Auteur Topic: LED achterlicht speciaal voor de Transalp  (gelezen 38825 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #90 Gepost op: 28 april 2011, 18:17 »
Aan allen die een achterlicht besteld hebben:

Helaas gaat het mij niet lukken om de achterlichten voor mijn vakantie klaar te hebben. De LEDs zijn nog steeds niet binnen bij de leverancier, alhoewel zij ze elk moment kunnen ontvangen. Maar aangezien ik aanstaande woensdag al vertrek en ook de nodige voorbereidingen moet treffen (inclusief mijn duik alpje waaraan ik het nodige moet repareren) lukt het mij niet om alles nog zo snel in mekaar te zetten.

Ik beloof dat ik zodra ik terug ben van vakantie mij er volledig op stort om de achterlichten zo snel mogelijk klaar te hebben. In ieder geval bedankt voor jullie vertrouwen en geduld, het komt allemaal wel goed!
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #91 Gepost op: 28 april 2011, 22:08 »
Relax.....geniet van je vakantie.

Offline Spinner

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #92 Gepost op: 28 april 2011, 23:44 »
komt goed...enjoy

Offline Vlinder5

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #93 Gepost op: 02 mei 2011, 15:25 »
Hmmm nou wilde ik gaan zeggen dat die aftermarket zo te krijgen zijn, maar daar heb ik het dus mis. Een kant en klaar LED achterlicht voor de 700 vind ik niet zo snel, dus wellicht daar hier ook wel wat van te maken is :)

voor de 650 zijn ze wel kant en klaar zo te koop, bijv. hier: http://www.lights4all.com/product_info.php?language=en&products_id=1397
alhoewel die zeker weten niet zoveel licht geeft als de mijne  ;D

Ik had verwacht dat ze er nu onderhand wel zouden zijn voor de 700...

Maar goed ik moet dan wel even een 700 hier hebben om maten en ruimte op te meten zodat ik het passend kan maken, dus wie biedt zich aan? Ik zit in Spijkenisse.

Dus ik "moet" nu maar zo'n achterlicht voor een 650 kopen ??? ;) haha....
Dacht het niet  :P
Ik wil ook graag een die zoveel licht geeft als die van jou t.z.t.  ::)

Ik wacht geduldig af........ eerst maar officieel hier lid worden he ! :)
Na onze vakantie :)


Dank voor diegenen die een bestelling hebben gedaan en inmiddels de betaling hebben gestort.
't Gaat allemaal goed komen :)

Offline ModderRobbert

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #94 Gepost op: 12 mei 2011, 09:57 »
Hey 4plugs,

Wat is de status, ik zag dat je al met een volgend project bezig bent....

Robbert
TA600 en een XT600 voor de fun, R1200gs voor de afstanden.....

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #95 Gepost op: 22 mei 2011, 14:18 »
En daar is-tie weer....

Heerlijk door schotland en lake district gereden. Jammer dat het veel regende, waardoor het uitzicht een stuk minder mooi was. Gelukkig nog wel wat droge dagen gehad. En 3000 km op de teller erbij...

Ik heb inmiddels ook alle onderdelen binnen, productie gaat beginnen... Ik hou jullie op de hoogte...
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #96 Gepost op: 24 mei 2011, 23:04 »
Even een update:

1e productieexemplaar is gereed, echter is bij het testen gebleken dat de geleverde spanningsregelaars van een type zijn die (in de praktijk) niet voldoende vermogen leveren. De Specificaties leken wel in orde maar de werkelijkheid blijkt vaak anders  :'( Ik had deze destijds besteld omdat de originele regelaar die ik ook in mijn prototype heb zitten, niet op voorraad was. De originele is nu wel weer op voorraad dus ik heb er een zwik van besteld en deze komen donderdag binnen. Ondertussen ga ik de printplaten alvast maken om zo niet teveel tijd te verliezen.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #97 Gepost op: 25 mei 2011, 08:48 »
Hoi 4plugs, neem je tijd. De afgelopen maanden heb ik een beter achterlicht nog niet gemist. Dat komt weer met de mist, als het weer vroeg donker is, en als het flink regent. Daar hebben we weinig last van de laatste tijd :-)

Nog andere wijzingingen?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #98 Gepost op: 25 mei 2011, 14:48 »
Nee, verder is alles dik in orde gebleken. Alleen het definitieve printontwerp heeft een andere "stijl" dan het prototype, dit om het etsprocess te versnellen.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Vink

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #99 Gepost op: 13 juni 2011, 00:17 »
 ;D ;DHallo hoe gaat het daar met de lampjes???

Offline Paul

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #100 Gepost op: 13 juni 2011, 12:24 »
;D ;DHallo hoe gaat het daar met de lampjes???

dat was ik mij ook al een beetje aan het afvragen  :-X

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #101 Gepost op: 17 juni 2011, 14:52 »
Hoi hoi, ja jullie vragen je af waar blijft hij nou. Mijn excuses voor mijn lange afwezig heid op het forum, Ik ben plotsklaps bedolven onder het werk waar ik niet onderuit kom.

Het probleem bleek niet in de spanningsregelaars te zitten, het was nog erger: De geleverde LEDs bleken niet aan de specificaties te voldoen! Gelukkig heb ik de leverancier ervan weten te overtuigen en krijg ik mijn geld terug, en nu ben ik zeer druk zoekende naar een geschikte vervanger die ongeveer op dezelfde prijs uitkomt. Ik heb al wat op het oog maar moet nog antwoord krijgen van de leverancier. Dit hoop ik maandag te ontvangen.

Tot zover weer een update,

Groetjes

Paul.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #102 Gepost op: 23 juni 2011, 22:20 »
Update:

Bericht gehad van de leverancier, en het ziet er naar uit dat dit geschikte leds zijn. Ik ga een proefsetje bestellen en testen.

Jullie horen gauw of het een succes is.

En ontzettend bedankt voor jullie geduld en vertrouwen!!
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #103 Gepost op: 01 juli 2011, 12:58 »
Jullie horen gauw of het een succes is.

En, succes??
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline ModderRobbert

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #104 Gepost op: 11 juli 2011, 18:10 »
Hallo 4Plugs,

En al resultaat?, voor je het weet is het weer herfst......

Robbert
TA600 en een XT600 voor de fun, R1200gs voor de afstanden.....

Offline Flipje

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #105 Gepost op: 23 juli 2011, 13:13 »
En we zijn een maand verder zonder nieuws up-date. Wat is de stand van zaken ?????

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #106 Gepost op: 23 juli 2011, 17:27 »
Hallo allemaal, ik zal inderdaad even een update geven.

Momenteel een vreselijke drukte op het werk wat mij ook vele avonden kost, ook nog eens erbij gekregen dat mijn vriendin een ernstige nekhernia heeft wat ook weer tijd slokt. Laatste 2 maanden ook al geen motor meer gereden (allebei niet) en interactie met de club is ook vrijwel nihil momenteel.

Echter, ik heb de nieuwe set LEDs binnen en het ziet er veelbelovend uit. Dit weekend zet ik het proefexemplaar in mekaar.

Hoe dan ook ik zal zondagavond nog een update geven.

Nogmaals bedankt voor jullie geduld, ik weet dat het allemaal vreselijk uit de hand loopt qua tijd, zeker omdat jullie vrijwel allemaal al betaald hebben. Ik zweer dat jullie de achterlichten hebben voordat het vroeg donker wordt.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline ModderRobbert

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #107 Gepost op: 08 augustus 2011, 17:56 »
Geachte  4 Plugs,

Gezien de tijd die er verstreken is en de beloftes die gedaan zijn zie ik er verder vanaf.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je de door mij overgemaakte 50 euro zsm terugstort op mijn rekening.

Groet,
Robbert de Rouw
TA600 en een XT600 voor de fun, R1200gs voor de afstanden.....

Offline GJ.

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #108 Gepost op: 08 augustus 2011, 18:25 »
Als je de lichten klaar hebt, kan je ze meebrengen naar het NTT  :-\ :-\

Offline Flipje

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #109 Gepost op: 11 augustus 2011, 09:09 »

.....   Hoe dan ook ik zal zondagavond nog een update geven.......

..... Ik zweer dat jullie de achterlichten hebben voordat het vroeg donker wordt.......

De beloofde update is er helaas niet gekomen , en inmiddels heb ik sommige buitenlampen die op een tijdschakelaar staan al een beetje moeten bijstellen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het gebrek aan communicatie misschien wel meer irriteerd dan dat de levering uitloopt

groet     Philippe

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #110 Gepost op: 14 augustus 2011, 22:47 »
Hallo allemaal.

Ik ben jullie wederom, en voor de zoveelste keer, een uitleg verschuldigd.

Allereerst neem ik alle verantwoording op mij wat betreft de vele vertragingen. Dat gezegd, wil ik er ook bij vermelden dat de oorzaak hiervan grotendeels niet direct bij mij ligt. Zoals ik in eerdere posts vermeld heb, zijn er tegenslagen geweest, zowel in de ontwikkeling van de achterlichten, als in de privé sfeer. In de zakelijke sfeer kan ik spreken van een grote vooruitgang in de zin van het verkrijgen van grote hoeveelheden werk, wat ik niet voorzien heb. De combinaties van deze factoren hebben er ook toe bijgedragen dat de communicatie de laatste tijd niet op het beloofde niveau is geweest, om het maar even netjes uit te drukken.

De voornaamste reden van de vertragingen is het feit dat ik ondertussen 2 verschillende types leds heb geprobeerd, en dat beide types bij lange na niet voldoende presteren ondanks hun specificaties. Daar kwam nog eens bij dat beide keren dat ik bestelde er een lange levertijd was waardoor ik gewoon even niets kon doen. Ik heb ondertussen een derde type besteld maar daar wacht ik inmiddels al meer dan een maand op en de leverancier kan nog niks zeggen over de levertijd dus dat kan nog even duren.

Zoals het nu gaat kan het inderdaad niet verder. Jullie wachten inmiddels ruim 3 maanden op jullie achterlichten terwijl jullie betaald hebben. Ik voel me hier zelf ook vreselijk rot over. Ik heb daarom een aantal beslissingen gemaakt die structureel en correct zijn in deze situatie.

Allereerst: Degenen die reeds betaald hebben en het zat zijn en het vertrouwen verloren hebben krijgen, als ze mij een PB sturen met hun rekeningnummer, meteen hun geld terug.

Ten tweede. Voor degenen die het geduld nog wel even op kunnen brengen, heb ik besloten om de types leds die ik wilde gebruiken, even links te laten liggen en terug te grijpen naar de oorspronkelijke leds die ik ooit in mijn eerste prototype gebruikt heb. De reden dat ik deze in de eerste plaats niet gebruikt heb is omdat deze leds een stuk duurder zijn en ik dacht dat vergelijkbare leds met hogere specificaties (omdat deze nieuwere types zijn, de originele Philips LEDS stammen uit 2003) hetzelfde of betere prestaties zouden leveren. Dit is mijn fout geweest en nu heb ik maar besloten om toch maar de duurdere Leds in te kopen, waarbij de extra kosten voor mijzelf zijn. Deze leds zijn twee en een half keer duurder maar in dit geval moet het gewoon, ik kan jullie niet veel langer laten wachten. Wanneer ik dit allemaal afgerond heb kan ik op mijn gemak wel weer gaan experimenteren met andere leds.

Nogmaals, het is nooit mijn bedoeling geweest om dit zo lang te laten slepen en hopelijk begrijpen jullie dit ook wel. Van mijn kant zeg ik belofte maakt schuld en ik heb een hekel aan schulden en op deze manier hoop ik iedereen toch tevreden te kunnen stellen.

Ik hoop dat niet al te veel mensen alsnog afzeggen, maar degenen die hun geld echt terug willen krijgen dat gewoon.

Groeten,

Paul.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Flipje

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #111 Gepost op: 15 augustus 2011, 13:33 »
Beste Paul,

Fijn dat er weer wat duidelijkheid verschaft is , ik zeg iig nog niet af voor het led-achterlicht , maar hoop stiekem dat de lamp er wel opzit voor ik begin komende maand naar Dld ga voor een motor-mini-vakantie .... ;)

Groet

Philippe

Offline ta89

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #112 Gepost op: 16 augustus 2011, 19:22 »
Beste Paul,

Ook ik wacht nog geduldig op mijn achterlicht een maandje meer of minder maakt me niet zoveel uit.
dat je er een rot gevoel bij hebt kan ik begrijpen, maar je hebt nou eenmaal niet alles zelf in de hand.
ik ga er van uit dat ik straks (als het weer wat slechter wordt)met een goed achterlicht de weg op kan.

gr,
Peter
Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Cb550f1 '76
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89
Honda  Cb750F Bol’dor ‘81 (te koop)

Offline wil

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #113 Gepost op: 23 augustus 2011, 20:42 »
Hallo kan ik nog een achterlicht bestellen voor mijn alp type600v van 1989.Zoja dan kun je mij het best bereiken op diving-nagele@hetnet.nl of 0610029010.
Wil het geld incl verzendkosten wel naar je overmaken.

mvg Wil

Offline Herrie

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #114 Gepost op: 23 augustus 2011, 23:24 »
Goed werk heeft tijd nodig....!

Ik wilde al meteen zo'n led achterlicht maar dacht, ik wacht nog even.
Een prototype maken waarbij de kosten niet zo nou komen is wel wat anders dan er een aantal voor een groep maken.
Bij een behoorlijk bedrijf duurt zoiets meestal 6 maanden. (als ontwerper vroeger veel zelf bij geweest)

Mijn mening (oké, daar niet om gevraagd, hier thuis ook al niet  :D ,
laat Paul rustig knutselen vaak gaat zoiets dan alleen maar vlotter en beter.
Het artikel is ook een luxe artikel waarschijnlijk en handmade, dat is toch wel de moeite van wachten waard?


Ik zou niet eens een deadline nabij genoemd hebben, veul te veul stress voor de katse muts!
Paul wens je vrouw beterschap van mij een nek hernia is niet niks, hopelijk gaat het over.
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline Paul

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #115 Gepost op: 24 augustus 2011, 09:23 »
Ik wacht ook gewoon geduldig af , heb nog een achterlicht die het ook nog doet, dus wat zal ik me druk maken!
groetjes van een naamgenoot   

Offline ModderRobbert

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #116 Gepost op: 31 augustus 2011, 20:16 »
Hallo 4plugs,

Ik heb je een week geleden een mail gestuurd met het verzoek mijn 50 euro
terug te storten, tot op heden nog niets ontvangen.
Hierbij het dringende verzoek dit alsnog snel te doen.
Mijn rente mag je overigens houden, de 50 euro niet.

Robbert de Rouw
TA600 en een XT600 voor de fun, R1200gs voor de afstanden.....

Offline voorstad

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #117 Gepost op: 01 september 2011, 09:06 »
Ik wacht geduldig af. Mijn achterlicht doet het ook gewoon nog. Komt vast goed. Een update (foto's!) zou wel fijn zijn Paul.

@ModderRobbert: het is allemaal 'liefdewerk-oud-papier' van Paul en geen commercieel gewin. Ik zou het fijn vinden als het modder gooien niet op dit forum gebeurd.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Herrie

Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #118 Gepost op: 01 september 2011, 09:39 »
Ja Robert (met alle respect voor jou en je mooie films op yooutube),
Na een week hier op het openbare forum klagen is niet leuk.
Een week is niet lang!
Je moet het niet zien als dat je iets bij een bedrijf laat maken maar iemand is bereid
een mooi ding voor je te maken en die iemand heeft ook een drukke baan en thuis ook
zat aan zijn hoofd momenteel.
Paul steekt voor ons zijn nek uit zodat wij straks een uniek achterlichtje hebben en
niet om iets te verdienen, dat lukt niet bij zo'n klein aantal en het nodige testen.

Het moet voor Paul ook leuk blijven hier op het forum. Ik lees altijd met veel plezier de reacties of topics van Paul
en als hij een oplossing voor iemands motor probleem weet ook. Ik ken Paul niet maar wel zijn teksten hier op het forum.

Ik was al een keer je films tegen gekomen op Youtube Robert, die zijn erg mooi, wat voor camera gebruik je ervoor?
Motor rijden is voor jou toch ook hobby, moet wel als je de video's van jou op Youtube ziet.
Als je weer hier in de buurt van Reusel gaat rijden, laat die maat van je dan een noppen achterband kopen :-)
http://www.youtube.com/user/robbertderouw#p/u/6/iNhM4TNcSK0

Ik weet niet of Paul je mail al heeft kunnen lezen (werk/vakantie) of al heeft terug gestort.
Anders wil ik de 50 € wel naar je overmaken (binnen 2 weken) of afgeven en je led achterlicht overnemen.?
Of kan ik niet een deal met je maken dat ik je mini helikopter of één van die 3 motoren van je poets voor overname van het achterlicht :-)

Als je achterlicht kapot is kan je er één van mij lenen (een gewoon standaard achterlicht), ik heb er 2, zou het maandag avond in Kaatsheuvel in de bus kunnen doen, (moet een bruiloft fotograferen in de Efteling maandag)
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LED achterlicht speciaal voor de Transalp
« Reactie #119 Gepost op: 01 september 2011, 10:22 »
Rustig aan heren.

Robert, je geld komt er aan. Je moet niet vergeten dat ik reeds alle onderdelen had ingekocht, en dus het geld wat al aan mij betaald is vrijwel opgemaakt heb hieraan.
Ik hou me aan mijn belofte, ik heb alleen even wat moeten goochelen met cijfers om de benodigde cash voorhanden te krijgen om de andere partij LEDs in te kopen plus de paar mensen die hun geld willen uit te betalen.

Dit weekend komt het geld naar je toe.

Mvgr.

Paul

PS @herrie: Dank je voor je opsteker. Doet me deugd dat ik gewoon nog als gewaardeerd forum lid beschouwd word.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D