Hoi Ad,
Zag dat ik ook een foutje had in mijn redenering, moest zijn U stuk langer maken en op die manier de achterkant omlaag.
Nu, het probleem is dat de dominator een vrij korte veerunit heeft, 345mm, maar toch 195mm veerweg kom je niet vaak tegen... De meeste veerunits van moderne allroad motoren, maar ook de alp en de twin beginnen bij 375mm.
Zo'n veren zouden 'probleemloos' in de domintor passen, ware het niet dat nummer 3 dan tegen nummer 2 botst, en dat 'reeds' bij 355mm.
Omdat mijn kameraad 'maar' 1m70 groot is, zou de motor niet TE hoog moeten worden, maar uiteraard kunnen we zoals Pim al aangaf altijd nog met de zadelhoogte spelen. Eventueel zou de achterkant wel 40mm omhoog mogen komen (dat is ongeveer 1cm veerlengte), maar alsnog zitten we dan met die 355mm veer (die er ook bijna niet zijn). Koop dan een wilbers/WP klinkt het dan, maar dat is even boven het budget. Onze vraag is dus, STEL dat we nummer 2 wat afslijpen, zodat nummer 3 eronder door kan en er dus bijvoorbeeld een veer van 365mm in zou kunnen, werkt de prolink dan nog wel? Daar gaat het ons om, is de prolink nog steeds een prolink wanneer hij voorbij een bepaald scharnierpunt is, of klapt de boel dan dicht?
Het is trouwens bij de NX niet echt een kwestie van een andere U nemen (of van die verlengstukken), want er zit een knik in, waardoor je dat hele U stuk zou moeten wijzigen (laten maken).
Groeten