Techniek > Honda Transalp

geratel.

(1/3) > >>

uytje:
Hoi
Bij mijn Alp 650 hoor ik geratel bij het blok.[of er tandwielen ineen drooglopen.]
Dit hoor [voel] ik alleen als de koppeling geheel losgelaten heb.
trek ik de kopeling aan is het weg.
Nu rij ik pas 6 maanden twin en deze geluiden/trillingen heb ik bij een 4 cilinder nooit gevoeld.(alleen bij lage toeren bij een cardan..]
Is dit echt iets voor een twin of zal ik maar naar de dealer gaan ?

Leo

Timy:
Heb dit bij mijn Africa Twin ook. Daarbij is het een bekend kwaaltje maar bij de 650 had ik m nog niet gehoord.
Het zijn de koppelingsveren (correct me if i'm wrong) bij de Africa Twin. Of iig heeft het daarmee te maken.
Op basis van je 'verhaal' klinkt dit hetzelfde.

Niet schadelijk maar wel een rotgeluid.... Mijn AT klinkt soms als een diesel  :P

roadwarrior:
Heb ik ook bij mijn twin gehad, hier was het het lager dat vast in het koppelingshuis zit.
Heb een tweedehands koppelingshuis geplaatst en het was over. Kosten +/-  €200 !!

Roger.

uytje:
Vanmorgen weer even opgelet..
Bij een hoog toerental is het minder/weg.
Moet deze fiets in een hoger toerental bereden worden?

Waffie:

De meeste kennen een dergelijk geluid alszijnde het onbelast draaien van het koppelingshuis waar een beetje ruimte in is ontstaan

het waarom is vast te stellen bij demontage echter  herstelling is niet noodzakelijk gezien  de motorfiets er oud mee kan worden

dat je het geluid minder hoort als de motor meer toeren maakt is normaal echter  dit betekent niet dat je dit noodzakelijk hoeft te gaan doen,

wil je een betere diagnose zul je toch langs de garage moeten rijden (of een ieder andere transalp kenner)
er is dan een beter beeld  dan door de manier van diagnose stellen via een forum

Een forum is leuk maar  het kan 2 kanten op... het kan geen kwaad of het is totaal mis

iedereen heeft wel iets te vertellen :angel:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View