Techniek > Honda Transalp

Ontluchtings nippel afgebroken.

(1/2) > >>

Patron:
Helaas ik wou mijn rem olie vervangen maar de nippel (voor rem) brak af,

Via Ad Mies reeds een nieuwe nippel incl blokjes en revisie set gekregen maar
ik krijg de oude (afgebroken) nippel er niet uit,Ik heb reeds;
-Linkse tap (brak af en zit er nu in)
-Boren (gaat niet lekker met het hss staal van de nig aanwezige tap)
-Lassen ( brak uiteindelijk af, geen mm verschil)
-WD40 en Deblock oil  etc etc
-Gevloekt en gehuild... >:(

Helluup.... Zou een motoren revisie bedrijf er een helicoil in kunnen draaien? of op zoek naar een nieuwe (iemand nog een occasion liggen ???

Huib:
Ja das $%^!!!

Dit is een beetje groffe methode maar heeft mij heel veel geholpen met afgebroken draad tappen.

Neem een kraspen (of meerdere  :( ) , zet de klauw in de bankschroef en probeer met de punt van de kraspen de linkse tap rechtsom te slaan. Lukt dat niet, sla de kraspen rondom de linkse tap en probeer wat ruimte te maken waarna je em eruit kan wippen waarbij je waarschijnlijk je kraspen afbreekt.....  :-\  Je houdt waarschijnlijk een ravage over maar misschien dat je daarnaa je nippel nog uit kan boren?

Succes

olaf:
Das mooi balen , eerlijk gezegd het overkomt de beste wel eens , die nippels kunnen ongelofelijk vast gaan zitten , maar zijn door hun holle karakter niet even sterk .

Er zijn wel mogenlijkheden als je de boel eruit krijgt maar vaak is dan ook het schuine gedeelte waar de nippel het gaatje afsluit beschadigd , gevolg hoe vast je het ook draait het blijft lekken , en spreek uit ervaring .

Zou op zoek gaan naar een andere klauw , en het gauw vergeten dat het ooit gebeurd is .

Grt Olaf

Stress:
er zijn setjes te koop die contra in het afgebroken gedeelte geschroeft/geboord kunnen worden op bepaald moment zit ie vast en gaat de rest los,
 heet geloof ik linksboor.....

Stress

Stress:
en anders,  gedeelte van klauw verhitten en daarna  het afgebroken gedeelte laten schrikken met koude spray, krijg je hem zeker los....

Stress

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View