Auteur Topic: lengte  (gelezen 6342 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline margon

lengte
« Gepost op: 11 februari 2009, 20:32 »
Het vrouwtje rijd ook motor, alleen niet op een club motor.
Nu wil ik haar ook op een alp krijgen.
Ze heeft kort pootjes zeg maar en haalt de grond net niet.
Zijn er meer bij de club die dit probleem hadden/hebben.
En wat zou hier aan te doen zijn.

TPFKAP

  • Gast
Re: lengte
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2009, 20:42 »
Hallo margon, je kunt de alp op diverse manieren verlagen. Verlaagd zadel is een optie, scheelt plm 2-3 cm. Je kunt hem ook in zijn geheel verlagen, zowel voor als achter, hoeveel je hiermee wint, weet ik niet. Wellicht dat onze Ad(JAQAD), je hierover meer details kanvertellen, succes ermee.

bobby templier

  • Gast
Re: lengte
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2009, 07:20 »
Het vrouwtje rijd ook motor, alleen niet op een club motor.
Nu wil ik haar ook op een alp krijgen.
Ze heeft kort pootjes zeg maar en haalt de grond net niet.
Zijn er meer bij de club die dit probleem hadden/hebben.
En wat zou hier aan te doen zijn.

kom naar de sleutel dag zal ik zeggen en mail Ad mies voor onderdelen.
hoeft niet zo duur te zijn :angel:

RexLex

  • Gast
Re: lengte
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2009, 09:22 »
Citaat
kom naar de sleutel dag zal ik zeggen en mail Ad mies voor onderdelen.
hoeft niet zo duur te zijn :angel:

En anders doe je een paar blokken onder de laarsjes van je vriendinnetje. ::)

Offline Nikotech

Re: lengte
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2009, 09:38 »
En anders doe je een paar blokken onder de laarsjes van je vriendinnetje. ::)


Lijkt een "grappige" opmerking maar er bestaan idd damesmotorlaarzen met een extra dikke zool. ( ben ff het merk en type kwijt)
Vriendin van Hilko is ook niet echt lang en "behebt" met korte beentje en heeft deze laarzen icm met een verlaagd zadel.
Voor mijn vrouw was een verlaagd zadel voldoende om goed bij de grond te kunnen komen.

Raad pleeg het oude forum, daar staat genoeg over geschreven 
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

TPFKAP

  • Gast
Re: lengte
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2009, 12:03 »

Lijkt een "grappige" opmerking maar er bestaan idd damesmotorlaarzen met een extra dikke zool. ( ben ff het merk en type kwijt)
Vriendin van Hilko is ook niet echt lang en "behebt" met korte beentje en heeft deze laarzen icm met een verlaagd zadel.
Voor mijn vrouw was een verlaagd zadel voldoende om goed bij de grond te kunnen komen.

Raad pleeg het oude forum, daar staat genoeg over geschreven


Ja niko die zijn er, o.a. de daytona lady star gtx, heeft een 2.5cm dikkere zool. Hoe ik dat weet ???, Gs-killer heeft ze ook ;D ;D :P.

bobby templier

  • Gast
Re: lengte
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2009, 20:36 »
Volgens mij heeft Karinda een schoenmaker aan het werk gezet....
en de vara is door zijn hoeven gezakt ;)

Offline The Headless Horseman

Re: lengte
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2009, 23:04 »
@margon: heeft je vrouw op jouw Transalp proefgezeten ? en heeft jouw motor (nog) de standaardhoogte ?

Hier wat tips:

Wat ik bedoel is dat er met beperkte middelen (lees: soms gratis  ;)) óók best wat te bereiken valt  :D
Je kunt de veervoorspanning (= rijhoogte) van de achterveer helemaal terugschroeven waarmee de achterkant al behoorlijk omlaag gaat. Scheelt al gauw een 3,5cm. op de achteras.
In combinatie daarmee kun je de voorpoten ook nog ietsie (pakweg 2cm) door de kroonplaat laten zakken. Op deze manier herstel je de balhoofdhoek => stuurgeometrie weer enigzins naar standaard
In totaal zal de motor dan ter hoogte van het zadel een 2,5-3cm lager zijn.

Is dit niet genoeg kun je idd. denken aan bijv. een verlaagd zadel. Hoeft bij Tijger Leathers in Den Haag geen vermogen te kosten (reken op een 75,-)

Is dat nóg niet genoeg kun je ook denken aan opgdedikte zolen, zoals hierboven al geschreven  :D Ook dat hoeft bij een schoenmaker heus niet zo duur te zijn.

We horen het graag of het lukt  :D

Grtz.
René

TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline margon

Re: lengte
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2009, 17:47 »
 :) ;D

Genoeg opties dus.
Nu effe zorgen dat ze die chopper :P wil o ruilen voor een TA :angel:

Offline Hilko

Re: lengte
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2009, 22:08 »
Hoi Margon,
Mijn vriendin is vorig jaar ook overgestapt van een HD XL883Hugger (rara, wat zou dat voor motor zijn?) naar een Alp. Puur vanwege de charme van de Transalpclub  ;D
Zij is 163 cm groot.

Eerst heeft ze proefgezeten op een Alp uit 2000, daarna op een Alp uit 1997. De nieuwere Alpen hebben een breder zadel en dat is een nadeel in zithoogte, dus werd het de Alp uit 1997.
De eerste actie was het verlagen van het standaard-zadel: gewoon overtrek losmaken en met een broodmes laagje voor laagje eraf snijden en met een grove rasp weer glad maken. Is goed te doen, hoor. Daarna overtrek weer vastnieten met tacker. Kosten: geen.
Verder is de achterveer bijgesteld (wartel hoger gedraaid), zodat de achterzijde iets lager komt te staan. Kosten: geen.
In de voorvork zijn progressieve veren gemonteerd en de poten steken ca. 0,5 cm door de kroonplaat heen. Meer doorsteken is echt niet nodig. Kosten: alleen de progressieve veren, maar kan ook zonder.
Verder draagt ze inderdaad de Daytona Ladystar GTX. Mooie laars, met inwendige verhoging van 2,5 cm. Je ziet er van buiten niks van door het model van de laars. Kosten: niet goedkoop, maar via Ebay of andere internetaanbieders kun je besparen.

Mocht je vrouw(tje) een keer willen proefzitten, stuur dan een PMtje.
Zie ook de foto van oktober 2009 in de clubkalender.

Gr. Hilko
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2009, 22:10 door Hilko »

Offline margon

Re: lengte
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2009, 13:30 »
Gewoon een keer proefrit laten maken.

Ze lag al omver met de alp door er op zitten....


Offline margon

Re: lengte
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2009, 17:47 »
En... Wil ze nu een Alp? Moet toch een bijzondere ervaring zijn geweest.

 ;D ;D ;D
Nou dat wordt nog iets moeilijker.

Offline Varadientje

Re: lengte
« Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2009, 22:20 »
Volgens mij heeft Karinda een schoenmaker aan het werk gezet....

Riep U?  ;D

Ik wilde overstappen van de Africatwin naar de Dero maar zag een probleem met het gewicht. Ben niet erg klein (1,72 m) maar ook weer niet zo groot dat ik met platte voeten op de grond kon...  :-[

Bij Mulders Motoren hebben ze toen (eventjes navragen hoor...) in de voorvork 3 cm verlaagd en door het plaatsen van een nieuwe WP veer om de orginele schokbreker achter 1 cm naar beneden gekomen.

Bij een locale schoenmaker heb ik extra zooltjes onder mijn motorlaarsen laten zetten en samen met elkaar een goed resultaat...

Laat je meisje gewoon eens op een allroad rijden, als de transalp toch te hoog is, zijn er ook andere opties van andere merken die veel beter sturen als een shoppertje!!!!

Rijdt ze de ladiesdaytoer ook met ons mee? Kan ze proefzitten als ze wil komen meerdere motoren!

Groetjes
Transalp Club Nederland Forum...:
Ben je er gast, gedraag je er dan naar!

Groetjes Karinda