Techniek > Honda Transalp

Honda transalp op hoge POTEN

(1/13) > >>

twinpower:
Hallo,

Zal me even voorstellen als Twinpower, afgelopen jaar heb ik meegedaan aan Bat en V-bat.

Ook rijd ik vaak offroad in Havelte (Drente) .

De grondspeling en de vering van mijn Alp ben ik niet zo blij mee, nee dit moet echt anders !

Na al wat kleine aanpassingen gedaan te hebben zoals hieronder:

- Alu caterbescherming
- Stepjes verbreed (m.b.v stepjes Yamaha wr400)
- Achterschokdemper verlengd.
- Veerspanning voorvork verhoogd (15 mm vulbus en SAE15 olie)
- Stuurverhogers
- Noppenbanden
- Acerbis handkappen
- Klapspiegels 

Ophogen en vering aanpassen staan nu op de agenda.

De ophoog bussen die ik op het forum zie staan, ben ik van plan op mijn werk te gaan draaien.
Maar over het matriaal twijfel ik nog Rvs of assenstaal met chrome laag ? Iemand idee ?
Zit ook te brainstormen om de bussen aan te passen, om de veervoorspanning makkelijk in te kunnen stellen.
Dit samen met progressieve veren moet toch mooi rijden.

Misschien heeft iemand hier idee over ?

Grt Twinpower



robgoesdakar:
Check ff bij Pim. Die heeft zijn alp ook helemaal verbouwd ;)

PimW:
Ik heb mislukte RVS bussen overgenomen via het forum. Ze waren voor een Twin maar het draad was niet diep genoeg gesneden dus pastten ze niet.
Deze heb ik toen af laten draaien tot de goede diameter en het draad opnieuw laten snijden. Dit is behoorlijk klote werk omdat je niet door kunt snijden maar de bijtel aan het end strak naar je toe moet trekken. Daarnaast is het belangrijk dat je de draad in één keer goed hebt aangezien het nogal lastig is hem weer te vinden met je beitel als hij uit de bank is geweest. Dus het beste is even een vorkpootje erbij houden en proberen te passen tijdens het draaien ;D

En niet vergeten er dan meteen twee sleuven aan te frezen zodat je er een bahco of grote steeksleutel op kwijt kunt ;)

Ik ben hier verder heel tevreden over en rijd met voor Wilbers veren en achter een Wilbers schokbreker afgesteld op offroad gebruik. Vervolgens de prolink aangepast om hem ook achter omhoog te krijgen.

Dit icm fatsoenlijke noppenbanden rijd eigenlijk heerlijk door zand en bagger!
MAAR wat je uiteindelijk zelf ook zult ondervinden: het is een rete zware motor. Het probleem met vering is dat deze het gewicht van de motor moet kunnen dragen en zich aanpassen aan de ondergrond. Je komt dus op een compromis wat je in het zand (blubber/stenen/kuilen etc) gewoon beperkt.
Ik vind een upside down ook prachtig en als ik er een had liggen maakte ik hem er direkt onder. Maar ben er niet meer naar opzoek ;)

Wil je straks echt lekker hard jagen over bulten en knippen dan zul je toch aan iets lichters moeten  :angel:

Dus als je die veervoorspanning met twee vingers in je neus erbij maakt zou ik het doen, anders nog eens over nadenken.

Two Plugs:
Hoi Twinpower,

Welkom hier. Het mooie Drentse land biedt idd nog mooie plekjes om in het zand te spelen... Moeten we met elkaar wel voorzichtig mee om gaan, anders is straks echt alles hier afgesloten...

In mijn werkgebied (zuidwest Drenthe) is met name het gebied rond Vledder / Doldersum / Boschoord / Wilhelminaoord nog goed toegankelijk, vooral omdat grote gebieden hier nog particulier eigendom zijn en niet onder de restricties van clubs als Drents Landschap, Natuurmonumenten of Staatsbosbeheer vallen...  C:-)

Eelke:

--- Citaat van: PimW op 09 februari 2011, 22:57 ---Vervolgens de prolink aangepast om hem ook achter omhoog te krijgen.

--- Einde van citaat ---
Hoe heb je dit gedaan? En stel je je achterveer juist stugger af voor het terrein, of soepeler? En hoe verhoog je je middenbok dan? Allemaal vragen, maar lijkt me ook voor de topicstarter interessant...  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View