Auteur Topic: LED achterlicht speciaal voor de Transalp  (gelezen 38824 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #60 Gepost op: 28 maart 2011, 08:32 »
Ha 4plugs, ziet er goed uit! Laat maar weten wat je rekeningnummer is. (Voor mij graag wel de gesoldeerde versie).

@ de rest: als forum starter ben ik als eerste aan de beurt hoor (kwijl kwijl) :-)

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #61 Gepost op: 28 maart 2011, 12:47 »
Als dit protype zijn werk goed doet (ik zal dus even een aantal dagen moeten testen) dan ben ik klaar om de onderdelen te bestellen. Als Wanneer dat moment komt geef ik een brul, Ik zal vanwege de aantallen de betalingen vooruit moeten hebben, dan kan ik alles in één keer inkopen.

Een redelijke inschatting is dat met 2-3 weken de eerste exemplaren gereed zullen zijn. Hangt ook van de levertijd van de leveranciers af.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2011, 13:44 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #62 Gepost op: 29 maart 2011, 18:49 »
Weer wat vooruitgang, de twee delen zitten nu aan elkaar vast:





Hoe maakt men een aansluiting die perfect in de bestaande fitting past?





Nu alleen nog de draden vastmaken aan het protype en nog 1 draadbruggetje aanleggen die ik vergeten ben, dan kan ik hem gaan testen. Ik test hem een aantal dagen lang, om zeker te zijn dat er niets kapot gaat want in deze versie krijgen de LEDs nog meer spanning voor hun kiezen dan met mijn oude versie.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #63 Gepost op: 29 maart 2011, 19:07 »
ziet er hightech uit, top :P

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #64 Gepost op: 30 maart 2011, 21:21 »
En nu die oogverblindende foto's .......!

(heb je 'm al ingebouwd?)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #65 Gepost op: 31 maart 2011, 00:26 »
Ik heb hem al even getest, en heb zitten meten, maar nu blijkt dat de hoogst instelbare spanning net 7,5 volt is terwijl dat 9 Volt moet zijn. En dat maakt nou net dat verschil... Grrr..... zo zie je maar weer dat de praktijk altijd weer anders uitpakt dan de theorie en de proefopstelling. Ik moet dus nog een keer gaan meten en de weerstandswaarden aanpassen. Maar goed, beter goed en laat dan op tijd en afgeraffeld.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline RVD

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #66 Gepost op: 01 april 2011, 09:57 »
Lijkt me wel wat, moet elke dag langs Hoevelaken en dan is zichtbaarheid belangrijk

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #67 Gepost op: 04 april 2011, 23:55 »
Oke, daar zijn ze dan, actiefotooooooos  (tis donker buiten en het is niet echt een realistische voorstelling, zoiets moet je gewoon in het eggie zien) :





Bovenste 2 foto's is het remlicht, onderste is gewoon achterlicht, dit is overigens instelbaar.

Is trouwens provisorisch vastgezet, ik moet hem nog goed bevestigen. Dan komt de vuurdoop: Zaterdag hellendoorn allroad! Als ie dat overleeft dan is ie goedgekeurd voor productie  ;D
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Vink

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #68 Gepost op: 05 april 2011, 22:48 »
oooooooh   wat mooi zeg, wil graag 2x een kant en klare.

Offline Spinner

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #69 Gepost op: 05 april 2011, 23:25 »
ziet  er gelikt uit  zeg...geweldig  maar  hoe is het zijaan zicht van het achterlicht  nu. Schijnt het volledig  naar achteren  of is er aan de zijkant ook nog licht  ?

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #70 Gepost op: 05 april 2011, 23:42 »
Met de rode kap erop weerkaatst er nog ruim voldoende licht naar de zijkanten, dus dat zit ook snor. Het belangrijkste is dat je je achterligger een stoot rood licht in het gezicht gooit zodat ie je niet kan missen  8)


Eerst nog even hellendoorn ermee rijden; Als hij deze doorstaat dan kan ik overgaan op productie. dat houdt in dat ik jullie een PM stuur met bankgegevens; zodra ik genoeg poen binnen heb bestel ik de hele lading onderdelen in 1 keer, dit scheelt verzendkosten. Wanneer ik het allemaal binnen heb ga ik zsm aan de slag.. :)
« Laatst bewerkt op: 07 april 2011, 02:58 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #71 Gepost op: 07 april 2011, 02:59 »
IK WIL AAN IEDER DIE WIL BESTELLEN, VERZOEKEN OM MIJ EEN PM TE STUREN MET JE NAW GEGEVENS, HOEVEEL JE ER WILT, EN OF JE HEM KANT EN KLAAR WILT HEBBEN OF ALS BOUWPAKKET.

De prijs van dit LED achterlicht is 50 euro exclusief eventuele verzendkosten (even ter volledigheid).

-EDIT_ Vandaag voorraden en levertijden opgevraagd, de LEds komen waarschijnlijk pas 27 april bij de leverancier binnen  :'(

Ik ga wel voor die tijd dan alvast de printen produceren en boren, zodat wanneer de onderdelen binnenkomen ik gelijk over kan gaan tot het soldeerwerk. Ik ga 4 Mei richting Schotland voor 2 weken, ik probeer mijn uiterste best om voor die tijd alles klaar en verzonden te hebben...
« Laatst bewerkt op: 07 april 2011, 20:51 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline rodealp

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #72 Gepost op: 08 april 2011, 17:39 »
Gaaf , maar nu nog een voor de 700 ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #73 Gepost op: 08 april 2011, 17:55 »
Hmmm nou wilde ik gaan zeggen dat die aftermarket zo te krijgen zijn, maar daar heb ik het dus mis. Een kant en klaar LED achterlicht voor de 700 vind ik niet zo snel, dus wellicht daar hier ook wel wat van te maken is :)

voor de 650 zijn ze wel kant en klaar zo te koop, bijv. hier: http://www.lights4all.com/product_info.php?language=en&products_id=1397
alhoewel die zeker weten niet zoveel licht geeft als de mijne  ;D

Ik had verwacht dat ze er nu onderhand wel zouden zijn voor de 700...

Maar goed ik moet dan wel even een 700 hier hebben om maten en ruimte op te meten zodat ik het passend kan maken, dus wie biedt zich aan? Ik zit in Spijkenisse.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #74 Gepost op: 11 april 2011, 11:50 »
Het led achterlicht heeft de rit van zaterdag goed doorstaan  8)

Alleen die onderdompeling heeft het geheel wat doen corroderen  ;D maar dat was ook echt heel smerig water  :-\

Wat mij betreft is het achterlicht nu goedgekeurd, dus een ieder die interesse getoond heeft krijgt een PM van mij met bankgegevens.

Helaas moet ik tot 27 april wachten tot de LEDs binnen zijn maar ik kan wel alvast alles bestellen en de rest alvast laten komen zodat ik de printplaten voor kan bereiden.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Pakfiets

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #75 Gepost op: 11 april 2011, 12:16 »
Citaat
Alleen die onderdompeling heeft het geheel wat doen corroderen

Blanke lak er over?

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #76 Gepost op: 11 april 2011, 12:47 »
Dat kan maar ik neem aan dat niet veel mensen hun motor zo de plomp in rijden zoals ik zaterdag gedaan heb  :angel:
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Marcel T

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #77 Gepost op: 12 april 2011, 20:08 »
Om het heel genuanceerd te zeggen:

Ik HAAT rode knipperlichten (ook vrij veel te zien op 'amerikaanse' auto's)

(einde nuance)



Als oranje geintegreerd wordt in het LED bord kan het wel werken. En dat is vast wel mogelijk.
Mijn gevoel fluistert nu dat die pinkertjes (vakterm?) misschien nog wel het beste zijn qua duidelijkheid.
Maar gevoel is best vaak conservatief....  :-\



Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #78 Gepost op: 12 april 2011, 20:40 »
Die achterlichten zijn dus officieel niet toegestaan; de knipperlichten moeten minstens 20cm uit elkaar staan (hart-hart). Daar voldoen de meeste van deze achterlichten met geintegreerde knippers niet aan.

En het is wel zo dat de knippers dan oranje knipperen, niet rood. Deze achterlichten zijn voorzien van duo-leds die zowel rood als amber kunnen branden.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Oldtimer

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #79 Gepost op: 14 april 2011, 19:21 »
Ik zag op marktplaats dat deze verlichting ook voor de Varadero bestaat.

Zijn deze ook te maken zoals voor de Alp ??

http://link.marktplaats.nl/440492028
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

chadchop

  • Gast
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #80 Gepost op: 14 april 2011, 22:11 »
We kunnen het bedrijf even aanschrijven voor de TA.
Wie weet.

Chappie.

Zullen wel heel mooi staan op mijn Alp.....als die er ooit komt (lamp ofcourse..)

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #81 Gepost op: 14 april 2011, 23:21 »
Dat type is dus verboden, opmdat de steek tussen de knipperlichten minder dan 20cm is.

Even benadrukken...
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Oldtimer

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #82 Gepost op: 15 april 2011, 09:27 »
Andere optie:
Beide knippers aanpassen en het achterlicht ?
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #83 Gepost op: 15 april 2011, 10:21 »
Dat moet je even toelichten, snap niet precies wat je daarmee bedoelt.

Wat wel kan is een achterlicht maken met combi leds waarvan de oranje kleur 20 cm uit elkaar ligt maar dan heb je een achterlicht wat een stuk breder is dan het achterspatbord, heb ik 2 jaar terug al bedacht. Ziet er niet uit. Bovendien moet je dan een aangepaste behuizing hebben die ook zo breed is, wat het zelf bouwen weer een heel stuk moeilijker maakt.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Transit

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #84 Gepost op: 15 april 2011, 15:55 »
Enne,...wanneer komt zoiets voor de Twin beschikbaar??

Offline Oldtimer

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #85 Gepost op: 15 april 2011, 16:52 »
Citaat
Dat moet je even toelichten

Het achterlicht maken met led's en voor de knipperlichten een apart setjeprintjes/leds maken.
Eventueel aansturen met een aansluiting op dezelfde print van het achterlicht.

Bedenk net dat ook de voorkant knippers dan gemodificeerd moeten worden.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #86 Gepost op: 15 april 2011, 17:11 »
Enne,...wanneer komt zoiets voor de Twin beschikbaar??

Ik zal eens een draadje starten op de twin afdeling.

Indien er interesse is door meerderen, dan kan ik wel een twin versie maken, let wel dat een twin achterlicht minder ruimte heeft dus ik kan niet met zekerheid zeggen of ik er ook zoveel leds in kan proppen. Maar we kunnen het uiteraard proberen!  ;D

Maar eerst ga ik op vakantie van 4 mei t/m 19 mei, hebben forumlezers gelijk even gelegenheid om te reageren op het topic en weet ik na terugkomst gelijk of er genoeg interesse is....
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #87 Gepost op: 15 april 2011, 17:12 »
Het achterlicht maken met led's en voor de knipperlichten een apart setjeprintjes/leds maken.
Eventueel aansturen met een aansluiting op dezelfde print van het achterlicht.

Bedenk net dat ook de voorkant knippers dan gemodificeerd moeten worden.

Dan kun je net zo goed de bestaande knippers, het stokje eraf zagen en direct tegen de zijkant van het spatbord monteren, dat scheelt een hoop gedoe...en van achteren lijkt het dan ook of het 1 geheel is ;)

Ik heb zelf al LED boards in de knippers gemonteerd, ieder met 20 32 superflux leds maar dan amber. Ook heel erg duidelijk te zien. Alleen heb ik vanaf de buitenkant gezien alles helemaal origineel gelaten.

Oja en een eigen knipperrelais gemaakt omdat een standaard relais dan denkt dat er een lampje kapot is vanwege de lagere vermogensopname door de LEDs, hij wordt dan erg zenuwachtig en gaat op dubbele snelheid knipperen, niet erg prettig.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2011, 21:25 door 4Plugs »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #88 Gepost op: 15 april 2011, 23:44 »
Aan degenen die een achterlicht bestellen:

Ik ben vergeten om te vermelden dat indien het opgestuurd moet worden, er additioneel € 6,75 betaald moest worden.

Ik laat het nu even zo, dus degenen die bestellen en verstuurd willen hebben (ik zit zelf in Spijkenisse) kunnen initieel gewoon 50 euro overmaken, en wanneer de tijd komt om te versturen zal ik weer een PM de deur uit doen voor de 6,75 voor de TNT.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #89 Gepost op: 20 april 2011, 21:23 »
Bij deze, wil ik allen die een achterlicht willen bestellen, en dit nog niet gedaan hebben, oproepen dit alsnog te doen. Ik heb alle mensen die al toegezegd hadden een achterlicht te willen bestellen een PM gestuurd met de bankgegevens en instructies. Ik heb tot op heden 6 betalingen ontvangen en om de onderdelen te kunnen bestellen moet ik minimaal 10 bestellingen binnen hebben. Alleen dan kom ik uit de kosten..
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D