Auteur Topic: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?  (gelezen 4625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan-Willem

  • Gast
waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Gepost op: 05 februari 2011, 23:05 »
Hello,
Ben m'n alp maar even met goede goodies aan het up-graden, aangezien je toch een vracht afschrijft in motorland, maar besloten om de alp nog een paar jaar door te rijden. Heb al een afspraak staan bij HK voor een mooie veer up-grade, ( ohlins ;D ) maar wil eigenlijk ook het motormangement wel aan laten passen voor wat meer Pk's. Gezien het 700 blok lijkt mij rond de 75 pk wel een realistische mogelijkheid. Iemand een goed adres van iemand die ook weet wat die doet, heb geen zin in iemand die een power commander heeft o.id. en in z'n achter tuin maar wat staat te klooien. iemand ergens goede ervaringen?

Offline Waffie

Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #1 Gepost op: 06 februari 2011, 00:26 »
http://supermoto-umbauten.de/

het moto is hier.. hoever wil jij als klant gaan?
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Jan-Willem

  • Gast
Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #2 Gepost op: 06 februari 2011, 10:19 »
zover om de koppen te bewerken en andere zuigers etc nog niet, of het moet goed gebeuren voor  500 euro. In eerste instantie optimaliseren van de mapping, heb al een andere pijp en k&N filter, dus electronisch kan er ook wel wat winst te behalen zijn.

Offline Oldtimer

Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #3 Gepost op: 06 februari 2011, 12:09 »
Heb kortgeleden mijn Varadero laten tunen in Veendam bij Mulder.
Prima vakmensen en gewoon goed resultaat. Over het gehele gebied behoorlijk wat winst behaald.

Ik had zelf de commander gekocht via internet en de kosten van tunen zijn voor TCN leden 160 euro.
Geen achtertuin klojo dus maar een echte vakman, die je ook nog verteld wat hij aan het doen is.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Erik

  • Gast
Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #4 Gepost op: 06 februari 2011, 12:11 »
Ik denk dat je wat te hoog grijpt met 75pk (ahw) met de aanpassingen die je in gedachten hebt..

Vergeet niet dat de top Hawk racers (blok is vergelijkbaar met de AT) rond de 85 tot 90pk ahw hebben. Maar dat zijn dus raceblokjes.


Tuning is duur, zeker als je het meeste werk uit gaat besteden.Reden is dat het gewoon erg veel werk is.
Goedkoopste is te beginnen met hogere compressie , nokkenassen uitklokken, in- en uitlaatkanalen netjes maken (= geen flowen), een goed uitlaatsysteem en dan mbv een Powercommander oid goed af (laten) stellen.

Nadeel is ook dat er voor de clubmotoren weinig te koop is, je zal dus creatief moeten zijn.

Hier is wel wat info te vinden http://www.hawkgtforum.com/forum/ en verder VEEL lezen en luisteren naar mensen die ervaring hiermee hebben (en zin hebben er de tijd voor te nemen..)




Edit: maar ik heb de indruk dat hier met "tuning" goed afstellen bedoeld wordt  :-X  in dat geval ga ik iets over de top met m'n verhaaltje  :angel: maar ga er vanuit dat het geld gaat kosten, goedkope tuning bestaat helaas niet.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2011, 12:22 door Erik »

Offline Oldtimer

Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2011, 12:16 »
Citaat
In eerste instantie optimaliseren van de mapping

Dit schrijft JW, vandaar de reactie  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Jan-Willem

  • Gast
Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2011, 13:39 »
thx, voor de reacties, dus met de aanpassingen die ik al heb ( k&n filter en sportdemper van sebring) aanschaf van een powercommander ( of tuneboy beter?) en een bezoekje aan zaandam, moet ik dus een mooie winst kunnen behalen.

Jan-Willem

  • Gast
Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #7 Gepost op: 06 februari 2011, 13:40 »
veendam bedoel ik.

Offline Oldtimer

Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #8 Gepost op: 06 februari 2011, 13:48 »
Klopt helemaal. Is wel een flinke rit vanaf A'dam maar dan heb je ook wat.

Citaat
of tuneboy beter?)
  Zou je even moeten navragen bij Mulder

De aanpassingen die je al hebt ( uitlaat/filter) worden meteen optimaal meegenomen in de tuning.
Je krijgt een uitdraai mee van toerental/vermogen e.d. en als je de originele mapping bewaard ( is gewoon een klein bestandje) kun je altijd terug naar de standaard. Ook kun je uitwisselen met andere gebruikers van de PC. Let wel op welk type je gebruikt/aanschaft. De software wijkt namelijk af per type.

Wel ff afspraakje maken in Veendam ;).
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Jan-Willem

  • Gast
Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #9 Gepost op: 06 februari 2011, 14:01 »
scheelde het veel in prijd dan de commander via internet ipv gelijk bij mulder?

Offline Oldtimer

Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #10 Gepost op: 06 februari 2011, 14:11 »
Ik heb 320 euro betaald voor het nieuwste type commander. (PC V )
Je zou zelf eens kunnen kijken op internet wat het kost voor een 700. Prijzen verschillen per type motor ook. Verder kun je natuurlijk altijd navragen bij Mulder.

Ze doen in elk geval niet moeilijk wanneer je de PC elders hebt gekocht.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #11 Gepost op: 06 februari 2011, 19:26 »
Ik heb 320 euro betaald voor het nieuwste type commander. (PC V )
Je zou zelf eens kunnen kijken op internet wat het kost voor een 700. Prijzen verschillen per type motor ook. Verder kun je natuurlijk altijd navragen bij Mulder.

Ze doen in elk geval niet moeilijk wanneer je de PC elders hebt gekocht.

Copy alle positieve feedback over Mulders. Ze zijn van huis-uit Cross-dealer met daarnaast een warme voorliefde voor alles wat met Allroad te maken heeft. Mijn 2e Alp hebben ze in '94 onder handen gehad, mijn 3e Alp (nieuw gekocht in '97) ook, evenals mijn laatste 3 Dero's. En samen met Arjan Brouwer in Putten ook nog eens een clubdealer van het eerste uur die onze TCN een warm hard toedraagt!

Gewoon een erg prettige tuner, gewoon idd ff bellen met mulders (zijn op maandag overigens gesloten) via www.muldersmotoren.nl en vragen naar Dion. Hij is de dynojet-techneut.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Jan-Willem

  • Gast
Re: waar " goed" te doen, tuning xlv 700?
« Reactie #12 Gepost op: 06 februari 2011, 21:02 »
Mooi om te horen! rij liever wat langer en dat ik met een gerust hart weet dat het goed gebeurt. Is toch lekker als andere goede ervaringen hebben. Prijs is denk ik wel een beetje standaard voor de commander, voor de alp is er geloof ik alleen nog maar de III, de V word langzaam aan geleverd als de III op is ofzoietd dergelijks maak ik uit de verhalen op. Eerst maar eens even op vakantie volgende week, bij terug komst eerst vering  ;D, en daarna maar eens een afspraak maken bij mulder. de tweede 50.000 km maar eens met een goeie upgrade volbrengen.