Auteur Topic: Cagiva Elefant 900 + GEZOCHT Iemand die aluminium bussen kan draaien.  (gelezen 9871 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline *thomas*

Re: aluminium bussen
« Reactie #30 Gepost op: 23 januari 2011, 00:44 »
Huib,

Mijn excuses, dit topic gaat nog steeds over de bussen en ideeen errond. Ik wilde verder ook geen andere topics gaan vervuilen met plaatjes van mijn niet club motor.

Als je zo vriendelijk zou willen zijn dit topic te verplaatsen naar praathoek? Dan zullen we daar ook verder gaan met die busjes. Is dat een goede oplossing?

Groeten,

Thomas
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2011, 01:29 door forum var-huib »

Offline *thomas*

Re: Cagiva Elefant 900 + GEZOCHT Iemand die aluminium bussen kan draaien.
« Reactie #31 Gepost op: 24 januari 2011, 00:51 »
Deel 3...

De originele carterbescherming is vervangen door een handgemaakt alu exemplaar dat de volledige onderzijde van blok, en ook de onderste uitlaatpijp beschermt. De originele beschermde enkel de voorste cil. Daarnaast zit ze vast met 2 M6 bouten vooraan en 4 lange M8 bouten achteraan. De oringinele zat vast met 4 M6 boutjes...



Van het oude dash en het dash dat ik van wilfred had gekocht, heb ik één goede gemaakt, en dat is aardig gelukt vind ik  8) . De schakelaar in het midden dient nog een functie te krijgen, maar weet nog niet wat. Er zit nu ook een VDO olietemperatuurmeter in, maar die moet nog aangesloten worden...



De originele voetsteunen zijn vervangen door degelijke rally exemplaren. Ik heb geen vergelijkingsfoto gemaakt, maar die komt nog. Alleszins, deze hebben een sta-oppervlak van 8,5 x 5 cm. Kettingset is vernieuwd en de uitgaande as goed met kopervet ingesmeerd...



En uiteraard zijn er nieuwe handvatten opgekomen. Nu nog een setje witte acerbis handkappen.



Wordt vervolgd...

Offline The Headless Horseman

Re: Cagiva Elefant 900 + GEZOCHT Iemand die aluminium bussen kan draaien.
« Reactie #32 Gepost op: 24 januari 2011, 17:50 »
Goed bezig Thomas  8)  Bedankt voor de foto's!  Blijft een stoere brommert, zo'n Elefant  :D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Jeroen

Re: Cagiva Elefant 900 + GEZOCHT Iemand die aluminium bussen kan draaien.
« Reactie #33 Gepost op: 24 januari 2011, 23:40 »
Had het even niet door, maar moet je er toch op wijzen dat dit het forum van de transalpclub is en geen cagiva of xt oid club. Daarom slotje hierop
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."