook van het standaard achterlicht van een AT foto's en maten opgenomen...zal even moeten zoeken maar ik heb die info nog wel ergens. Heb toen van een ander TCN lid (Jedi223, ondertussen overgelopen naar Beemer, rotzak!) het hele achterwerk gesloopt om het geheel los te krijgen en op te meten.

Ik maak eerst het herontwerp van de TA af, en zal daarna eens  kijken of ik het voor een AT passend kan maken.

Overigens nog een leuk detail van mijn achterlicht, wat andere LED achterlichten niet hebben: Zowel achterlicht als remlicht spanningen worden geregeld door twee afzonderlijke LM317 IC's (spanningsregelaars), wat inhoud dat piekspanningen (die tot dik 15 volt kunnen oplopen) geen kans hebben om de LEDs om zeep te helpen :)

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Oldtimer

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #16 Gepost op: 07 maart 2011, 20:43 »
Citaat
(die tot dik 15 volt kunnen oplopen)

Hoezo ????

De doorslagspanning van LED's (de maximale spanning die men er in sper overheen mag zetten) ligt tussen 20 V en 50 V.

Elektrisch bekeken zijn LED's normale PN-dioden, die in de doorlaatrichting worden gebruikt. De gangbare bedrijfsstromen liggen tussen 3 mA en 30 mA. De doorlaatspanningen zijn sterk afhankelijk van de kleur en variëren van ongeveer 1,6 V (rood) tot 2,4 V (groen). Omdat de stroom/spanning-karakteristiek van een LED heel steil verloopt, moet men in ieder geval een stroombeperkende serieweerstand opnemen. Nog beter is het gebruik te maken van een constante stroombron.
Bovenstaand volgens VEgo, de encyclopedie voor de electronica.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #17 Gepost op: 07 maart 2011, 20:55 »
De Sperrichting is niet van belang. Het gaat hier om de doorlaat richting!

Wil je zoveel mogelijk licht uit een LED krijgen dan moet je zorgen dat de spanning die de led krijgt nominaal dus tegen het maximum aanzit. Piekspanningen gaan hier bijna 20% overheen en dat is na een tijdje funest. Normaliter wordt er met maximaal 10% overspanning rekening gehouden, maar op motoren is die overspanning beduidend hoger.

De LEDs die ik gebruik zijn 70mA superflux LEDs (4 stuks in serie per kolom) welke niet goedkoop zijn, dus 3 euro extra voor een paar spanningsregelaars is geen overbodige luxe :)

Bijkomend voordeel van het gebruik van LM317 's is dat het geheel regelbaar wordt; zodoende zitten er ook 2 potmetertjes op ;) Je kunt van zowel achterlicht als remlicht de helderheid instellen :)
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2011, 21:32 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #18 Gepost op: 07 maart 2011, 23:35 »
Ik heb net de berekening gemaakt, de achterlichten kunnen voor 50 euro de deur uit. Ik hou dan een paar euro over voor gereedschapslijtage en andere verbruiksmaterialen etc. dus het is goed te doen.

 :D
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #19 Gepost op: 08 maart 2011, 09:33 »
Ha 4plugs,

Laat ik als forumstarter dan ook maar mee doen ;-) Graag ook een voor mijn alp!
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #20 Gepost op: 08 maart 2011, 22:01 »
Ik doe mee voor 1 stuk

En als je hulp nodig hebt bij assembleren dan kan ik ook meehelpen;
van electronica heb ik geen verstand;
solderen kan ik alleen de afgebroken kuipdelen met Lego blokjes
maar LEDs op kleurvolgorde in de printplaat prikken moet wel lukken

Dat is geen solderen Danny, maar boetseren met een soldeerbout ;)

Maar ik zal je aanbod overwegen, dan kan je op die manier die remhendel terugbetalen ;)

@Spinner: Montage is doodeenvoudig, zal je wel zien... :)
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2011, 22:15 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Spinner

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2011, 15:51 »
Oke  dan moet het maar mn eerst projectje worden... ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2011, 19:14 »
Zo, heb er vandaag aardig wat werk aan besteed. Hij is zo goed als klaar. Meeste werk zat hem in het opnieuw arrangeren van de LEDs en de juiste maat. Heb het nu voor elkaar gekregen dat ik twee achterlichten uit 1 print kan etsen.

Hier een afbeelding van de lay-out:



Als het meezit ga ik morgen een proefplaat etsen en boren, zodat ik weet of alle onderdelen passen.

Zoals je kunt zien bestaat hij uit 2 delen, het onderste deel wordt feitelijk haaks op de bovenste print gemonteerd en steekt naar voren toe, met de componenten aan de onderzijde. Is voor de kentekenverlichting, en ik hoefde dan niet de electronica op de hoofdprint erbij te proppen.

Het zijn er uiteindelijk 39+4 geworden, ik heb er eentje geschrapt omdat ik besloten heb ze per 3 in serie te schakelen in plaats van 4. Niet gevreesd, ze zijn nog steeds in staat om als schijnwerper dienst te doen  ;D
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2011, 19:34 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2011, 22:28 »
Ha, ziet er goed uit! Mooi om 'm te zien ontstaan, blijf posten!

Hoe komt dat onderste deel aan de bovenste print te zitten? Heeft jouw eigen proefexemplaar dit ook?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2011, 22:50 »
Yep mijn prototype zit ook zo in elkaar, het mooie van het TA achterlicht is het feit dat aan de onderzijde er heel veel diepte-ruimte is. Dit geeft mij de ruimte om een haakse print op de hoofdprint te zetten.

Zie het zo: Hoofdprint met de LEDs, en dan het 2e deel steekt dan naar voren toe (vanuit eigen perspectief, eigenlijk is het naar achteren toe!), en de 2e print hangt dan ook nog eens ondersteboven zodat de witte leds naar beneden schijnen.

Hoe ik ze aan elkaar bevestig? simpel. Die dikke strips die je ziet aan de onderste randen van beide delen. Ik leg de printrand van het 2e deel tegen de onderste rand van de hoofdprint, en laat die net iets doorsteken naar achteren. Dan leg ik er een dikke rups soldeer langs. Zit redelijk stevig, iig stevig genoeg om er ook mee te gaan offroaden ( uitvoerig door mijzelf getest ;D ) Bijkomend voordeel is dat ze gelijk de diverse elektrische stromen naar de hoofdprint doorverbinden :)
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2011, 23:11 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2011, 23:06 »
Overigens:

Ik ben ook al een tijdje bezig aan een ander projectje: een aangepast en *speciaal* knipperrelais. Uiteraard bedoeld voor LEDs.

Features: tip toets bediening, knippersnelheid regelbaar, helderheid regelbaar, en 2 soorten alarmlicht: Normaal en met strobe effect voor extra opvallendheid bijv in de file. Wanneer hij in strobe mode staat gaat het normale knipperrelais aan, maar de momenten dat de leds branden stroben ze ook heel fel, nog feller dan normaal (soort van overdrive mode). Ik heb al een test circuitje gemaakt op een experimenteerprint en het ziet er goed uit. Moet alleen het schema nog uitwerken en daarna het printontwerp, maar dat zal nog de nodige tijd kosten. Maar zodra ik een prototype heb zal ik het nieuws posten voor de geinteresseerden.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2011, 23:20 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2011, 23:09 »
Tjonge, ik ben ondertussen benieuwd naar de foto's.......
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Spinner

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #27 Gepost op: 13 maart 2011, 12:33 »
*speciaal* knipperrelais

ook dit kan een flinke bijdrage leveren aan de veiligheid in het verkeer. Zeker met een wat oudere alp, waar geen alarmlicht opzit, tussen de auto's door in de file.

Ook dit item ga ik volgen van je.

Spinner

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #28 Gepost op: 13 maart 2011, 16:16 »
Met het standaard knipperrelais kun je ook alarmlichten maken, dat is heel makkelijk.

Dit is voor mij puur hobbywerk, een leuke uitdaging om te kijken of het daadwerkelijk lukt om zoiets te bouwen. Maar het heeft ook een veiligheidsaspect inderdaad: een alarmlicht wat ook nog eens fel flitst, valt veel beter op dan standaard knipperlichtjes die aan en uitgaan.

Enig nadeel is omdat ik ook tiptoetsbediening ga proberen te maken, daardoor de standaard bedrading niet helemaal standaard kan blijven. enkele draden vanaf het stuur moeten doorgeknipt worden en direct met het relais verbonden worden, alsmede de knipperlichtdraden zelf. ook in het schakelhuisje op het stuur moet dan het mechaniek verwijderd worden voor de knipperlichten, en vervangen door een printplaatje die door het sleufje naar buiten steekt. daarop zitten dan weer de tiptoetsen.
Het schema voor de tiptoetsbediening kostte wat tijd om te maken om dat ik met de 2 bestaande draden 3 functies wilde nabootsen (links aan, rechts aan, en uitschakelen door middel van het indrukken van beide toetsen tegelijk) om te voorkomen dat ik een extra draad vanaf het stuur moest trekken. Dat is na veel rekenen, nadenken (dit wordt bestuurd door logische chips) en testen dmv een logica simulator gelukt.

De enige manier om de standaard bedrading niet te hoeven aanpassen is als ik het logica gedeelte op het printje in het schakelhuisje kan verwerken maar aangezien daar maar weinig ruimte is zal ik moeten grijpen naar smd elektronica, wat weer lastiger is. Ik ga eerst een prototype bouwen op basis van mijn eerste ontwerp, wellicht ga ik daarna kijken of ik die logica idd in het schakelhuis kan verwerken.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2011, 16:29 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #29 Gepost op: 15 maart 2011, 15:27 »
Citaat
Met het standaard knipperrelais kun je ook alarmlichten maken, dat is heel makkelijk.

Vertel.....!

Citaat
Als het meezit ga ik morgen een proefplaat etsen en boren, zodat ik weet of alle onderdelen passen.

En is het prototype gelukt?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....